×

MICE – speciální příloha časopisu KOMORA

Čtvrtek 8. června 2023
Přihlásit se / Zaregistrovat se
ikona hodiny8. 1. 2023 07:24

Čtyři tipy pro úspěšný e-mailing v roce 2023

Časy, kdy mailing poháněla koronavirová pandemie skončily. Smysl bude e-mailing dávat jedině v případě, že se marketéři vrátí ke kořenům a své aktivity začnou stavět na kvalitních základech. Respekt vůči zákazníkům, atraktivní obsah a kvalitní databáze jsou zásadní. Jen tak budou hrát e-maily hlavní roli marketingu i v roce 2023. Stále jsou totiž nejefektivnějším způsobem, jak zaujmout cílovou skupinu.

Foto: Shutterstock.com Čtyři tipy pro úspěšný e-mailing v roce 2023 Foto: Shutterstock.com

Marketéři se při komunikaci s příjemci nebudou moci spoléhat jen na funkce jako automatizace nebo WYSIWYG editory, u nichž uživatel přímo upravuje stránku tak, jak bude vypadat v prohlížeči. Nespasí je ani umělá inteligence.

„Drag and drop editor marketérům nezabrání vytvářet špatné kampaně, ale pomůže jim je tvořit lépe a rychleji. Umělá inteligence jim neřekne, jak produkty propagovat, ale odhalí, které z nich propagovat při správných vstupních údajích,“ vysvětluje Libor Nádvorník ze společnosti Mailkit.

V příštím roce poroste zájem o pokročilejší technologie jako BIMI pro zviditelnění brandu v mailboxu, AMP umožňující vytváření interaktivních e-mailů nebo schémata. Díky nim lze do obsahu zpráv přidávat mikrodata, která poskytovatelům dovolují zvýraznit e-maily a jejich specifické části.

„Mějte všechny aktuální technické požadavky jako SPF, DKIM a registraci do FBL v pořádku a vaše e-maily nebudou příjemcům padat do spamu. Pokročilá technologie BIMI pak dokáže zajistit, aby příjemci vaše e-maily na první pohled rozeznali od konkurence. Nejen, že zviditelní firmu, zároveň ukáže příjemcům, že jsou e-maily důvěryhodné,“ dodává Nádvorník.

Technologie poslouží obchodníkům jako praktické pomůcky, zásadní se ale stanou principy dobrého e-mailingu.

Respekt vůči příjemcům

Své zákazníky mějte vždy na prvním místě, pečujte o ně a respektujte je. Jedině tak s nimi prostřednictvím e-mailingu navážete a udržíte zdravý vztah. E-maily je nezahlcujte. Pokud na obchodní sdělení příliš často nereagují, snižte jejich frekvenci.

Poutavý obsah

Zpráva, kterou chcete příjemci sdělit by za každých okolností měla být pravdivá, stručná, čitelná na mobilu i tabletu a bez dlouhého načítání obrázků nebo příloh. Při psaní předmětu e-mailů zapomeňte na Caps Lock i záplavu emotikonů a dbejte na to, aby výstižně shrnoval obsah zprávy, kterou posíláte. Před odesláním e-mailů zkontrolujte, že jsou všechny odkazy snadno rozpoznatelné a při prokliku odvedou příjemce přesně tam, kam potřebujete.

Kvalitní způsob získávání e-mailových adres

Vaše obchodní sdělení mohou přijímat jen existující zákazníci nebo příjemci, kteří k tomu udělili souhlas. Proto svou databázi kontaktu udržujte aktuální. Usnadněte příjemcům odhlášení z odběru vašich zpráv. Odkazujte na něj přímo v e-mailu, požadavek okamžitě zpracujte a na danou adresu už žádné zprávy neodesílejte.

Průběžně aktualizovaný seznam pro rozesílku

Pravidelně odstraňujte nefunkční a neexistující e-mailové adresy z databáze. V případě plné schránky a jiných drobných vad můžete odeslání zprávy opakovat. Usnadněte příjemcům odhlášení z odběru vašich zpráv. Odkazujte na něj přímo v e-mailu, požadavek okamžitě zpracujte a na danou adresu už žádné zprávy neodesílejte.

Nejnovější články

Analýzy ze Spořky
Česko je v pasti ekonomiky středních příjmů

Dominantním příběhem české ekonomiky posledních třicet let je...

Tři čtvrtiny našeho konvergenčního úsilí nicméně proběhly v...

Česká ekonomika, podobně jako ostatní státy, byla od...

Jsme tedy ve stavu, kdy Jsme tedy ve...

Analýzy
Digitalizace českého stavebnictví prochází zlomovým rokem

Zatímco digitální inovace se v mnoha oborech hospodářství...

Zajištění rychlejšího a transparentního stavebního řízení se stalo...

Plynulost a rychlost stavebního řízení musí zajistit funkční...

Pro úspěšné fungování digitalizace stavebního řízení existují určitá...

Firmy ve stavebnictví rozvíjejí řadu procesů digitalizace interních...

Soukromý sektor má před státní správou viditelný náskok,...

Výhodou vypisování projektových zakázek v režimu BIM je...

„Ministerstvo dopravy, ale i celý rezort dopravy se...

Trendy
Ve facility managementu hraje ESG stále důležitější roli

„Od roku 2024 má vstoupit v platnost směrnice...

S tím, jak se nemovitosti pronajímají, byly nedávno...

Jakmile si společnost pořídí například novou vzduchotechniku, musí...

Směrnicemi se provozovatelé budov budou muset řídit také...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Češi při rekonstrukcích řeší hlavně kvalitu materiálu

„Zdicí materiál pro stavbu nebo rekonstrukci řeší či...

Češi si obecně velmi cení vysoké kvality obvodového...

Expertní pohled
ENERGY OR DIE: Velký audit (nejen) evropské energetiky

Na začátku byla… energie! Spoléhat se na to,...

Akce Ruska a různé reakce na ně opět...

Pokud na věci nahlédneme jakýmkoli jiným prizmatem než...

Česko dnes spoléhá z 37–40 % na energii,...

Podobná změna v přístupu k tomu, co bylo...

Expertní pohled
Transformace energetiky nesmí znevýhodnit podnikatele

Předseda Sekce Hospodářské politiky HK ČR Filip Dvořák...

Zástupci těžařů v této souvislosti zároveň upozornili, že...