Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Únorový souhrnný indikátor důvěry se v meziměsíčním srovnání zvýšil o 2,4 bodu na hodnotu 89,7 při protichůdném vývoji obou jeho složek. Zatímco indikátor důvěry podnikatelů se zvýšil o 3,5 bodu na hodnotu 90,6, indikátor důvěry spotřebitelů se snížil o 3,5 bodu na hodnotu 85,0.
Růst důvěry v únoru zaznamenal Český statistický úřad ve všech odvětvích s výjimkou obchodu. „Spíše než jako kýžený obrat sentimentu lze výsledky únorových konjunkturálních průzkumů mezi podnikateli prozatím označit za mírnou korekci minulých výrazně nepříznivých hodnocení. U nezanedbatelné části otázek totiž pořád převládají negativní odpovědi,“ uvedl Jiří Obst, vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.
Mezi spotřebiteli se důvěra v ekonomiku meziměsíčně snížila. „Již tak nízká důvěra spotřebitelů v únoru znovu klesla. Lidé se více než v lednu obávají nejen zhoršení celkové ekonomické,
ale i vlastní finanční situace. Výrazně vzrostl také podíl spotřebitelů očekávajících v následujících 12 měsících zvýšení nezaměstnanosti a růst cen,“ komentuje aktuální situaci Veronika Ptáčková z oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.