Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Norsko-český BrandMaster, respektive celou skupinu Papirfly Group, do které BrandMaster vedle firem ImageVault a Papirfly patří, strategicky posiluje Verdane. Evropský kapitálový fond spravující více než tři miliardy eur s portfoliem 120 startupů včetně německých a skandinávských jednorožců. Za blíže nespecifikovanou částku tak přispěje ke globální budoucnosti platformy na správu a automatizaci marketingových i kreativních procesů, jejíž vývoj probíhá ze Zlína. Společnost také plánuje rozšířit řady vývojářů a kreativců, kteří by pomohli s vývojem globálního nástroje v Česku a zřízením dalších tuzemských poboček. Mezi uživatele nástroje patří například BMW, Helly Hansen, Unilever či další známé značky z indexu S&P 500. Očekávaný obrat Papirfly Group, do které BrandMaster patří, se za rok 2021 se pohybuje kolem 600 milionů korun.
Cesta novému partnerství BrandMasteru s fondem Verdane vedla i přes Zlín. Norský nástroj na automatizaci a řízení marketingových výstupů totiž v roce 2017 akvíroval zlínskou digitální agenturu Martina Lansdbergera Pospíšila Madeo. Do kolébky českého designu se následně přesunul kompletní vývoj celé platformy a Pospíšil zaujal pozici ředitelé celé pobočky. V roce 2021 pak celý BrandMaster spojila norská skupina Papirfly Group s dalšími subjekty na poli marketingových technologií (ImageVault a PapirFly), a zvýšila tak důležitost zlínské pobočky pro globální expanzi. Další pobočky má skupina například v Londýně, Stockholmu, Oslu, Stuttgartu a New Yorku, odkud však řídí primárně marketing a operativu. Verdane tak do svého portfolia vítá dobře etablovaného evropského hráče na poli marketingových platforem.
‚‚Díky silnému finančnímu zázemí Verdane můžeme růst ještě rychleji než doposud a současně budeme mít přístup k obrovskému know-how, kterým Verdane v technologickém světě disponuje. Pro mě je navíc příjemné i to, že jsme s naším týmem dokázali, že globální technologickou společnost nemusíte budovat jen ze San Francisca nebo Prahy, ale třeba ze Zlína a Osla. Už před vstupem Verdane jsme usilovně pracovali na rozšíření našeho zlínského týmu a nyní jsme dostali další impuls k růstu i do dalších měst v České republice,’’ komentuje novinku Martin Landsberger Pospíšil, Managing Director CZ a VP Design v Papirfly Group.
Globální softwarová firma s českým vývojářským srdcem. Od roku 1998 vyvíjí platformu pro automatizovanou správu marketingových a kreativních procesů. Skupina Papirfly Group, do které BrandMaster vedle firem ImageVault a Papirfly patří, působí ve více než 100 zemích světa. Většina vývoje platformy BrandMaster však probíhá ze Zlína, kde má firma takzvané center of excellence, tedy centrum inovací a produkce softwaru. V současnosti se chlubí více než milionem uživatelů po celém světě, klienty jako BMW, Helly Hansen, IBM a Unilever či sedmi pobočkami s více než 200 zaměstnanci.
Verdane do Papirfly Group vstoupí v průběhu února 2022, aby uplatnil svou specializaci na rozvoj SaaS (software as a service) společností. Doplní tak současné směřování norského nástroje o mezinárodní síť expertů a rozšíří provozní týmy s cílem vybudovat globálního hráče na poli cloudových marketingových nástrojů.
‚‚Papirfly Group vnímáme jako jednu z nejzajímavějších společností na poli softwaru pro správu značek. Těšíme se, až naší expertízou, sítí a provozním týmem přispějeme k našemu společnému růstu,’’ hodnotí chystanou transakci Joakim Kjemperud z Verdane.
Verdane má ve svém portfoliu jak SaaS produkty, tak e-commerce hráče či startupy zabývající se udržitelností. Za dobu své existence provedl fond kolem 376 akvizic či investic a 158 exitů. Norský fond není navíc v globálních expanzích žádným nováčkem – důkazem toho je například i jeho finský startup Swappie, který v roce 2021 úspěšně vstoupil na evropský trh včetně České republiky.
Úspěch marketingu často spočívá v relevantní a ucelené komunikaci ke konzumentům a správně nastavené atraktivní prezentaci. Platforma BrandMaster proto nabízí způsoby, jak takovou prezentaci řídit z jednoho místa, ukládat a kontrolovat všechny kreativní výstupy. Například značky působící na více trzích tak mohou sledovat a schvalovat, jak vypadají kampaně na jednotlivých trzích a nastavovat manažerům, kreativcům či agenturám nejrůznější pravidla a možnosti, jak dané výstupy vytvářet. Nástroj tak hojně využívá například automobilový průmysl, který takto zpřístupňuje snadný způsob, jak vytvářet propagační materiály jednotlivým dealerům. Centralizace a automatizace navíc předchází chybám, které mohou vést k poškození značky. V současnosti nástroj využívá přes 100 světových značek ve více než 120 zemích.