Ministerstvo navrhuje polovodičovou investiční pobídku
AktualityRozšíření výroby čipů ve spolupráci s českými podniky a posílení konkurenceschopnosti českého průmyslu a technologického rozvoje země. Ministerstvo průmyslu a...
Rozšíření výroby čipů ve spolupráci s českými podniky a posílení konkurenceschopnosti českého průmyslu a technologického rozvoje země. Ministerstvo průmyslu a...
Přes 80 vystavujících firem, 130 speakerů z celého světa, mezi nimi i jedna z nejslavnějších postav bitcoinového světa Michael J....
Hřebenovka Českým Švýcarskem je dálková trasa, která tě v délce 100 kilometrů provede nejkrásnějšími, ale také téměř neznámými místy nádherné oblasti...
Na 300 delegátů z řad živnostníků, malých i velkých podniků ze všech odvětví a regionů ve středu 31. května zhodnotí...
Čeští výzkumníci přišli na to, jak efektivním spojením dřeva a vysoko hodnotných betonů při návrhu a výstavbě mostních konstrukcí ušetřit,...
Nejnovější trendy a technologie se podílejí na zvyšování výnosů a zlepšování kvality plodin či pomáhají zvyšovat kvalitu a bezpečnost obsluhy....
Víte, jak se na udržitelnost cestovního ruchu dívají lidé z různých oborů? Jakou roli v cestování hraje ohleduplnost vůči budoucím...
Jak se změnil LinkedIn? Co byl a co už není? Když Microsoft v polovině roku 2016 kupoval LinkedIn, mnozí si...
V žebříčku nejžádanějších kongresových destinací světa Mezinárodní kongresové asociace ICCA se česká metropole za rok 2022 umístila na pátém místě....
Prague City Tourism spouští letní marketingové kampaně. Město na ně vyčlenilo 15,4 milionu korun. Již podruhé je město financuje z...
Všechny výsledky
Dnes, tedy v den, kdy Český statistický úřad oznámil poměrně výrazné zvýšení důvěry v ekonomiku jak u podnikatelů, tak u spotřebitelů, ministr zdravotnictví opět optimismus trochu brzdí. Zatímco před několika dny vyhlásil otevření obchodů od 3. května, dnes již upozornil, že podmínky incidence na 100 000 obyvatel dosáhne Česko až na konci příštího týdne a obchody tedy neotevřou. Služby jeden na jednoho však bez podmínek ano.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V minulosti vedle mediálních pozic působil u řady projektů také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
A tak zlepšení nálady v odvětvích obchodu a služeb, která jsou protipandemickými opatřeními vlády postižena nejvíce, nemusí vůbec nastat. Bohužel, ministr Arenberger, přes svou proklamovanou snahu bojovat s pandemií i zlepšením komunikace a marketingu, vlastně jen navázal na své předchůdce. Těžko lze očekávat, že další zmatená a protichůdná opatření i prohlášení, rušení vyhlášeného a vyhlašování zrušeného, jsou právě ty kroky, které by česká podnikatelská veřejnost přijala s nadšením. A těžko se lze v tomto čase divit prezidentu Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáši Prouzovi, že i on za svůj svaz pohrozil ministru zdravotnictví možnými žalobami. Čemu se divit lze je ostentativně přehlíživý přístup právě ministerstva zdravotnictví k realitě, který Petr Arenberger jen podtrhl svým prohlášením, že i kdyby některá opatření byla protiústavní, budou platit minimálně dva týdny, než je soud zruší.
Několik týdnů již země jede v režimu takzvaného pandemického zákona, ale ministerstvo zdravotnictví ještě ani jednou nepřišlo se zdůvodněním svých opatření, jak zákon požaduje. Ani při nejlepší vůli totiž za zdůvodnění nelze považovat formulaci typu „opatření je nutné, protože snižuje riziko přenosu“. Podnikatelé i veřejnost se logicky ptají: o kolik to které opatření riziko snižuje, jaká jiná opatření a s jakou účinností jsou alternativou, jaké jsou negativní dopady zvolených opatření? Ty otázky jsou nejen legitimní, ale jsou naprosto systémové, odpovědi na ně hledají při řešení krizových situací manažeři napříč segmenty, bez ohledy na příčiny a podstatu krize. Jen ministerstvo zdravotnictví je vytrvale ignoruje a opatření sází na stůl bez logiky, kterou by se vůbec pokusilo obhájit a zdůvodnit.
To není dobré ani pro podnikatele, ani pro vládní strany. Pro podnikatele proto, že dál žijí v nejistotě, pro vládní strany proto, že nejistotu, zda se vládní přístup nepromítne do blížících se voleb, začínají pociťovat. Zkrátka, slon v porcelánu nadělá méně škody než zmíněné ministerstvo.
Co naplat, že jedno ministerstvo připravuje nástroje, které by podnikatelé mohli využít pro aplikaci Bezpečná provozovna, na které Hospodářská komora se svými partnery pracuje a chtěla by ji spustit již začátkem května. Jiné ministerstvo se vytrvale drží tvrdých restrikcí bez patřičného vysvětlení a zdůvodnění. Navíc opatření, která bez zjevné logiky někomu říkají ano, jinému ne.
Jako by nebylo dost důkazů, že právě taková opatření z minulosti jsou příčinou krize důvěry ve vládu a vládní protipandemická opatření a tedy i příčinou jejich slabého dodržování. Leda by tento přístup byl cílem: způsobit ještě větší chaos a krizi, rozdělit svět byznysu na ty, co smějí a nesmějí, oslabit jej a ovládnout. Jsem si vědom, že Rozděl a panuj! funguje i v tomto brutálním modelu.
Zatím ale pořád věřím, že je to jen má nemístná spekulace a ze strany ministerstva pouze neschopnost, nikoliv promyšlená strategie. A že české podnikatelské svazy by na takovou fintu ani neskočily. Ale úplně jistý si nejsem…
„Čipy tvoří základ mnoha výrobků, bez kterých si...
Čipy jsou strategickým průmyslovým odvětvím, které generuje vysokou...
Patří mezi nejvlivnější bitcoinové maximalisty a hlavní postavy...
Ambicí pořadatelů BTC Prague je mimo jiné oslovit...
První etapu můžeš začít v Petrovicích. Na nultém...
V páté etapě vedoucí z Jetřichovic proběhneš Pavlinino...
Kdo projde Hřebenovku Českým Švýcarskem, uvidí ho jinýma...
Daň z nemovitosti bude vyšší. Tato daň je...
Připlatit si na nákupu budou muset milovníci alkoholu....
Hoteliéři netrpělivě očekávali zveřejnění dat STR za březen,...
S nastupujícím jarem obsazenost hotelů ve střední Evropě...
Pochopitelně tristní situace českého hotelového trhu se netýká...
Příkladem jsou hotely Merkur, Don Giovanni, Josephine a...
Po několika špatných zprávách během zimy, kdy český...
Velikonoční návštěvníci se v Praze zdrží nejčastěji 3...
„Úspěšné Velikonoce jistě potěšily všechny,” komentuje svátky majitel...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)