Čtvrtek 30. května 2024
ikona hodiny31. 3. 2021 11:50

Blokuje vám Facebook reklamu? Chybám algoritmů lze předcházet

Odborníci na digitální marketing si z kraje tohoto roku všimli nárůstů stížností týkajících se blokací reklam na Facebooku. V některých případech sociální síť zablokovala celý Business Manager a v případě opakovaného porušení nebo hromadění chyb může dojít dokonce k odstavení profilu. Vojtěch Lambert z LCG New Media radí malým firmám, jak se blokacím kampaní ze strany Facebooku vyhnout a ušetřit si tak spoustu času a potenciálně nemalé starosti.

Martin Eckstein autor

Foto: LCG New Media jak se bránit chybám Facebooku Foto: LCG New Media

Na Facebook se každý den valí obrovské množství obsahu, který není možné ručně kontrolovat, takže první revize kontoluje algoritmus/robot. Ten čas od času špatně vyhodnotí obsah reklamy a následně ji zamítne. Vždy máte možnost „odvolání“, tedy poslat reklamu na ruční revizi člověkem. To ale samozřejmě není efektivní, pokud k chybovosti řešení dochází často, jako tomu bylo například začátkem tohoto roku. Navíc může dojít k hromadění chyb a hrozbě odstavení profilu. Proto je lepší zaměřit se na to, jak blokacím předcházet.

Příprava vám ušetří čas a starosti

Může se to zdát jako banální rada, ale mnoho lidí se o pravidla začne zajímat až ve chvíli, kdy jim Facebook začne reklamy blokovat. Pokud budete pravidla přesně dodržovat, ušetříte si do budoucna pravděpodobně dost času s odvoláváním se na ruční kontrolu. Reklamní pravidla Facebooku najdete zde: https://www.facebook.com/policies/ads/. Kromě toho se ujistěte, že máte ověřenou doménu, stránku i Business Manager (BM).

LCG New Media

Fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Mezi aktuální klienty patří BAYER, STOCK, HONOR (Huawei), CinemaCity, Schuelke, festivaly HradyCZ, MAPO Group, Nemocnice Šumperk, Loterie Korunka, Festo, Grandhotel Pupp, Bondster, Perrigo a další firmy. V referencích má agentura společnosti jako Omega Pharma, OC Harfa, Bubbleology, Edenred, BTL, Tour Espana, ERV pojišťovna, ERGO, BigBoard nebo Ferring. V roce 2020 se agentura stala absolutním vítězem soutěže WebTop100 se svou kampaní na podporu dárcovství plazmy pro klienta MAPO plasma. Více informací najdete na www.lcgnewmedia.cz.

Chybně zamítnutý Business Manager

Při update iOS14 jsme zaznamenali velký počet chybně zamítnutých BM. Předejít tomu můžete ověřením BM na svoji firmu. Pak by k tomuto při dodržování pravidel nemělo docházet.

Nenechte zamítnuté reklamy hromadit

Kvalitu reklam si můžete kontrolovat nově v části „Kvalita účtu“ v BM. Tam doporučuji nemít žádnou zamítnutou reklamu a každý jednotlivý případ se pokusit opravit, případně post smazat včetně reklamy. Při nakupení problému může dojít k blokaci.

Využívejte chat podporu

I firmám s minimálním rozpočtem na reklamu je k dispozici vcelku kvalitní chat podpora, která je součástí každého BM, pokud ho zaregistrujete do Facebook Partners. Nebojte se ji v případě nejasností využívat. Pro účty, kde se obrat výdaje na reklamu pohybují okolo 100 tisíc Kč měsíčně, jsou pak k dispozici tzv. Facebook Experti, které Facebook přiděluje sám od sebe.

Nejnovější články

Expertní pohled
Nefinanční data představují nové bohatství firmy

V oblasti vztahů mezi firmou se svými spotřebiteli...

Veškeré popsané aktivity přitom mají jeden společný cíl...

Cestovní ruch
Prague City Tourism láká na letní dovolenou v Praze

„Všechny marketingové kampaně město financuje z vybraného poplatku...

Kromě výše zmíněných dvou kampaní i letos pokračuje...

Expertní pohled
Bankovní daň opět na stole

V minulých letech se do českého daňového systému...

Konečně, existují jiné způsoby, jak vlády mohou získávat...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Nefinanční data představují nové bohatství firmy

V oblasti vztahů mezi firmou se svými spotřebiteli...

Veškeré popsané aktivity přitom mají jeden společný cíl...

Expertní pohled
Bankovní daň opět na stole

V minulých letech se do českého daňového systému...

Konečně, existují jiné způsoby, jak vlády mohou získávat...

Expertní pohled
Evropský průmysl ve světě zítřka: Komu (ne)zvoní hrana?

O rizicích a příležitostech spjatých s probíhající metamorfózou...

V pátečním panelu Evropský (automobilový) průmysl: výzvy a...

„Deglobalizace není v ničím zájmu, mění se ‚jen‘...

Podobně bezpečnostní analytik Milan Mikulecký vzpomněl, že se...

Domácí i zahraniční odborníci otevřeli diskuzi, která významem...