Úterý 5. prosince 2023
ikona hodiny27. 10. 2021 14:03

Google oznámil konec rozšířených textových reklam

Již před časem skončilo v Google Ads snadné přidávání klasických textových reklam ve formátu tři nadpisy a dva popisky. Nyní Google oznámil termín ukončení tohoto formátu, na 30. června 2022. Co to bude znamenat pro marketéry a správce kampaní, proč mají responzivní kampaně lepší výsledky a jak využít smart kampaně, popisuje analýza fullservisové digitální agentury LCG New Media.

Martin Eckstein autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Skončí tedy textové reklamy úplně? Ne tak docela. Nebude možné je vytvářet ani upravovat, bude možné je pouze pozastavit, obnovit či odstranit. V aukci tedy zůstanou i nadále, nicméně se nedá předpokládat, že si do budoucna udrží svůj výkon. Dle statistik dokážou Google responzivní kampaně už teď získat v průměru o 7 % více konverzí. V praxi bývá toto číslo ještě vyšší a během příštího léta lze očekávat jeho další nárůst.

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Více informací najdete na www.lcgnewmedia.cz.

Lepší výsledky responzivních kampaní

Google ve svém sdělení přiznal, že textové reklamy nedokážou v aukcích udržet krok s dobou. Denně ve vyhledávači přistane 15 % nových, dosud nehledaných klíčových slov a je tak nejvyšší čas dát prostor automatizaci. Do responzivní kampaně můžete vložit až 15 nadpisů a 4 popisky. Taková kampaň tak má v aukci na daný vyhledávací dotaz logicky šanci na větší úspěch, navíc dokáže soutěžit v několika různých relevantních aukcích.

Milovníci dostihů a sázek asi zapláčou, ale u responzivních kampaní už nepocítíte ten lehký adrenalin a několikadenní sledování, zda se kampaň rozběhla. Zde svého koně připravujete ještě ve stáji. Díky předpokladu síly reklamy před spuštěním víte, zda výkon kampaně bude nízký, průměrný či skvělý. Otáčky tachometru síly reklamy se otáčí s relevantností, použitím klíčových slov v nadpisech a také s výjimečností. Otřepané fráze už přes tuto funkci neprojdou.

Úplná kontrola nad zobrazovaným textem

Jeden z důvodů, proč byly rozšířené textové reklamy milovány, byly statické pozice v nadpisech a popiskách. Tvůrci měli úplnou kontrolu nad tím, jak se kampaň potencionálním zákazníkům zobrazuje, existovala nepsaná pravidla, díky kterým měly kampaně jednotný řád: první místo se týkalo produktu nebo kategorie, druhé místo mělo za úkol získat zájem a třetí místo bylo určeno pro brand. Tuto kontrolu je možné zachovat u responzivní kampaně pomocí připnutí nadpisu k dané pozici. Bohužel to ale výrazně sníží sílu reklamy. Nadpisy a popisky tedy musí být připraveny s větší promyšleností a připraveností, aby navzájem v každé pozici dávaly smysl. Je třeba přenechat důvěru Googlu a jeho snaze přinášet uživatelům co nejrelevantnější obsah. S tím také souvisí nechávání klíčových slov ve volné shodě v kombinaci s chytrými nabídkami.

Tak tam hoďme smartku!

Tahle věta vyvolává rozpaky, jedni si bez ní strukturu kampaní neumí představit, druhým se z ní dělá mdlo. U smart kampaně se vytváří stejně jako u rozšířené textové reklamy tři nadpisy a dva popisky. Google tvůrce stejně jako u starého modelu propagace ve vyhledávání vybízí k přidání až tří textových reklam pro větší úspěch. Rozdílem zůstává, že smart kampaň nehledí na frázovou či dokonce přesnou shodu klíčových slov. Místo toho vybraná klíčová slova bere jako témata, pomocí kterých se dostane ke konverzi nadefinované z Google Analytics a dostane se z vyhledávání i do obsahové části, na YouTube nebo do Gmailu.

Nejnovější články

Expertní pohled
Ne x Oprávněné podnikání a odpovědnost

Vnést jasno je cílem projektu ACK ČR Strategické...

Přímo zjevením byla úvodní prezentace Jana Strakoše, ředitele...

V dikci předpisů nic nového pod sluncem, cestovní...

Některá cestovní agentura či jiná organizace by se...

Školní zájezdy, pobyty a výlety pod regule zákona...

Ale je tu ještě jeden pádný důvod, proč...

I tato konference ACK ČR byla zdařilá. Přinesla...

Analýzy
Ochrana oznamovatelů: Zaměstnanci se bojí odvetných opatření

Nový zákon o ochraně oznamovatelů,  takzvaných whistleblowerů, nabyl...

Jedním z hlavních ustanovení zákona je povinnost zaměstnavatelů...

Výzkum společnosti Moore mezi zaměstnanci firem s více...

Tyto výsledky poukazují na potřebu rozšíření povědomí o...

Vzhledem k množství povinností, které tato nová legislativa...

Cestovní ruch
Overtourism po pandemii covid-19

Nová publikace, jejímiž autory jsou Gert-Jan Hospers z...

Kapitola o Praze, pod názvem Tourist City Prague...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Ne x Oprávněné podnikání a odpovědnost

Vnést jasno je cílem projektu ACK ČR Strategické...

Přímo zjevením byla úvodní prezentace Jana Strakoše, ředitele...

V dikci předpisů nic nového pod sluncem, cestovní...

Některá cestovní agentura či jiná organizace by se...

Školní zájezdy, pobyty a výlety pod regule zákona...

Ale je tu ještě jeden pádný důvod, proč...

I tato konference ACK ČR byla zdařilá. Přinesla...

Cestovní ruch
Mezinárodní projekt poutavě přibližuje udržitelný cestovní ruch

Nízkouhlíkový cestovní ruch, známý také jako udržitelný nebo...

Abychom se k nízkouhlíkovému cestovnímu ruchu přiblížili, musíme zvýšit...

Projekt Vinci byl financován s podporou Evropské komise...

Expertní pohled
INCIEN vyzývá: Dekarbonizujte průmysl

Institut věří, že bez cirkulární ekonomiky se dekarbonizace...

Mnohem větší prostor než dosud by proto měly...

Ocelový šrot se pro výrobu oceli využívá už...

Problémem je i to, že dosavadní národní strategie...