Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Pardubická společnost ERA se v letošním poměřování úspěšnosti obchodních značek dostala na seznam oceněných v kategorii B2B a patří tak mezi podnikatelské značky oceněné titulem CZECH BUSINESS SUPERBRANDS 2021. Oficiální certifikát ocenění známého také jako Pečeť excelence obdržela firma koncem ledna.
Superbrands je nezávislou globální autoritou v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek. Již přes 20 let identifikuje ve více než 90 zemích světa nejlepší z nejlepších značek. V České republice vstupuje program Superbrands do své 9. edice a udílený certifikát je uznáním vynikající pozice značky na místním trhu.
Do programu Superbrands se firmy nemohou samy přihlásit. Při nominaci se vychází z databáze registrovaných obchodních trade-mark značek, kterou pro tento účel uvolní Úřad průmyslového vlastnictví. Společnost Bisnode, světový poskytovatel obchodních informací, pak na jejím základě vytvoří seznam nominovaných kandidátů. (Bisnode zařadil ERA do TOP 100 nejstabilnějších firem a udělil ji cenu Czech Stability Award již v roce 2017.)
Konečné slovo při udělování titulů Superbrands má Brand Council. Tato odborná komise, složená z profesionálů z oblasti byznysu, komunikace, marketingu a médií, hodnotí značky podle sjednocených metod a předem známých kritérií, jakými jsou známost, budování brandu, inovace či prestiž.
Značky jsou vyhodnocovány v segmentu spotřebitelských(B2C) a podnikatelských (B2B) značek. Na konci hodnotícího procesu získávají spotřebitelské značky ocenění Superbrands, podnikatelským značkám je udělen titul Business Superbrands. Zatímco první z nich jsou veřejně známé a spotřebitelé se s nimi setkávají den co den v maloobchodním sektoru, podnikatelské značky jsou důležitými hráči ve specializovaných odvětvích průmyslu, zemědělství a obchodu.