Pondělí 29. dubna 2024
ikona hodiny24. 8. 2022 09:40

Jaké jsou trendy cestovního ruchu 2022?

Digitální nomádství, ekoturistika a autentičnost

S touhou cestovatelů po nových zážitcích, rychlým globálním technologickým pokrokem, změnou klimatu a dalšími faktory se cestovní ruch neustále proměňuje. V současné době se však ještě stále vzpamatovává z velkých výzev a nepříjemných změn způsobených pandemií. I přesto se však objevují trendy, které mohou cestovním kancelářím, hotelům či destinačním marketingovým organizacím pomoci oživit své podnikání a dosáhnout modernizace při vstupu do nového normálu.

Václav Růžička autor

Foto: pixabay Trendy v turistickém průmyslu Foto: pixabay

Existují příležitosti, na které by se společnosti měly zaměřit, od bleisure cest a personalizovaných zájezdů až po transformační a zážitkové cestování bez nutnosti tahání zavazadel. Jak tedy mohou podniky působící v oblasti cestovního ruchu zůstat na vrcholu a přebudovat odvětví pro budoucnost? Nabízíme pět trendy možností.

Zážitková turistika: Kultura s autentičností

Tento trend spočívá v získávání jedinečných zážitků či emocionálních spojení s kulturami a přírodou. Cestovatelé jsou znaveni nebo znuděni dovolenou v turisticky oblíbených lokalitách, a proto začínají hledat autentické zážitky. Volí si cesty, které jim umožní splynout s místními obyvateli a poznat jejich kulturu. Například kulinářská turistika umožňuje cestovatelům vychutnávat si různé místní kuchyně, učit se vařit některé recepty, a přitom se seznamovat s tradicemi místních lidí. Dalším způsobem, jak chtějí cestovatelé poznávat destinace, je autentické ubytování blízko místních rodin namísto v hotelech. To jim dává možnost ještě blíže komunikovat s místními obyvateli a poznat jejich způsob života. Airbnb a další krátkodobé pronájmy jsou skvělým způsobem, jak mít veškeré pohodlí domova a zároveň se nacházet v různých čtvrtích. Tento typ ubytování má však jeden háček: úschovnu zavazadel. Na rozdíl od hotelů nebo hostelů nemají ubytovací zařízení typu Airbnb často možnost postarat se o zavazadla hostů před check-inem nebo po check-outu. Jak si tedy zážitky z cest maximálně užít, aniž byste s sebou museli tahat zavazadla? „My řešíme tento problém tím, že nabízíme flotilu keeperů, kteří vyzvedávají, ukládají a doručují zavazadla hostů kdekoli a kdykoli si přejí. Správci krátkodobých pronájmů tak mohou optimalizovat své check-in a check-out operace a zapomenout na skladování a logistiku zavazadel,“ říká Ricardo Figueiredo, spoluzakladatel a CEO společnosti LUGGit.

Bleisure travel: Práce a dovolená v jednom

Bleisure travel je stále rozšiřující se trend, kdy lidé kombinují své služební cesty s volnočasovými aktivitami. Odborníci předpovídají, že se bude i nadále rozšiřovat v rámci mobilní pracovní síly. Jde o pracovně-rekreační cesty, kdy si cestovatelé naplánují dovolenou ve stejném termínu jako pracovní cestu. Podniky cestovního ruchu mohou svým zákazníkům nabídnout turistické zážitky i během pracovních cest. Jakmile služebním cestovatelům skončí jednání, obchodní konference či další pracovní povinnosti, mohou se rozhodnout prodloužit si pobyt a prozkoumat danou destinaci. Mezi mileniály také panuje fenomén známý jako digitální nomádství. V tomto případě si online pracovníci a lidé na volné noze osvojují životní styl, při kterém cestují zároveň s prací.

Udržitelný cestovní ruch: Změna k lepšímu

V návaznosti na konferenci OSN o změně klimatu COP 26 a vydání Glasgowské deklarace o opatřeních v oblasti klimatu jsou země vyzývány k urychlení opatření v sektoru cestovního ruchu. Podpora udržitelných postupů a ekologických iniciativ je pro odolnost tohoto odvětví nesmírně důležitá. Mezinárodní cestovatelé si toto uvědomují a čím dál více volí udržitelné cestování, aby zachránili planetu a zachovali ji pro budoucí generace. Je však důležité si uvědomit, že udržitelnost se netýká pouze životního prostředí. Jde také o pozitivní dopad na kulturu, ekonomiku a obyvatelstvo v destinacích, které turisti navštěvují. Podílejte se na prosazování udržitelnosti a získejte si mimo jiné důvěru a loajalitu generace cestovatelů, kteří stojí v čele tohoto směru. Zapojte se například do aktivní ekoturistiky, která podporuje kombinaci cestovatelské vášně s přímým zapojením do ochrany a podpory lokálního životního prostředí.

Transformační cestování: Dodá smysl

Transformační cestování není jen o cestování za účelem užívání si volného času, ale také o snaze změnit život druhých i svůj vlastní. Dobrovolnické výlety jsou příkladem zážitků, které si díky tomuto trendu získaly oblibu. Cestovatelé tráví dovolenou a zároveň si vyhrazují čas na dobrovolnickou činnost v místech svých cest. Pokud jde o změnu v jejich vlastním životě, mohou se rozhodnout pro wellness, kde se uchýlí do ústraní a účastní se kurzů jógy nebo relaxují v přírodě či se účastní kurzů a učí se novým dovednostem. Jedním z hlavních cílů transformačního cestování je zapojit se do něčeho, co je významné a co dodává cestě smysl. Booking.com uveřejnil, že 68 % globálních cestovatelů by zvážilo účast na výměnných kulturních pobytech, aby nabyli nových zkušeností, dále pak účast na dobrovolnických cestách (54 %) a mezinárodních pracovních stážích (52 %).

Personalizovaný zájezd: Šijte na míru

Nabídkou personalizovaných a flexibilních zážitků se dokážete přizpůsobit potřebám cestovatelů. Oslovte své zákazníky, zjistěte jejich preference, vlastnosti, chování a individuální potřeby a ušijte jim zájezd na míru. Vaší prioritou by měla být nabídka služeb orientovaných přímo na zákazníka. Pokud toto zohledníte v digitální marketingové strategii své společnosti, budete prosperovat vracejícími se zákazníky. S rozvojem technologií lidé hledají nové způsoby, jak si zjednodušit cestování. Není tedy velkým překvapením, že je využívání online technologií v tomto bodě více než klíčové. „Snažíme se být flexibilní, kdykoli je to možné. Online technologie nám umožňují hostům nabídnout efektivní a kvalitní řešení. Skutečnost, že není možné zanechat kufr v apartmánu, nakonec není tak důležitá, jelikož všichni dosavadní hosté byli se službami nadmíru spokojeni, a to je pro nás velmi důležité. Máme mladší hosty a příznivce tohoto typu služeb, což přispělo k výraznému nárůstu objednávek,“ prozrazuje WHome, prémiová společnost pro správu krátkodobých pronájmů.

Články autora Václav Růžička

Nejnovější články

Analýzy
Každý druhý e-mail na Seznamu je marketingové sdělení

Data za rok 2023 potvrzují, že popularita e-mailingu...

Právě hromadné zprávy tvoří v Seznam schránkách každý...

Seznam rozděluje e-maily do tří složek: Primární, Hromadné...

Nejúspěšnějším měsícem v počtu odeslaných e-mailů byl v...

Cestovní ruch
Praha má přímé letecké spojení s Azorskými ostrovy

Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...

Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...

Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...

Expertní pohled
Aktuální vývoj v Německu nabízí mírný optimismus

Podle nedávno zveřejněného předběžného průzkumu se hospodářský pokles...

Odpověď, z čeho ekonomického oživení v Německu plyne,...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Praha má přímé letecké spojení s Azorskými ostrovy

Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...

Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...

Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...

Cestovní ruch
Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové právě odstartoval

TTD je jednou z největších tuzemských akcí na...

Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá...

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...