Sobota 13. dubna 2024
ikona hodiny8. 8. 2022 15:19

Jak si poradit s cykloturistickou nabídkou na velkém území?

Před touto otázkou stálo Zlínsko a Luhačovicko na konci loňské turistické sezóny. S rostoucí poptávkou po cykloturistické nabídce bylo potřeba sjednotit dosud roztříštěné informace, zjistit, v jakém stavu jsou cyklotrasy i jejich komunikace a pustit se do komunikace a propagace cykloturistiky v území. O tom, jak se do projektu zapojili partneři a jaké jsou výstupy, hovoří manažerka destinace Jana Pastyříková.

Lenka Blažková autor

Foto: Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko Jak vyřešit cykloturistiku v regionu Foto: Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko

Poptávka po elektrokolech i klasických kolech v posledních letech raketově stoupá. Byl to pro vás důvod, proč jste se pustili do projektu pasportizace turistické nabídky?

Oblibu cykloturistiky v našem území sledujeme už řadu let. Covid její nárůst pouze uspíšil. Členové destinační společnosti, obce i podnikatelé na Zlínsku a Luhačovicku už dávno pracují na realizaci cyklopůjčoven a výstavbě cyklostezek, stejně jako na další nabídce pro cykloturisty. My, jako destinační společnost, jsme spíš nabídli pomocnou ruku v mapování toho, jaká je současná situace a jak cykloturistiku u nás komunikovat.

Jak tedy vypadá cykloturistická nabídka na Zlínsku a Luhačovicku?

Naše oblast zahrnuje prakticky celý bývalý okres Zlín, což je ORP Zlín, Luhačovice, Otrokovice, Vizovice, Valašské Klobouky nebo Uherský Brod. Jedná se tedy o relativně velké území, na kterém je cykloturistická nabídka velmi rozmanitá. Nedá se říct: přijeďte k nám jezdit na hory nebo naopak kolem jezer. Máme tu všechno a každá část území pracuje s nabídkou trochu jinak.

Liší se přístup v jednotlivých částech území?

Někde už byly dávno zpracované cyklotrasy, jinde se buduje cyklostezka, v další části zase cyklotrasy existují, ale nejsou komunikovány ven. Díky projektu jsme tohle všechno dokázali zmapovat, popsat a bavit se s partnery o tom, jak udělat cykloturistickou nabídku efektivnější a přehlednější. V Luhačovicích je například potřeba obnovit starší značení, na Valašském Klobucku jsme pomáhali nastavit marketingovou linku nové cyklostezky Bevlava. Myslím, že se nám povedl velmi komplexní projekt a největší radost mám z toho, že se do něj aktivně zapojili partneři, kteří s výstupy budou dále pracovat.

Projekt jste podávali na Ministerstvo pro místní rozvoj?

Ano, žádali jsme o finance MMR z Národního programu podpory cestovního ruchu v regionech v dotačním titulu Marketingové aktivity na oblastní úrovni.Projektová žádost zahrnovala workshopy s partnery, na kterých jsme se setkali se zástupci obcí, podnikatelů a spolků a diskutovali jsme o tom, co v území je a není, co funguje a co se chystá. Žádost zahrnovala také analýzu současného stavu, na které jsme pracovali spolu s portálem Mapujme.cz. Tady šlo hlavně o to pečlivě trasy projet, zjistit, v jakém jsou stavu, jestli je možné nějak doplnit nebo provázat, a hlavně připravit karty rozvoje, se kterými můžeme do budoucna pracovat jak my jako destinačka, tak partneři. Tahle důkladná několikaměsíční analýza nám umožnila také zpracovat cyklonabídku do formátu přehledného tištěného průvodce a připravit přehlednou sekci na webu Kam na kolo, která obsahuje i interaktivní mapy. Každá trasa tak obsahuje podrobnou datovou základnu, fotodokumentaci, text i prolinky na body zájmu nebo trasy na mapách.

Jak budete cyklonabídku Zlínska a Luhačovicka propagovat?

Zakládáme si hodně na dobrém obsahu, proto jsme zpracovali nejen konkrétní tipy na výlety s trasami, ale také shrnující články, které představují jakési itineráře pro prodloužené víkendy na kole ve Zlíně, Luhačovicích, Vizovicích nebo Bílých Karpatech. Sázíme na to, že Zlínsko a Luhačovicko nabízí spoustu neobjevených míst, kde nepotkáte davy. K lidem těmto výletům pomůžeme prostřednictvím sociálních sítí, připravujeme mikrokampaně na webu i PR aktivity. Spolupracujeme také s Centrálou cestovního ruchu Východní Moravy.

Dáváte návod také partnerům, jak dané výstupy využívat?

Budeme jenom rádi, pokud se nám to povede. Už od začátku projektu nás provází naši členové a partneři, kteří s námi procházeli trasy, spolu s obcemi jsme si definovali spoustu detailů, které se cyklonabídky na jejich území týkají.

Jakmile bude projekt hotový, připravíme pro partnery a členy 3K Platformy jakýsi návod k použití, ve kterém budou mít připraveny podklady, které mohou použít (fotky, texty, bannery, brožury a další). Chystáme také “roadshow” po regionu, kde si s partnery vyjasníme, jak je možné pracovat s výstupy projektu, ale také jak by bylo vhodné pracovat a kartami rozvoje konkrétních cyklotras. K projektu se chceme po čase vrátit, abychom mohli vyhodnotit, jestli se podařilo cyklo nabídku posunout, a jestli se neobjeví nové nápady nebo příležitosti, které by stálo za to využít.

Kde je možné výstupy projektu vidět?

Samotnou pasportizaci a karty rozvoje si necháváme interně pro partnery a členy destinační společnosti. Na webu naší destinační společnosti ale můžete najít sekci Kam na kolo, kde jsou všechny výstupy dostupné v elektronické formě. V informačních centrech, na recepcích hotelů a na touchpointech, které jsme si vytipovali v předchozích projektech budou tištěné brožury, výstupy budeme hodně komunikovat na sociálních sítích. Chceme od lidí slyšet, jak se jim u nás jezdilo a jestli je co zlepšovat.

Původně mělo jít o menší projekt, ve kterém jsme chtěli připravit cykloprůvodce regionem. Jsem ale ráda, že jsme včas přehodili výhybku a pustili se do mnohem komplexnější práce, která nám umožnila podívat se na cyklo v území opravdu podrobně. Bylo by skvělé, kdyby se nám podobným způsobem podařilo pasportizovat nabídku pro pěší turistiku a další odvětví.

Nejnovější články

Expertní pohled
Firemní benefity v roce 2024: Včerejšek neplatí!

Ke změně náhledu dochází po téměř 30 letech...

Zatímco výše prvních dvou se bude každoročně měnit,...

V této oblasti se nově zavádí pojem daňově...

Zaměstnavatel má tři možnosti, jak svým zaměstnancům přispívat...

„Na straně zaměstnavatele je příspěvek na stravování v...

„Právě tato oblast budí největší vášně a je...

„Všechno plnění je potřeba načítat průběžně na mzdovém...

„Pokud jde o zaměstnavatele a třeba výše uváděný...

Pohled z praxe
Prestižní ocenění pro Lázně Luhačovice

Ocenění převzal generální ředitel Ing. Jiří Dědek: „Ocenění...

„Příkladem je naše dlouhodobá péče o přírodní minerální...

Trendy
Proč Ostrava potřebuje developery?

Místní samospráva ovšem nedokáže takovou výstavbu uspokojit sama....

„Není pochyb o tom, že jedním ze stěžejních...

Navzdory tomu se Ostrava dynamicky mění k lepšímu....

Jednou ze základních podmínek oživení městského centra je...

Věhlas Stodolní se zrodil v devadesátých letech minulého...

Že je to možné, ukazuje proměna obou břehů...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Loni do zahraničí vyrazilo meziročně o 15 % více Čechů

Podle dat Češi loni celkem podnikli 28 milionů...

Data potvrzují, že v loňském roce razantně vzrostl zájem...

Na vlastní pěst vyrazily na delší pobyty necelé...

Podle dat ČSÚ průměrná délka jedné delší zahraniční...

Do Chorvatska loni vyrazilo na delší dovolenou v...

Cestovní ruch
Z Prahy pohodlně za jedním ze sedmi divů světa

„Těší mě, že se nám podařilo obnovit přímé...

Společnost EGYPTAIR byla založena v roce 1932, kdy...

Cestovní ruch
Česko je nejrychleji rostoucí hotelový trh v Evropě

Velmi teplý únor ve střední Evropě ukázal silnou...

„Klobouky bych nevyhazoval zas až moc vysoko. Radovat...

Trend českých hotelů je za únor jednoznačně pozitivní....

Únor je typicky mimosezónní měsíc. V České republice...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...