Český zdicí robot bodoval v zahraničí
Aktuality 28. 3. 2024 08:08O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během...
Na trhu je nepřeberné množství marketingových agentur a freelancerů, kteří nabízejí marketingové služby. Jak se v nich vyznat, jak najít toho správného a kvalitního marketingového dodavatele a specialistu? To je vskutku nelehká otázka, na kterou neexistuje jedna dokonalá správná odpověď. Nicméně pokusím se vám zde poskytnout několik velmi praktických a užitečných tipů, které vám pomohou usnadnit tento obtížný výběr.
Pokud jste malá začínající firma či živnostník, tak se dozvíte, jak i s malým rozpočtem vybrat kvalitního specialistu či agenturu. Nejzranitelnější skupinou jsou právě malé firmy, které s marketingem teprve začínají, a tak často nevědí, podle čeho vybírat.
Velmi často se právě u malých začínajících firem či živnostníků stává, že si objednají levné služby, ale ve finále jim často marketingová agentura či freelancer neposkytne služby ani v uspokojivé kvalitě. Proto zrovna u těch nejlevnějších služeb buďte velmi opatrní a prověřte si svého dodavatele marketingových služeb, zda opravdu poskytuje služby, které přislíbil.
Každý správný specialista ví, že marketing není exaktní věda. V marketingu není nic dokonalé a přesné, dokonale předvídatelné a opakovatelné. Proto pokud vám nějaká agentura slibuje, že má ten správný recept na okamžité konverze a že vám za 1 000 Kč měsíčně vydělá miliony Kč, zbystřete. To, co funguje u jiného klienta, nemusí fungovat u vás. A opačně, co funguje u vás, nemusí fungovat jinde. Nejen v online marketingu je třeba vyzdvihnout vaše konkurenční výhody, ale také využít různé marketingové kanály a kombinovat je navzájem. Správný marketingový mix vám může pomoci oslovit vaši cílovou skupinu v různých nákupních fázích nejen podle Avinashova frameworku „See – Think – Do – Care“.
Z mých zkušeností vyplývá, že pro důležitá rozhodnutí je třeba mít detailnější analytická data.
Poté je třeba vyzkoušet jednotlivé marketingové kanály, vyhodnotit data z Google Analytics, a stanovit závěry, co se osvědčilo, co se neosvědčilo a na co se příští měsíc zaměřit, co naopak příště utlumit, v jakých dnech je reklama nejvýkonnější a podobně. Pokud vám marketingová agentura či freelancer doporučuje, že určitě musíte hned a bezodkladně začít inzerovat prostřednictvím PPC kampaní, tak opět zbystřete. Zkuste se jich zeptat, jak k tomu přišli a proč právě PPC kampaně a proč zrovna na Googlu, a ne na Seznamu, či na obojím zároveň? Co když je třeba prvně zapracovat například na obsahu či optimalizaci webu? Z mých zkušeností vyplývá, že pro důležitá rozhodnutí je třeba mít detailnější analytická data. Jako první krok doporučuji nasadit pokročilou webovou analytiku Google Analytics, nastavit měření e-commerce dat, cílů, mikro-konverzí, událostí, interního vyhledávání, filtrů… Získáte inspiraci a podrobnější data o výkonu jednotlivých marketingových kanálů a o chování uživatelů na webu. Webová analytika by měla být pro vás jako určitá inspirace a zdroj indicií, na co se zaměřit.
Realita se však může od dat lišit. Je třeba proto analytická data porovnávat s realitou, abyste se nespoléhali pouze na data z Google Analytics, ale k tomu použili i další nástroje, zkušenosti a zdravý podnikatelský úsudek.
Nicméně moje zlaté pravidlo zní, že bez analytiky je to jako „střílet na terč poslepu“. Když vám tedy agentura či freelancer řekne, že mu stačí základní data z Google Analytics, která získává díky vloženému měřícímu kódu do webu, aniž by analytiku podrobněji nakonfiguroval, pak opět zbystřete. V datech mohou vznikat odchylky a nepřesnosti, na základě kterých pak můžete stanovovat chybné úvahy a závěry.
„Dlouhé období vývoje, testů a příprav jsme zakončili...
Zdicí robot od Wienerbergeru má nejen úspěchy v...
Travelcon je vůbec největší odbornou konferencí cestovního ruchu...
Nedílnou součástí konference je kromě turismu také téma...
Během konference si účastníci vyzkouší také několik technologických...
Co bude znamenat přechod X na platformu podobnou...
WeChat má přes 1,2 miliardy uživatelů, kteří jsou...
Je třeba si uvědomit, že WeChat vznikal před...
I když se v této chvíli zdá přechod...
Další krok, který Elon Musk plánuje, je poskytnout...
Z právního pohledu se takto označuje nelegální práce....
Posuzování skutečné povahy spolupráce u malých živnostníků může...
Službám pomáhá zejména pozvolné oživení spotřebitelské poptávky díky...
Ve zpracovatelském průmyslu mezitím dochází druhý měsíc v...
Celkově lze však hodnotit včera zveřejněná čísla jako...
Jedním z argumentů pro opatrnější postup centrální banky...
Hlavním rizikem pro pomalejší pokles sazeb v Česku...