Středa 24. dubna 2024
ikona hodiny27. 10. 2021 14:03

Google oznámil konec rozšířených textových reklam

Již před časem skončilo v Google Ads snadné přidávání klasických textových reklam ve formátu tři nadpisy a dva popisky. Nyní Google oznámil termín ukončení tohoto formátu, na 30. června 2022. Co to bude znamenat pro marketéry a správce kampaní, proč mají responzivní kampaně lepší výsledky a jak využít smart kampaně, popisuje analýza fullservisové digitální agentury LCG New Media.

Martin Eckstein autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Skončí tedy textové reklamy úplně? Ne tak docela. Nebude možné je vytvářet ani upravovat, bude možné je pouze pozastavit, obnovit či odstranit. V aukci tedy zůstanou i nadále, nicméně se nedá předpokládat, že si do budoucna udrží svůj výkon. Dle statistik dokážou Google responzivní kampaně už teď získat v průměru o 7 % více konverzí. V praxi bývá toto číslo ještě vyšší a během příštího léta lze očekávat jeho další nárůst.

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Více informací najdete na www.lcgnewmedia.cz.

Lepší výsledky responzivních kampaní

Google ve svém sdělení přiznal, že textové reklamy nedokážou v aukcích udržet krok s dobou. Denně ve vyhledávači přistane 15 % nových, dosud nehledaných klíčových slov a je tak nejvyšší čas dát prostor automatizaci. Do responzivní kampaně můžete vložit až 15 nadpisů a 4 popisky. Taková kampaň tak má v aukci na daný vyhledávací dotaz logicky šanci na větší úspěch, navíc dokáže soutěžit v několika různých relevantních aukcích.

Milovníci dostihů a sázek asi zapláčou, ale u responzivních kampaní už nepocítíte ten lehký adrenalin a několikadenní sledování, zda se kampaň rozběhla. Zde svého koně připravujete ještě ve stáji. Díky předpokladu síly reklamy před spuštěním víte, zda výkon kampaně bude nízký, průměrný či skvělý. Otáčky tachometru síly reklamy se otáčí s relevantností, použitím klíčových slov v nadpisech a také s výjimečností. Otřepané fráze už přes tuto funkci neprojdou.

Úplná kontrola nad zobrazovaným textem

Jeden z důvodů, proč byly rozšířené textové reklamy milovány, byly statické pozice v nadpisech a popiskách. Tvůrci měli úplnou kontrolu nad tím, jak se kampaň potencionálním zákazníkům zobrazuje, existovala nepsaná pravidla, díky kterým měly kampaně jednotný řád: první místo se týkalo produktu nebo kategorie, druhé místo mělo za úkol získat zájem a třetí místo bylo určeno pro brand. Tuto kontrolu je možné zachovat u responzivní kampaně pomocí připnutí nadpisu k dané pozici. Bohužel to ale výrazně sníží sílu reklamy. Nadpisy a popisky tedy musí být připraveny s větší promyšleností a připraveností, aby navzájem v každé pozici dávaly smysl. Je třeba přenechat důvěru Googlu a jeho snaze přinášet uživatelům co nejrelevantnější obsah. S tím také souvisí nechávání klíčových slov ve volné shodě v kombinaci s chytrými nabídkami.

Tak tam hoďme smartku!

Tahle věta vyvolává rozpaky, jedni si bez ní strukturu kampaní neumí představit, druhým se z ní dělá mdlo. U smart kampaně se vytváří stejně jako u rozšířené textové reklamy tři nadpisy a dva popisky. Google tvůrce stejně jako u starého modelu propagace ve vyhledávání vybízí k přidání až tří textových reklam pro větší úspěch. Rozdílem zůstává, že smart kampaň nehledí na frázovou či dokonce přesnou shodu klíčových slov. Místo toho vybraná klíčová slova bere jako témata, pomocí kterých se dostane ke konverzi nadefinované z Google Analytics a dostane se z vyhledávání i do obsahové části, na YouTube nebo do Gmailu.

Nejnovější články

Pohled z praxe
Téměř 90 % domácností ušetří na energiích

ČEZ Prodej v rámci rozsáhlé analýzy zpracoval data o...

„Fotovoltaické systémy a tepelná čerpadla umožňují efektivně a...

Názory
Čína hromadí zásoby kritických komodit

Zůstaneme-li u mědi, její cena je často využívána...

Zatímco Čína má v rámci celého dodavatelského řetězce...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Trhy v korekci, co bude dál

Akcie a dluhové cenné papíry jsou velmi citlivé...

Pokud se podíváme na historické zkušenosti s propady na...

Expertní pohled
Rok 2027 narovná mzdy mezi muži a ženami

Novinka počítá s transparentností už během náborového pohovoru....

Ačkoli Eurostat uvádí rozdíl ve mzdách mužů a...

Povinné reportování čeká od června roku 2027 firmy...

Změnám šel i bez regulace naproti sektor IT...

Náskok mají také společnosti se sídlem v USA,...

Expertní pohled
Hypotéky by mohly zlevňovat rychleji

V praxi se s využitím různých slev a...

Na první pohled se může zdát, že omezení...