Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
V poslední době se s novinkami na sociálních sítích roztrhl pytel. Nové funkce a vychytávky pro marketéry ukázal především Instagram, který se hodně zaměřil na video obsah. Důvod je jasný – boj s konkurenčním TikTokem. Pojďme si zajímavé novinky představit expertním pohledem digitální agentury LCG New Media.
Hned na úvod nutno říci, že novinky dále posilují marketingové využití sociálních sítí, především komfortnější práci s nimi, kvalitnější vyhodnocování dat i snazší budování komunit.
Dlouho vymodlená funkce je na dosah ruky, odkazy do Stories brzy budou moci přidávat i uživatelé Instagramu s méně než 10ti tisíci sledujícími. Nebude se jednat o klasický swipe-up, na který jsme zvyklí, odkazy bude možné přidávat pomocí speciální samolepky. Výhodou oproti klasickým linkům ve swipe-upu bude možnost na tyto Stories odpovídat. Instagram tuto samolepku momentálně testuje.
Očekávaný update je na světě, konečně je možné nastavovat placené kampaně i na Reels videa a navýšit tak jejich dosah, který je v rámci organiky velice zajímavý. Reels reklamy budou hodně podobné reklamám ve Stories a budou se zobrazovat mezi jednotlivými Reels.
Instagram útočí na TikTok a bude klást větší důraz na videa, která plánuje více zobrazovat v rámci doporučeného obsahu. Tlačit bude především na videa vytvořená účty, které nesledujete. Kromě preference video obsahu se bude i dále zaměřovat na rozvoj možných video formátů – pracovat bude nadále na IGTV a Reels, zároveň bude experimentovat s novou podobou videí.
E-shopy zbystřete! Nově Instagram pracuje na vizuálním vyhledávání produktů. Zatím jsou známé dvě možnosti, jak by tato technologie mohla fungovat a pomáhat obchodníkům přivést nové klienty: Buďto po kliknutí na produkt Instagram pomůže najít podobné zboží, které je dostupné v dalších obchodech na Instagramu nebo takové produkty bude hledat na základě fotografie či fotoaparátu. Zatím sice není známo, kdy by tato novinka mohla být dostupná, ale je jasné, že se máme na co těšit.
Skvělou funkcí pro marketéry a tvůrce, kterým čísla nejsou cizí, je možnost sledovat v analytických přehledech data za posledních 60 dnů (doposud bylo možné získat data pouze za posledních 30 dnů). Instagram navíc slibuje, že na konci léta bychom se mohli podívat i do posledních 90 dnů! Tím pádem budeme všechno naše snažení na sociálních sítích schopni lépe vyhodnotit i v rámci dlouhodobého horizontu.
Prozatím lze publikovat pouze příspěvky na zeď, ani Stories, ani Reels a IGTV není zatím možné takto publikovat. Aktuálně tuto funkci testuje jen vybraný vzorek uživatelů, pokud jste mezi těmito šťastlivci, posty můžete publikovat přes ikonku „+“ v pravém horním rohu ve vaší desktopové verzi Instagramu. Nadále se připravuje možnost publikace IGTV přes desktopovou verzi Instagramu.
Facebook testuje nové funkce ve Stories, kterými chce pomoci firmám a tvůrcům zvyšovat zapojení sledujících, budovat lepší komunitu a generovat nové obchodní příležitosti. V testování jsou funkce jako komentování Stories, kdy komentáře budou v rámci Stories viditelné. Bude také možné vytvářet Stories pouze pro členy klubu nebo schválené skupiny, které mají podpořit exkluzivitu brandu.