Úterý 23. dubna 2024
ikona hodiny8. 8. 2022 15:19

Jak si poradit s cykloturistickou nabídkou na velkém území?

Před touto otázkou stálo Zlínsko a Luhačovicko na konci loňské turistické sezóny. S rostoucí poptávkou po cykloturistické nabídce bylo potřeba sjednotit dosud roztříštěné informace, zjistit, v jakém stavu jsou cyklotrasy i jejich komunikace a pustit se do komunikace a propagace cykloturistiky v území. O tom, jak se do projektu zapojili partneři a jaké jsou výstupy, hovoří manažerka destinace Jana Pastyříková.

Lenka Blažková autor

Foto: Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko Jak vyřešit cykloturistiku v regionu Foto: Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko

Poptávka po elektrokolech i klasických kolech v posledních letech raketově stoupá. Byl to pro vás důvod, proč jste se pustili do projektu pasportizace turistické nabídky?

Oblibu cykloturistiky v našem území sledujeme už řadu let. Covid její nárůst pouze uspíšil. Členové destinační společnosti, obce i podnikatelé na Zlínsku a Luhačovicku už dávno pracují na realizaci cyklopůjčoven a výstavbě cyklostezek, stejně jako na další nabídce pro cykloturisty. My, jako destinační společnost, jsme spíš nabídli pomocnou ruku v mapování toho, jaká je současná situace a jak cykloturistiku u nás komunikovat.

Jak tedy vypadá cykloturistická nabídka na Zlínsku a Luhačovicku?

Naše oblast zahrnuje prakticky celý bývalý okres Zlín, což je ORP Zlín, Luhačovice, Otrokovice, Vizovice, Valašské Klobouky nebo Uherský Brod. Jedná se tedy o relativně velké území, na kterém je cykloturistická nabídka velmi rozmanitá. Nedá se říct: přijeďte k nám jezdit na hory nebo naopak kolem jezer. Máme tu všechno a každá část území pracuje s nabídkou trochu jinak.

Liší se přístup v jednotlivých částech území?

Někde už byly dávno zpracované cyklotrasy, jinde se buduje cyklostezka, v další části zase cyklotrasy existují, ale nejsou komunikovány ven. Díky projektu jsme tohle všechno dokázali zmapovat, popsat a bavit se s partnery o tom, jak udělat cykloturistickou nabídku efektivnější a přehlednější. V Luhačovicích je například potřeba obnovit starší značení, na Valašském Klobucku jsme pomáhali nastavit marketingovou linku nové cyklostezky Bevlava. Myslím, že se nám povedl velmi komplexní projekt a největší radost mám z toho, že se do něj aktivně zapojili partneři, kteří s výstupy budou dále pracovat.

Projekt jste podávali na Ministerstvo pro místní rozvoj?

Ano, žádali jsme o finance MMR z Národního programu podpory cestovního ruchu v regionech v dotačním titulu Marketingové aktivity na oblastní úrovni.Projektová žádost zahrnovala workshopy s partnery, na kterých jsme se setkali se zástupci obcí, podnikatelů a spolků a diskutovali jsme o tom, co v území je a není, co funguje a co se chystá. Žádost zahrnovala také analýzu současného stavu, na které jsme pracovali spolu s portálem Mapujme.cz. Tady šlo hlavně o to pečlivě trasy projet, zjistit, v jakém jsou stavu, jestli je možné nějak doplnit nebo provázat, a hlavně připravit karty rozvoje, se kterými můžeme do budoucna pracovat jak my jako destinačka, tak partneři. Tahle důkladná několikaměsíční analýza nám umožnila také zpracovat cyklonabídku do formátu přehledného tištěného průvodce a připravit přehlednou sekci na webu Kam na kolo, která obsahuje i interaktivní mapy. Každá trasa tak obsahuje podrobnou datovou základnu, fotodokumentaci, text i prolinky na body zájmu nebo trasy na mapách.

Jak budete cyklonabídku Zlínska a Luhačovicka propagovat?

Zakládáme si hodně na dobrém obsahu, proto jsme zpracovali nejen konkrétní tipy na výlety s trasami, ale také shrnující články, které představují jakési itineráře pro prodloužené víkendy na kole ve Zlíně, Luhačovicích, Vizovicích nebo Bílých Karpatech. Sázíme na to, že Zlínsko a Luhačovicko nabízí spoustu neobjevených míst, kde nepotkáte davy. K lidem těmto výletům pomůžeme prostřednictvím sociálních sítí, připravujeme mikrokampaně na webu i PR aktivity. Spolupracujeme také s Centrálou cestovního ruchu Východní Moravy.

Dáváte návod také partnerům, jak dané výstupy využívat?

Budeme jenom rádi, pokud se nám to povede. Už od začátku projektu nás provází naši členové a partneři, kteří s námi procházeli trasy, spolu s obcemi jsme si definovali spoustu detailů, které se cyklonabídky na jejich území týkají.

Jakmile bude projekt hotový, připravíme pro partnery a členy 3K Platformy jakýsi návod k použití, ve kterém budou mít připraveny podklady, které mohou použít (fotky, texty, bannery, brožury a další). Chystáme také “roadshow” po regionu, kde si s partnery vyjasníme, jak je možné pracovat s výstupy projektu, ale také jak by bylo vhodné pracovat a kartami rozvoje konkrétních cyklotras. K projektu se chceme po čase vrátit, abychom mohli vyhodnotit, jestli se podařilo cyklo nabídku posunout, a jestli se neobjeví nové nápady nebo příležitosti, které by stálo za to využít.

Kde je možné výstupy projektu vidět?

Samotnou pasportizaci a karty rozvoje si necháváme interně pro partnery a členy destinační společnosti. Na webu naší destinační společnosti ale můžete najít sekci Kam na kolo, kde jsou všechny výstupy dostupné v elektronické formě. V informačních centrech, na recepcích hotelů a na touchpointech, které jsme si vytipovali v předchozích projektech budou tištěné brožury, výstupy budeme hodně komunikovat na sociálních sítích. Chceme od lidí slyšet, jak se jim u nás jezdilo a jestli je co zlepšovat.

Původně mělo jít o menší projekt, ve kterém jsme chtěli připravit cykloprůvodce regionem. Jsem ale ráda, že jsme včas přehodili výhybku a pustili se do mnohem komplexnější práce, která nám umožnila podívat se na cyklo v území opravdu podrobně. Bylo by skvělé, kdyby se nám podobným způsobem podařilo pasportizovat nabídku pro pěší turistiku a další odvětví.

Nejnovější články

Expertní pohled
Rok 2027 narovná mzdy mezi muži a ženami

Novinka počítá s transparentností už během náborového pohovoru....

Ačkoli Eurostat uvádí rozdíl ve mzdách mužů a...

Povinné reportování čeká od června roku 2027 firmy...

Změnám šel i bez regulace naproti sektor IT...

Náskok mají také společnosti se sídlem v USA,...

Trendy
Rozmar moderního člověka, nebo udržitelnější způsob nakupování?

Stále více zákazníků si zvyklo pravidelně nakupovat potraviny...

Prvním z důvodů, proč může být rozvoz potravin šetrnější...

K udržitelnosti celého nákupního procesu velkou měrou přispívají také...

Počet automobilů na 1 000 obyvatel v České republice neustále...

Trendy
Revoluční služba Office as a service

Program je platformou pro pronájem zcela kompletní kanceláře...

V roce 2024 je společnost U1 odhodlána i...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...

Expertní pohled
Češi zůstávají v Česku, ve světě touží po tichu

Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...

Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....

Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...

Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...

Cestovní ruch
Kongresoví ambasadoři byli oceněni

Ambassador Awards Evening se uskutečnil pod záštitou primátora...

„Celý profesní život se snažím posouvat českou onkologii...

Hlavními partnery večera byly: Hlavní město Praha, Ministerstvo...