Hypotéky očima experta
Analýzy 4. 5. 2024 05:32Zajímá vás, kolik se aktuálně poskytuje hypotečních úvěrů a jaké jsou v současné době úrokové sazby? Zajímá vás historický vývoj...
Na prestižní zakázce pro světový strojírenský gigant GE Wabtec pracuje plzeňská Škoda Electric. Dceřiná společnost české skupiny Škoda Transportation brzy zahájí dodávku nové série klíčových částí lokomotiv, které budou jezdit na tratích ve středoasijském Kazachstánu. Pro Škodovku jde o velký i technicky náročný projekt s unikátními požadavky zákazníka. Například vzhledem k extrémnímu rozpětí teplot od minus 55 do plus 55 stupňů Celsia. Společnost Škoda Electric je součástí skupiny PPF.
Škodováčtí inženýři vyvíjeli mechanický pohon pro lokomotivy GE Wabtec tak, aby odolal i nesmírně náročnému klimatu, kterému železniční technika na tratích v Kazachstánu během roku čelí. Charakter podnebí a terén, kudy vedou místní tratě, někdy způsobuje rychlé a vysoké teplotní výkyvy. Lokomotiva se tak musí během krátké doby vyrovnávat s rozdílem teplot třeba o 20 stupňů Celsia.
„V současné době máme ve výrobě díly pro devět lokomotiv a dodávky začnou v polovině letošního roku. Dodáváme srdce lokomotiv – tedy kompletní mechanický pohon lokomotiv, motor, převodovku a dvojkolí. Jde o velmi prestižní zakázku pro náročného amerického zákazníka GE Wabtec, který má do roku 2025 dodat do Kazachstánu až 110 moderních šestinápravových lokomotiv pro osobní dopravu. Pro nás je to velmi významná reference která dokazuje, že jsme schopni s našimi výrobky uspět v celosvětovém měřítku,“ sděluje ředitel Obchodu Škody Electric Karel Majer.
Firma aktuální zakázkou navazuje na dřívější dodávky zásadních komponent lokomotiv pro stejného zákazníka, které již slouží v klimaticky nesmírně náročných podmínkách kazašské železnice. První lokomotivy se škodováckým „srdcem“, na jejichž výrobě Škoda spolupracovala s GE Wabtec v předchozích letech, mají již najety desítky tisíc kilometrů. Celkem jich v Kazachstánu slouží již 39.
Škodovácké stroje musely samozřejmě projít systémem testů a zkoušek – lokomotivy jsou sice určeny pro Kazachstán, ale schvalovány jsou podle velmi náročných ruských norem a standardů GOST. Firma tak musela například úspěšně doložit zkoušky životnosti jak jednotlivých dílů, tak i celých setů, což představuje testování kompletního pohonu včetně převodovky a dvojkolí. Nové lokomotivy se kompletují přímo v Kazachstánu.
Aktuální analýza přináší přehled vývoje v oblasti úrokových...
Březen 2024 byl podle statistických údajů České národní...
Úrokové sazby jsou, přinejmenším pro mě osobně, spíše...
Druhým hlavním důvodem je bezesporu fakt, že čím...
Situace okolo zákona o spotřebitelském úvěru a možnost...
Pojem „nevýkonné úvěry“ označuje laicky řečeno úvěry, u...
V den vydání tohoto dokumentu proběhlo měnověpolitické zasedání...
Další zasedání bankovní rady nás čeká za bezmála...
„Jsme nesmírně hrdí na udělení institucionální akreditace, jež...
Panevropská univerzita je první univerzitou vzniklou po novele...
První pojistka se jménem Slavia pojišťovny byla prodána...
Zmínil jste se, že tuto novinku ocení podnikatelé,...
Všichni cizinci pocházející ze zemí mimo EU mají...
Hrdě se hlásíte k partnerství Velké pardubické, která se...
„Těší mě, že jsme se mohli symbolicky připojit...
„Jsem hrdý na to, že Letiště Praha oslavilo...
Letadlo je jedním ze čtyř strojů nesoucích na...
Partneři oslovili město Železná Ruda, zda by se...
„Digitální dvojče představuje počítačový model, který dokonale kopíruje...
Součástí digitálního dvojčete úpravny vody je i systém...
JUDr. Tomáš Koníček z Mezinárodního bezpečnostního institutu, který se...
„Slovensko je kvůli své rozmanitosti a průmyslovému zázemí...
„Náš servis není jen o tom, že za...