Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Technologická společnost CloudTalk, která vyvíjí stejnojmennou cloudovou komunikační platformu pro efektivnější telefonní hovory, pokračuje ve svém rapidním růstu. Oproti minulému roku se jí zvýšily pravidelné příjmy (annual recurring revenue) o 200 %. Zároveň se jí podařilo čtyřnásobně rozšířit i svůj tým. Zatímco v lednu 2021 měl CloudTalk 53 lidí, letos už překročil metu 220 lidí. Každý měsíc přitom i nadále do firmy přichází přes 10 nových zaměstnanců. Úspěchy společnost slaví i z pohledu produktu, spokojenost klientů vyskočila na 97 % a hodnocení kvality telefonátů na 4,85 z 5.
„Růst o 200 % nás svým způsobem příjemně překvapil, protože v našich původních odhadech pro rok 2021 jsme byli opatrnější. Loňský rok pro nás totiž byl hlavně rokem investic do růstu týmu a do získávání nových zákazníků. Z finálních výsledků je ovšem vidět, že investice do nových klientů se nám začaly vracet dříve a ve větších částkách, než jsme původně předpokládali. V letošním roce plánujeme na tyto úspěšné výsledky navázat,“ hodnotí minulý rok Viktor Vanek, jeden ze dvou spoluzakladatelů a co-CEO CloudTalku.
„Zároveň jsme udělali obrovský pokrok v náboru nových kolegů do týmu. Počet lidí se během 12 měsíců zvětšil takřka čtyřikrát z 53 lidí v lednu 2021 na aktuálních 220 lidí. Letos zatím každý den začínáme onboardingem nového člověka. I nadále přitom sháníme nové posily – otevřeno máme stále kolem 60 pozic. Rok 2021 tak pro nás byl skutečně úspěšný – expandujeme rychleji, než jsme čekali, ale zároveň stále udržitelně,“ doplňuje Vanek.
CloudTalk nové pracovníky od letošního roku láká mimo jiné také na neomezené placené volno. Všichni členové týmu (včetně zahraničních pracovníků) tak nemají fixní počet dnů dovolené, ale dovolenou si berou dle vlastní potřeby. Společnost si od toho slibuje spokojenější zaměstnance, zvýšení produktivity a podpoření náboru. CloudTalk koncem loňského roku otevřel nové větší kanceláře v Bratislavě pro více než 60 lidí. Kromě toho má kanceláře také v Praze a španělské Malaze.
Slovensko-česká technologická společnost, která vyvíjí cloudový komunikační software pro call centra, obchodníky, zákaznickou podporu a další týmy, které pravidelně komunikují přes telefon. Společnost vznikla v roce 2018 a její řešení se z drobné aplikace na online hovory rozvinulo v komplexní platformu s více než 70 pokročilými funkcemi. Jednou z klíčových možností softwaru CloudTalk je množství integrací s externími aplikacemi včetně Salesforce, Pipedrive, Dataddo nebo Outreach. Platformu po celém světě využívá přes 2 500 organizací, například Revolut, DHL, goFluent, Glovo nebo Yves Rocher. Aktuálně má CloudTalk tým o více než 220 lidech a dalších 60 otevřených pozic.
CloudTalk však v roce 2021 nejen nabíral nové zákazníky a pracovníky. Jejich cloudová komunikační platforma, která poskytuje lepší a efektivnější telefonáty call center a dalších kontaktních míst s možností integrace desítek externích CRM a dalších systémů, se posunula i po technologické stránce. Vývojáři nejen z Evropy do platformy přinesli nové možnosti integrací, jazykové mutace, funkcionality i mobilní aplikaci.
„Spuštění vlastní mobilní aplikace je pro nás rozhodně jedním z klíčových milníků uplynulého roku. Našim klientům umožní výrazně rozšířit využití a flexibilitu platformy CloudTalk. Zároveň se nám podařilo představit celkem deset nových integrací s externími systémy a nástroji, včetně platforem Dataddo, Outreach nebo Microsoft Dynamics 365. Vypustili jsme také osm nových jazykových mutací, nové funkcionality jako možnost hovorů pro tři účastníky nebo správu kontaktů v desktopové aplikaci,“ komentuje produktový vývoj Martin Malych, druhý spoluzakladatel a co-CEO CloudTalku.
„Všechny tyto novinky a stovky menších a větších vylepšení v UX znamenají také výrazné zlepšení služeb pro koncové zákazníky. V roce 2021 vyskočilo skóre spokojenosti klientů (CSAT) z 85,6 % na 97 %. Medián času první odpovědi na dotaz v chatu klesl z 22 minut na pouhou jednu minutu. Hodnocení kvality hovorů taktéž vzrostlo z 4,75 na 4,85 z pěti. Velice pozitivní rok tak za sebou máme i z pohledu našeho produktu,“ uzavírá Malych.