Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Je to už více než rok, kdy italský marketplace Everli vstoupil na český trh a přinesl unikátní službu nákupčích, shopperů Everli. Co jsme se o Everli za tu dobu ještě dozvěděli? Napoví jejich firemní kultura oddílů, čet a radost ze společné práce.
Termín firemní kultura je poněkud mlhavý pojem, u kterého se však většina odborníků shodne na jeho základní definici. Stručně řečeno, firemní kultura je definována jako sdílený soubor hodnot, cílů, postojů a postupů, které tvoří organizaci. Záleží pouze na firmě, jakým způsobem si svou kulturu vytvoří. Everli je společnost, která do Česka přivedla unikátní službu shopperů. A pro svou firemní kulturu je více než efektivní.
„Ceníme si výsledků více než samotných kroků, které k nim vedou, milujeme jasnou a čistou komunikaci, na projektech pracujeme společně,“ představuje několik základních pilířů Petr Novák, Managing Director Everli Czech Republic, everli.cz.
Už od roku 2017 společnost operuje na dálku, tudíž nucený přechod do digitálního prostředí způsobený pandemií nebyl citelný problém. Stále rostoucí mezinárodní tým se nachází v Itálii (s ústředím v Miláně a Veroně), České republice (Praha), Francii (Paříž a Lyon) a Polsku (Varšava). Přestože jsou členové týmu rozptýleni po celé Evropě, pořádají firemní večírky, akce a aperitivy, aby svou kulturu čím dál více posilovali.
Budování organizace koherentně odráží zmíněné poslání společnosti. Firma je uspořádaná podle jednotek, které odrážejí to, co je pro Everli nejdůležitější – zákazníci. Každá jednotka má konečnou odpovědnost za spokojenost jednotlivého zákazníka. Za tímto účelem má Everli čtyři stabilní jednotky: Poptávka (pro zákazníky), Provoz (pro shoppery), Prodej a katalog (pro prodejce), Značka (pro značku Everli).
Everli věří v agilní způsob vedení týmu a řízení projektů. Tomu odpovídá i rozdělení týmu do pracovních čet. Četa je malý multifunkční, samostatně organizovaný tým, který má obvykle méně než osm členů. Členové týmu mají komplexní odpovědnost a spolupracují na svém dlouhodobém úkolu. V četách je klíčovým faktorem autonomie. Každá četa se musí samostatně rozhodnout co bude realizovat, jak to bude realizovat a jak bude při realizaci spolupracovat.
Ačkoli je Everli společnost, která se zaměřuje na distanční kulturu, pravidelně usiluje o příležitosti k fyzickým setkáním, například na akcích nebo při zážitcích. Pokud tedy člen týmu Everli žije ve městě, kde je firma v provozu, můžete se přihlásit na zážitek Shopper for a Day. Stát se shopperem na jeden den znamená, že obdržíte skutečnou objednávku a vydáte se do obchodu, abyste tuto objednávku splnili a doručili zákazníkovi. Je to opravdu zábavná výzva a nedílná součást nástupu do zaměstnání. „Je nesmírně důležité, aby i členové týmu, kteří pracují z pohodlí kanceláře pochopili a vyzkoušeli si službu, kterou nabízíme. Vydávají se ven a zjišťují, jaké to je stát se skutečným shopperem. A proto to neminulo ani mě,“ Petr Novák, Managing Director Everli Czech Republic, everli.cz.
Jednou z hodnot je myslet na druhé a pomáhat ostatním. Potravinová banka je nezisková organizace, která shromažďuje a distribuuje jídlo lidem v nouzi. Do potravinových bank bývají darovány často potraviny s blížícím se datem expirace. Everli se tak od konkurence odlišuje tím, že přispívá čerstvě nakoupenými potravinami.
Po úspěšném loňském ročníku Everli opět spustila i projekt Everli 4 Good Sports Challenge, se záměrem podpořit zdravý pohyb, stmelit tým, a především splnit společný cíl – díky zdravému pohybu získat co nejvyšší částku finančního daru pro vybranou neziskovou organizaci.
S věhlasným sokolským heslem Ve zdravém těle zdravý duch! se do letošní sportovní výzvy zapojilo již 70 zaměstnanců. „Soutěže se neúčastníme proto, abychom získali individuální ceny, ale proto, abychom přispěli k větší společenské prospěšnosti a získali novou čerstvou motivaci k udržení zdraví a zlepšení kondice,” říká Oliver Fecko z online tržiště s potravinami Everli, everli.cz.
Pomáhat lidem dosáhnout klidné mysli tím, že jim zjednodušíme život při nakupování potravin. Tak zní poslání předního evropského e-tržiště s potravinami Everli. Společnost Everli se stala signifikantní pro svou službu osobních nákupčích – shopperů, které nakupování potravin baví a starají se o jejich bezpečné doručení až ke dveřím zákazníka. Díky této službě společnost doručila již 4 miliony objednávek a obsluhuje 135 měst po celé Evropě. Český zákazník může službu využívat až v 16 českých městech a to z pohodlí svého domova. Už žádné fronty, žádné parkování, žádné nošení těžkých tašek.