Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Pro své dálkové vnitrostátní a mezinárodní linky si je u konsorcia Siemens Mobility-Škoda Transportation bude objednávat národní dopravce České dráhy. Dnes podepsaná rámcová smlouva umožňuje odebrat celkem 182 vozů, jejichž hodnota dosahuje téměř 12,5 miliardy korun. Konsorcium dodá pro České dráhy až 180 vozů tvořících 20 devítivozových souprav s kapacitou 555 míst k sezení a nejvyšší provozní rychlostí až 230 km/h. Dva vozy si pořizuje Správa železnic. Supermoderní komfortní vozy by měly sloužit v příštích letech na linkách z Prahy přes Ústí nad Labem do Hamburku či přes Brno do Budapešti a Vídně.
„Vážíme si faktu, že se budeme podílet na významném projektu, který přinese zásadní růst kvality cestování na české i mezinárodní železnici. Ekologická doprava, kterou železnice bezesporu je, získává v Evropě stále více důležitosti a využívání nových moderních vozidel zásadně zvyšuje atraktivitu železnice a přispívá k jejímu růstu na trhu dopravy. Zároveň také napomáhá s naplněním závazků postupného snižování emisí v dopravě. Věřím, že parametry nových vozů s rychlostí až 230 km/h a komfortní přepravou vhodnou pro pracovní cesty i rodinné výlety, přivedou na středoevropské železnice další nové cestující,“ sděluje Petr Brzezina, předseda představenstva skupiny Škoda Transportation.
„V České republice je v plánu zvýšení rychlosti na konvenčních tratích na 200 km/h a výstavba vysokorychlostních tratí. To v budoucnu umožní provoz vlaků vyšší než dnes maximálně povolenou rychlostí 160 km/h. I proto musíme pokračovat v plánovaných investicích do nových vlaků, kterými naplníme požadavky na standardy vozidel provozovaných na konvenční i vysokorychlostní síti ve střední Evropě. Upevníme si tak dlouhodobá strategická partnerství v rámci mezinárodní přepravy a posílíme svou pozici v dálkové dopravě,“ vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik a dodává: „Soupravy budou vybavené nejmodernějšími prvky na současném evropském trhu a nabídnou cestujícím nejvyšší komfort. Počítáme s nimi na mezistátních dálkových linkách Praha – Ústí nad Labem – Berlín – Hamburk, Praha – Brno – Budapešť a Praha – Brno – Vídeň – Graz – Villach. Už v prvních letech provozu vlaky využijí svou maximální rychlost právě v úseku mezi Berlínem a Hamburkem.“
Uzavřená rámcová smlouva umožňuje odebrat celkem 182 vozů, pro osobní přepravu ČD je určeno 180 vozů, dva vozy si pořizuje Správa železnic pro účely testování tratí. Nové soupravy budou schválené pro provoz v České republice i okolních evropských státech. Nabídnou vysoký komfort cestujícím i řadu inovativních prvků. „Jsme velice rádi, že je do této zakázky rovněž zapojen český železniční průmysl. Na této zakázce se naše společnost bude podílet dodávkami vybraných komponentů a zejména pak kompletní montáží, statickými zkouškami a zprovozněním vozů. Výroba bude probíhat v našich výrobních prostorách v ostravské Škodě Vagonce. Navazujeme tak na spolupráci na obdobném projektu dodávky 50 ks osobních vozů pro ČD, který v Ostravě realizujeme v současné době,“ říká Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva Škody Transportation.
„Těší nás, že se ČD při rozšiřování a modernizaci svých dopravních služeb opět spoléhá na naši úspěšnou platformu Viaggio,“ říká Gerhard Greiter, generální ředitel regionu Severovýchodní Evropa ve společnosti Siemens Mobility a dodává: „Tyto nové vozy ponesou značku našeho českého vývojového oddělení. Poskytují pohodlí, klidné podmínky pro cestování i při vysokých rychlostech a bezbariérový přístup. Naše nejmodernější expresní železniční vozy přispějí ke zvýšení atraktivity udržitelné železniční dopravy v České republice.“