Čtvrtek 20. června 2024
ikona hodiny6. 10. 2023 08:18

ČEZ se připojil k iniciativě OSN na posílení postavení žen

Zaměří se zejména na možnosti skloubení práce s péčí o rodinu

Energetická společnost ČEZ se stala signatářem iniciativy OSN, která podporuje firmy ve vytváření rovných příležitostí a posilování postavení žen. Připojení ke globální iniciativě je dalším krokem ČEZ k dosažení dlouhodobého cíle navýšit podíl žen v managementu na 30 %, který česká energetika vyhlásila v roce 2021. Ve svých aktivitách na podporu rovných příležitostí se ČEZ zaměřuje zejména na období rodičovství, které podle řady průzkumů představuje pro ženy v kariéře zlomové období. K řadě současných aktivit připravuje jako novinku na letošek adaptační program pro návrat z rodičovské zpět do práce a vznik zaměstnanecké skupiny.

Alice Horáková autor

Foto: ČEZ Současný podíl žen v Č EZ je 21 % Foto: ČEZ

Společnost ČEZ se stala signatářem globální iniciativy Women´s Empowerment Principles (WEP). Veřejně se tak zavazuje posilovat diverzitu, rovné příležitosti a férové zacházení s ženami a muži podle principů stanovených Organizací spojených národů. Navazuje na své aktivity v této oblasti vycházející z mezinárodní Charty diverzity.

„Skupina ČEZ se aktivně podílí na proměně energetiky v Evropě směrem k čistší, zelenější a přátelštější k lidem i k přírodě. Abychom to zvládli co nejlépe, potřebujeme, aby u nás pracovali ti nejšikovnější a nejzapálenější lidé. Snažíme se proto vytvářet takové pracovní podmínky, aby se všichni naši zaměstnanci mohli plnohodnotně realizovat a maximálně využít a rozvíjet svůj potenciál. Ženy mají pozici ve firmách značně ztíženou kvůli přetrvávajícímu očekávání, že vedle svého práce zajistí kompletně i péči o rodinu. Jednou z našich priorit je tedy pomáhat ženám co nejlépe toto skloubit, abychom o jejich talent zbytečně nepřicházeli. Přistoupení k iniciativě WEP je logickým krokem, který je v souladu i s naší ambicí navýšit počet žen ve vedoucích pozicích,“ říká Michaela Chaloupková, členka představenstva a ředitelka divize správa ČEZ.

V rámci své strategie Vize 2030 – Čistá Energie Zítřka plánuje společnost ČEZ navýšit podíl žen v managementu na 30 %.

V České republice šíří povědomí o iniciativě WEPs veřejně prospěšná organizace Business & Professional Women CR. „ČEZ v oblasti rovných příležitostí a podpoře kariérního růstu žen realizuje řadu inspirativních aktivit a projektů. Jsme rády,  že se přední český zaměstnavatel veřejně hlásí k principům, které tuto oblast pokrývají a současně se stává součástí naší komunity, která si klade za cíl rozšířit příklady dobré praxe do firem, které o zvýšení využívání potenciálu žen teprve uvažují. Česká republika má bohužel v této oblasti velké mezery. Příklad jednoho z největších českých zaměstnavatelů může tento handicap pomoci opět snížit,“ uvedla Lenka Šťastná, prezidentka Business & Professional Women CR.

Různé průzkumy ukazují, že z pohledu rovných příležitostí v práci má zásadní vliv na rozvoj kariéry rodičovství a že tento zlomový okamžik ovlivňuje především ženy. Proto se ČEZ zaměřuje zejména na období rodičovství: klíčovou cílovou skupinou jsou zaměstnanci na mateřské či rodičovské dovolené nebo ti pečující o malé děti.

„V našich aktivitách na podporu zaměstnanců-rodičů sledujeme několik hlavních linek. Za prvé zajišťujeme, aby tito zaměstnanci neztratili motivaci a přehled o dění ve firmě. Proto zachováváme všem zaměstnancům na mateřské a rodičovské dovolené přístup do firemní sítě, možnost i nadále využívat svoji e-mailovou schránku a také čerpat informace přes firemní intranet. Za druhé upravujeme pracovní podmínky, tak aby mohli efektivně skloubit kariéru s péčí o rodinu a také aby období mateřské či rodičovské dovolené neznamenalo zastavení růstu mezd. A za třetí nabízíme různé vzdělávací a rozvojové programy, které rodičům usnadňují adaptaci po návratu k pracovním povinnostem,“ popisuje Petra Junger z útvaru diverzita a inkluze ČEZ.

Společnost ČEZ například v rámci podpory rodičů malých dětí provozuje firemní školky, organizuje letní příměstské tábory, poskytuje slevy na hlídací a úklidové služby a další prorodinné benefity. V letošním roce chystá jako novinku půlroční ucelené pásmo vzdělávacích seminářů Akademie pro rodiče, zaměřené na rodiče vracející se zpět do zaměstnání. Zároveň chystá podmínky pro vznik zaměstnanecké skupiny na podporu rodičů.

Women´s Empowerment Principles byla založena v roce 2015 jako společná iniciativa OSN Women a OSN Global Compact. Stanovuje sedm dobrovolných zásad (principů) pro společnosti, které chtějí posílit rovné příležitosti uvnitř své firemní struktury a rozvíjet stávající nebo vytvářet nové programy na podporu žen. Globálně se k iniciativě přihlásilo již přes 8 000 firem, v České republice je aktuálně 12 signatářů. Kromě ČEZ mezi ně patří například Moneta Money Bank, Schneider Electric CZ, Lidl Česká republika či GasNet.

Nejnovější články

Aktuality
Dvaadvacátý ročník Zaměstnavatele roku zná své vítěze

„Blahopřeji všem celostátním i regionálním vítězům. Prosadit se...

V kategorii nad 5 000 zaměstnanců obhájila prvenství...

Přestože je v České republice různých žebříčků a firemních...

Expertní pohled
Nečekaný způsob, jak eliminovat kyberbezpečnostní hrozby

Firmy totiž často nastavují a spravují své počítačové...

Jako prevence před napadením sítě je nutné znát...

Aktuality
Chovají se firmy k uchazečům o práci zodpovědně?

Na portále StartupJobs je registrováno 3 387 firem,...

To, jestli společnosti odpověděly všem uchazečům, denně automaticky...

Nejnovější Trendy

Cestovní ruch
Letiště Praha produkuje jen čtvrtinu emisí CO₂ oproti dřívějšku

„Nejprve jsme se zaměřili na snižování dopadů na...

Letiště Praha využívá hned několik projektů, které mu...

Expertní pohled
Vzestup a pád Quick Commerce

Jak to ale někdy bývá, lákává myšlenka začala...

Covidová pandemie světovou ekonomikou řádně zacloumala a kromě...

Problémy hlavních Quick Commerce hráčů, jako je zmíněný...

Pro něco takového je potřeba jak využití moderních...

Trendy
Revoluce v reklamě, přichází 3D billboardy

3D Walls – první stálé hyperrealistické 3D obrazovky...

Reklamní slepota označuje jev, kdy veřejnost automaticky ignoruje...

„Dnešní svět je produktově přeplněný a stále konkurenčnější....

Na fasádě Galerie Harfa momentálně visí jedna rohová...

„Dokážeme vyrobit špičkový 3D obsah za cenu od...

Josh Scharfberg, prezident pro New York ve společnosti...