Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Společnost Up Česká republika opět posouvá na novou úroveň platby za kulturu, sport, dovolenou, obědy, potraviny či léky prostřednictvím zaměstnaneckých benefitů. Jako první na trhu nabízí koncovým uživatelům od května možnost placení virtuálními benefitními kartami. Přechod na tento moderní a ekologický způsob placení pomůže ušetřit v následujících pěti letech několik tun plastu a firmám i organizacím zásadně usnadní a zrychlí celou administrativu.
Ačkoliv virtuální platební karty na trhu již nějakou dobu fungují, na poli zaměstnaneckých benefitů se jedná o naprostou novinku. Jejich zavedením navazuje společnost Up Česká republika na několikaleté období ve znamení intenzivní digitalizace a neustálého zlepšování služeb. Po přechodu z papírových poukázek na karetní řešení a po loňském zavedení biometrického ověřování plateb na e‑shopech pomocí otisku prstu nebo skenu obličeje se nyní Up rozhodl jít v oblasti plateb ještě dále. Postupně tak začne nahrazovat nejen papírové poukázky, ale také plastové karty zcela virtuální variantou. „Je to logický a dlouho připravovaný krok, který plně koresponduje s našimi dalšími ESG aktivitami a zároveň reaguje na stále rostoucí oblibu bezkontaktního placení. Meziročně vzrostl objem bezkontaktních plateb našimi kartami prostřednictvím Apple Pay nebo Google Pay téměř o dvojnásobek a jejich podíl stále roste. Na všech terminálech lze navíc dnes již platit bezkontaktně, a tak příchodu virtuálních karet nic nebrání,“ popisuje Stéphane Nicoletti, generální ředitel společnosti Up Česká republika. Oblibu virtuálních plateb potvrzuje také výzkum platební služby Skip Pay mezi 1 800 respondenty z loňského roku. Podle tohoto průzkumu využívá pětina dotazovaných virtuální platební kartu v kombinaci s plastovou, 60 % respondentů pak platí výhradně virtuálně a k využívání plastové karty se vracet nehodlá.
Společnost nasazuje virtuální řešení u své karty All Inclusive, která spojuje stravenkovou a volnočasovou peněženku na jedné kartě a lze s ní platit na více než 36 000 místech v ČR. Platby virtuálními kartami jsou naprosto bezpečné jak při platbách v terénu, tak i při placení na internetu. Navíc u nich nehrozí riziko ztráty karty, tudíž ani získání kompletních karetních údajů, jako je tomu u ztracené či odcizené plastové karty. „Naším cílem vždy bylo umožnit zaměstnancům, aby mohli své benefity využívat maximálně pohodlně. Proto nabízíme široký výběr platebních možností včetně všech moderních prostředků, které dnešní trh nabízí. Virtuální karty přispějí k tomu, aby lidé mohli čerpat své benefity bezpečně, kdykoli, a navíc ekologicky,“ říká Věra Smolíková, ředitelka strategického marketingu a IT společnosti Up Česká republika. Ekologie a udržitelnost je bezesporu pro mnoho firem v současné době aktuálním tématem, a právě přechod na virtuální karty může výrazně podpořit naplňování závazků firem v této oblasti. Hlavním materiálem karet je totiž především PVC, ekologické varianty jsou v Česku v podstatě výjimkou.
Více informací o virtuálních benefitních kartách najdete na www.upcz.cz.
Zavedení virtuálních karet bude vedle zaměstnanců znamenat větší komfort i pro personalisty a pracovníky v HR, kterým v posledních letech přibylo mnoho jiné agendy, na kterou se nyní musí soustředit. Díky virtuálním kartám odpadne veškerá agenda související s distribucí fyzických karet po firmě, což jim ušetří spoustu času. Proces vydání a aktivace virtuální benefitní karty je totiž velmi jednoduchý a rychlý. Zaměstnanci se stačí přihlásit do aplikace Můj Up, kde si svou virtuální benefitní kartu aktivuje a následně jedním klikem přidá do peněženky Apple Pay nebo Google Pay, se kterou může rovnou platit. Celý proces tak netrvá ani pět minut. Podmínkou je jen předchozí nabití karty kreditem ze strany zaměstnavatele. „Virtuální karty navíc zachovávají oddělení benefitů od běžné výplaty, a poskytují tak zaměstnavatelům silný motivační nástroj,“ dodává Nicoletti.