Belgický příklad pro Česko
Trendy 25. 4. 2024 13:40Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to...
Od začátku února došlo na londýnské burze k výraznému zdražení mědi. Na dohled psychologické hranice 10 000 dolarů za tunu...
Celkem pět ocenění získal na jaře TIC BRNO v soutěžích zabývajících se cestovním ruchem – TURISTPROPAG a Velká cena cestovního...
Probíhající napětí na Blízkém východě se spolu s výhledem na vyšší úrokové sazby po delší dobu (higher for longer) přenášejí negativně...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Všechny výsledky
Již více než týden je ze slov Jana Blatného a Karla Havlíčka (a možná i dalších členů vlády) patrné, že slibovaná revize matice opatření protiepidemického systému počítá s tím, že negativní testy a případně očkování se mohou stát těmi rozhodujícími faktory, které umožní uvolnění některých restrikcí. Na první pohled to má svou logiku.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
Hotely, restaurace, kina, divadla, sportoviště… to vše by prý mohlo ožít pro lidi s negativním testem či potvrzením o očkování. Proč ne? Obojí je svým způsobem dobrozdáním o tom, že dotyčná osoba není svému okolí příliš nebezpečná.
Jenže nedejme na první pohled. Významná jsou tu dvě slova: zdání a příliš. Všechny informace, které od expertů máme, jsou na kategorické soudy poměrně skoupé. Negativní test je potvrzením, jehož vypovídací hodnota se okamžikem odběru vzorku limitně blíží nule. Očkování je pak ochranou, o níž se příliš neví ani kdy, ani jak dobře ani jak dlouho funguje.
Jistěže bychom si všichni přáli život jako před rokem. Ale cesta k němu určitě nevede přes dojmy a zdání, ale přes strohá fakta. Určitě máme k dispozici řadu opatření, která riziko nákazy koronavirem snižují. Víme, jakou měrou? Pokud ano, řekněme to všem. Vysvětleme, proč toto ano a toto ne. Problém je, že my to spíše nevíme. Položil jsem ministru zdravotnictví prostou otázku: nakolik negativní test snižuje míru rizika nákazy ve srovnání s použitím respirátoru. Odpověď byla lakonická – toto téma je momentálně předmětem diskuze.
Aby bylo jasno, nejsem ani proti respirátorům, ani proti testům a už vůbec ne proti očkování. Jen jsem přesvědčen, že diskutovat lze spíše o subjektivních názorech než o objektivních faktech. Fakta lze hodnotit, dávat jim váhu, přijímat či odmítat. Ovšem nejprve je musíme mít.
Účinnost respirátoru či roušky je poměrně přesně spočitatelná. Bezesporu stejně spočitatelná je i účinnost dalších opatření. Porovnání těch účinností, to je ten druhý pohled. Ale při rozhodování o tom, jaká opatření proti koronaviru nasadit, by měl být tím prvním…
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)