Čtvrtek 18. dubna 2024
ikona hodiny30. 7. 2021 09:08

Odkazy ve Stories, reklamy na Reels videa nebo budování komunit na FB

Novinky ve prospěch marketingu na sociálních sítích

V poslední době se s novinkami na sociálních sítích roztrhl pytel. Nové funkce a vychytávky pro marketéry ukázal především Instagram, který se hodně zaměřil na video obsah. Důvod je jasný – boj s konkurenčním TikTokem. Pojďme si zajímavé novinky představit expertním pohledem digitální agentury LCG New Media.

Martin Eckstein autor

Foto: LCG New Media Instagram pomůže najít produkty Foto: LCG New Media

Hned na úvod nutno říci, že novinky dále posilují marketingové využití sociálních sítí, především komfortnější práci s nimi, kvalitnější vyhodnocování dat i snazší budování komunit.

Odkazy do Stories bude moci přidávat i běžný smrtelník

Dlouho vymodlená funkce je na dosah ruky, odkazy do Stories brzy budou moci přidávat i uživatelé Instagramu s méně než 10ti tisíci sledujícími. Nebude se jednat o klasický swipe-up, na který jsme zvyklí, odkazy bude možné přidávat pomocí speciální samolepky. Výhodou oproti klasickým linkům ve swipe-upu bude možnost na tyto Stories odpovídat. Instagram tuto samolepku momentálně testuje.

Instagram umožňuje vytvořit reklamy i na Reels videa

Očekávaný update je na světě, konečně je možné nastavovat placené kampaně i na Reels videa a navýšit tak jejich dosah, který je v rámci organiky velice zajímavý. Reels reklamy budou hodně podobné reklamám ve Stories a budou se zobrazovat mezi jednotlivými Reels.

Instagram se pomalu ale jistě stává videoplatformou

Instagram útočí na TikTok a bude klást větší důraz na videa, která plánuje více zobrazovat v rámci doporučeného obsahu. Tlačit bude především na videa vytvořená účty, které nesledujete. Kromě preference video obsahu se bude i dále zaměřovat na rozvoj možných video formátů – pracovat bude nadále na IGTV a Reels, zároveň bude experimentovat s novou podobou videí.

Instagram vám pomůže najít ten správný produkt

E-shopy zbystřete! Nově Instagram pracuje na vizuálním vyhledávání produktů. Zatím jsou známé dvě možnosti, jak by tato technologie mohla fungovat a pomáhat obchodníkům přivést nové klienty: Buďto po kliknutí na produkt Instagram pomůže najít podobné zboží, které je dostupné v dalších obchodech na Instagramu nebo takové produkty bude hledat na základě fotografie či fotoaparátu. Zatím sice není známo, kdy by tato novinka mohla být dostupná, ale je jasné, že se máme na co těšit.

 Data z Instagramu už i za posledních 60 dnů

Skvělou funkcí pro marketéry a tvůrce, kterým čísla nejsou cizí, je možnost sledovat v analytických přehledech data za posledních 60 dnů (doposud bylo možné získat data pouze za posledních 30 dnů). Instagram navíc slibuje, že na konci léta bychom se mohli podívat i do posledních 90 dnů! Tím pádem budeme všechno naše snažení na sociálních sítích schopni lépe vyhodnotit i v rámci dlouhodobého horizontu.

Nově také můžete publikovat příspěvky do feedu na Instagramu i z počítače

Prozatím lze publikovat pouze příspěvky na zeď, ani Stories, ani Reels a IGTV není zatím možné takto publikovat. Aktuálně tuto funkci testuje jen vybraný vzorek uživatelů, pokud jste mezi těmito šťastlivci, posty můžete publikovat přes ikonku „+“ v pravém horním rohu ve vaší desktopové verzi Instagramu. Nadále se připravuje možnost publikace IGTV přes desktopovou verzi Instagramu.

Facebook pracuje na zvyšování engagementu a budování komunit

Facebook testuje nové funkce ve Stories, kterými chce pomoci firmám a tvůrcům zvyšovat zapojení sledujících, budovat lepší komunitu a generovat nové obchodní příležitosti. V testování jsou funkce jako komentování Stories, kdy komentáře budou v rámci Stories viditelné. Bude také možné vytvářet Stories pouze pro členy klubu nebo schválené skupiny, které mají podpořit exkluzivitu brandu.

Nejnovější články

Názory
Zachrání Super-Mario (znovu) Evropu?

Evropa totiž dle Draghiho příliš dlouho (naivně) věřila...

Obecně platí, že Draghiho lékem na zhoršující se...

Analýzy
Revoluce v benefitech se nekoná

Loňský podzim přinesl vášnivou debatu o negativních dopadech...

„Letošní průzkum benefitů ukázal, že rozdíl mezi tím,...

„Benefity sledujeme v rámci našich průzkumů již bezmála...

Zajímavým zjištěním letošního průzkumu je pak i skutečnost,...

Cestovní ruch
Kongresoví ambasadoři byli oceněni

Ambassador Awards Evening se uskutečnil pod záštitou primátora...

„Celý profesní život se snažím posouvat českou onkologii...

Hlavními partnery večera byly: Hlavní město Praha, Ministerstvo...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Fulfillment: Revoluce v logistice

Fulfillment není jen proces doručování zboží, je to...

Majitelé e‑shopu se nemusejí starat o kapacitu skladových...

Nicméně vize značky LOG4U sahá daleko za pouhé...

Společnost Geek+ přinese špičkové mobilní roboty pro přepravu...

Analýzy
Vědí, ale nepřipravují se

„Výsledky průzkumu nás překvapily. Odhalily, že připravenost na...

Ale právě v tom je ta šance. „ESG je...

A jak tedy průzkum zrealizovaný BDO Hungary dopadl? Naprostá...

„Důvodem je také více peněz na investice a také...

Ačkoli si firmy jsou vědomy potřeby udržitelného fungování,...

Expertní pohled
Pět největších trendů v oblasti SASE pro rok 2024

Vedle toho se IT bezpečnostní týmy musí vypořádat...

Mít produkty od více dodavatelů téměř vždy vede...

SASE umožňuje přijetí zero-trust technologie. Princip zero-trust spočívá...

„Integrovaná řešení SASE musí být vybavena umělou inteligencí...

Dá se očekávat, že SASE bude plně flexibilní...

Monitorování digitálních zkušeností (DEM) je dnes často považováno...