Úterý 27. února 2024
ikona hodiny29. 1. 2024 12:45

Tři pilíře GPDR v e-mailingu

Na konci devadesátých let minulého století si široká veřejnost uvědomila důležitost ochrany osobních dat. A 28. leden se stal dnem, kdy si každoročně připomínáme význam zodpovědného a transparentního zacházení s osobními údaji. Dobrý marketér by měl nároky na oblast ochrany údajů vítat. Formuláře k přihlášení, zavedení zásad uchování informací i možnost odhlášení jsou základem pro splnění zákonných povinností.

Jana Hedencová autor

Foto: Shutterstock.com Tři pilíře GPDR v e-mailingu Foto: Shutterstock.com

Tím, že dá marketér příjemcům možnost volby, co si v komunikaci přejí dostávat, získá odměnu v podobě jejich loajality. Důležité je mít přehled o tom, kdo všechno bude mít k jejich údajům přístup.

„Firmy z oboru e-commerce nebo e-shopy, které outsourcují rozesílky emailů, by si měly ověřit, kdo všechno bude mít k informacím o zákaznících přístup. Jestli je zpracovatel dat také jejich správcem, kde a jak jsou informace uloženy a zda mailingová firma používá cloud, nebo má vybudovanou vlastní infrastrukturu pro rozesílku,“ radí Libor Nádvorník, business development manažer společnosti Mailkit.

Pokud jde o dodržování předpisů následující zásady jsou základním kritériem pro soulad s GDPR.

Formuláře k přihlášení příjemců

Ujistěte se, že se příjemci pro přihlášení sami rozhodnou a nepoužívejte předem zaškrtnutá pole. Ta jsou ostatně od nástupu GDPR zakázaná. Souhlas musí být informovaný a výslovný. Nesnažte se vaše úmysly skrývat, buďte otevření, čestní a vyjádřete své záměry jasně.

„Pokud nabídnete příjemcům možnost stáhnutí zprávy nebo dokumentu, nemůžete takovou možnost podmiňovat sdílením jejich e-mailové adresy. Můžete je požádat, aby se k vašemu newsletteru přihlásili, ale nemůžete poskytnutí osobních údajů klást jako podmínku,“ říká Libor Nádvorník a doporučuje používat double opt-in neboli dvojí potvrzení, která potvrdí správnost e-mailové adresy.

Uchovávání dat

Uchovávejte záznamy kdo, kdy a jak souhlasil. Ujistěte se, že vaše společnost má zavedené vlastní zásady uchovávání dat, které jsou zveřejněny a snadno přístupné. V rámci GDPR má příjemce právo být zapomenut. Musíte být tedy schopni vymazat data do 28 dnů od žádosti.

Emailování

Ujistěte se, že každý marketingový e-mail obsahuje odkaz pro odhlášení. Můžete také nabídnout příjemcům odkaz na centrum preferencí, kde se mohou snadno odhlásit pomocí jediného kliknutí. Dobrý marketingový e-mail by měl příjemci nabídnout hodnotný, kvalitní a zajímavý obsah.

K dodržování zásad ochrany citlivých dat přispívají také ISO certifikace. Ty se pro mnohé firmy stávají kritériem při výběru dodavatele. „Zodpovědný přístup k dodržování ochrany osobních údajů si lze ověřit prostřednictvím certifikátů. ISO norma GDPR sice neexistuje, ale přesto se zacházením s citlivými údaji věnuje hned několik standardů. Příkladem je mezinárodní standard ISO 27001, definující požadavky na systém managementu bezpečnosti informací, který pomáhá identifikovat, řídit a minimalizovat hrozby zneužití důvěrných dat. Nebo ISO 27701, která zaručuje, že pokud jde o ochranu osobních údajů, je vaše organizace na správné cestě. ISO 22301 se zase zabývá kontinuitou podnikání a riziky, která by kontinuitu mohla ohrozit. Tedy i opatření na ochranu dat, jako záloha a obnova dat nebo zajištění integrity informací,“ shrnuje Libor Nádvorník.

Nejnovější články

Aktuality
Eviden ocení nejlepší počiny mladých vědců

„Na Cenu Josepha Fouriera se vždy velmi těšíme....

Své studenty mohou do soutěže přihlásit všechny výzkumné...

„Ačkoliv by někdo mohl říci, že ocenění se...

Trendy
Prognóza pro rok 2024: Stavebnictví čekají změny

Pohled expertů napříč realitním sektorem a jejich výhled...

Výhled pro evropský realitní trh pro rok 2024...

Další výzvou je velký nedostatek nových bytů, snížená...

Stále palčivějším tématem je také ochrana životního prostředí....

Ekonomická nejistota se dotýká ziskovosti společností. Využití nových...

V současnosti je k dispozici celá řada digitálních nástrojů navržených...

Expertní pohled
Cena zlata prošla korekcí. Jedná se o příležitost?

Po dosažení nejvyšší míry inflace ve výši 9,1...

Obchodníci nyní posunuli sázky na první snížení úrokových...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Cena zlata prošla korekcí. Jedná se o příležitost?

Po dosažení nejvyšší míry inflace ve výši 9,1...

Obchodníci nyní posunuli sázky na první snížení úrokových...

Expertní pohled
Nic něco stojí

Realita ukazuje, že si to neuvědomujeme, což hned...

Péče o bezpečnost bezpochyby přinese zvýšené náklady. „Vnímám...

Česko si skutečně zvyklo brát bezpečí jako samozřejmost...

Evropa skloňuje směrnici NIS2 – ta právě zavádí...

Pokud jde o bezpečnost, hrají dnes nepřekvapivě značnou...

A pak je tu druhý důvod. Člověk. Moderní...

Expertní pohled
Důvěra v ekonomiku není nijak valná

Dolů ho táhla zejména zhoršující se nálada mezi...

Pro nastartování domácí poptávky je pozitivním signálem růst...