Belgický příklad pro Česko
Trendy 25. 4. 2024 13:40Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to...
Od začátku února došlo na londýnské burze k výraznému zdražení mědi. Na dohled psychologické hranice 10 000 dolarů za tunu...
Celkem pět ocenění získal na jaře TIC BRNO v soutěžích zabývajících se cestovním ruchem – TURISTPROPAG a Velká cena cestovního...
Probíhající napětí na Blízkém východě se spolu s výhledem na vyšší úrokové sazby po delší dobu (higher for longer) přenášejí negativně...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Všechny výsledky
Jaký význam má vnitřní zákazník? Proč pořádat firemní akce? Které detaily mohou rozhodovat o tom, zda budou efektivní a naplní představy těch, kdo je pořádají? To jsou otázky pro Daniela Nedvěda, ředitele divize Asiana MICE.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
V pandemii jsme zjistili, co jsme si možná ani neuvědomovali, protože to bylo samozřejmostí. Přímý kontakt se zákazníky a partnery je pro firmy životně důležitý. Poznamenalo toto zjištění nějak váš sektor?
Pandemie potvrdila, že kontakt je neocenitelný. A doba po pandemii zdůraznila, že nutný je i živý kontakt. Poté, co se značná část komunikace přesunula nuceně do online prostoru, tu byly pokusy přesunout do digitální podoby všechno. Ale firemní kuchyňku, jak já říkám, nic nenahradí. Byznys a obchod utvářejí sociální vazby. Ty spoluutvářejí i jakýkoliv tým. Pro úspěch potřebujete zapálenost. A zapalují jiskry myšlenek. To v online světě moc nefunguje.
Takže zájem o firemní akce je…
Určitě. Samozřejmě se liší konkrétní požadavky, úroveň a budgety.
Opravdu chceme, aby vaše akce byla úspěšná a splnila cíl. Proto potřebujeme pochopit vaši firmu, tým, záměr. Tuhle fázi přípravy se nevyplatí podceňovat. Teprve když vás poznáme, můžeme udělat analýzu a připravit akci na míru.
Má MICE svoje trendy?
Zážitek. I to je důvod, proč je hybrid model sice praktický, ale s omezenými možnostmi.
Které MICE formáty jsou nejčastější? A k jakým účelům firemní akce slouží?
Je těžké specifikovat to obecně, protože každá firma má jiné potřeby. Firemní akce dokážou působit na zaměstnance, partnery i zákazníky. Některé mají motivovat, jiné poděkovat, další edukovat… Některé jsou tradiční, některé unikátní. MICE, to je paleta služeb, od firemního incentivního zájezdu do exoticke destinace až po teambuilding na chalupě na horách nebo školení obchodníků u rybníka.
Daniel Nedvěd vede divizi společnosti Asiana, která se zabývá organizací konferencí, korporátních večírků, teambuildingů a dalších firemních akcí i incentivních zájezdů do celého světa.
Není efektivnější obchodní tým školit v kanceláři?
Je to určitě levnější. Ale pokud potřebujete svým obchodníkům představit nový produkt, který mají prodávat, a ještě je pro něj nadchnout, mohu vám zaručit, že kancelář je to nejméně vhodné místo. A existují i studie, které to potvrzují. Jestli dnes na trhu vidím něco, co by šlo zobecnit, pak je to skutečnost, že si firmy začínají velmi uvědomovat význam vnitřního zákazníka, tedy zaměstnance. On je totiž v jistém slova smyslu mnohem důležitější než zákazník vnější.
Ten ale generuje zisk…
Ano, jenže také platí, že můžete mít vynikající produkt a skvělé zákazníky, ale když nemáte schopné a motivované zaměstnance, může vám to být k ničemu. A pracovní trh v Česku vypadá tak, jak vypadá. Takže si firmy stále více uvědomují, že o zaměstnance je třeba pečovat. A firemní akce jsou jednou z cest, jak to lze dělat velmi efektivně.
Na jaké akce se specializujete vy?
Na ty, které fungují. A jinak máme záběr od školení pro pět osob až po velké mezinárodní akce s tisíci účastníky a je jedno, jestli vezeme skupinu odsud do světa, nebo naopak ze světa sem.
Liší se preference jednotlivých generací?
Nepochybně. Starší generace tradičně preferuje komfort a pohodlí, mladší generace spíše zážitek, zkušenost, sdílení. Ona nemá tak silný vztah k materiálním hodnotám, neváže se na ně. V tom je tajemství a síla nefinanční motivace. A ta je podstatou i cílem firemních akcí, ať už míří jakýmkoliv směrem.
Zmínil jste dlouholetou zkušenost, v čem všem je vlastně vaše přidaná hodnota?
V tom, že známe lokality a umíme navrhnout a realizovat akce, které splní váš cíl. Což se snadno řekne a skoro každý to bere jako samozřejmost, ale divil byste se, kolik firem šlápne z neznalosti vedle. A pak, my opravdu chceme, aby vaše akce byla úspěšná a splnila cíl. Proto potřebujeme pochopit vaši firmu, tým, záměr. Bez toho je to jen střelba naslepo. Tuhle fázi přípravy se nevyplatí podceňovat. Teprve když vás poznáme, můžeme udělat analýzu a připravit akci na míru.
Takže neřešíte pouze organizační a technické parametry akce a její zajištění, ale už její filozofii…
Za třicet let už opravdu víme, co funguje a co ne. A když už někdo investuje do takové akce, očekává výsledek. To je to, co je naší přidanou hodnotou. Ale i technikálie jsou důležité, nevěřil byste, jak dokáže znehodnotit i docela dobrou akci to, že skupina vašich nejlepších klientů čeká kdesi ve světě na letišti na přestup několik hodin. Nebo jiný detail, pokud váš cílový let odlétá v Paříži z Orly, asi bychom vaši čtyřicetičlennou skupinu do Paříže neposlali letadlem, které přistává na letišti Charlese de Gaulla. To není dobrá volba ani pro pár. A věřte, že zajistit let pro čtyřicet lidí je opravdu něco jiného než pro dva. Jinými slovy, my jsme tu především od toho, abychom pro vás navrhli správný formát akce a tu pak úspěšně realizovali.
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Stále více zákazníků si zvyklo pravidelně nakupovat potraviny...
Prvním z důvodů, proč může být rozvoz potravin šetrnější...
K udržitelnosti celého nákupního procesu velkou měrou přispívají také...
Počet automobilů na 1 000 obyvatel v České republice neustále...
Program je platformou pro pronájem zcela kompletní kanceláře...
V roce 2024 je společnost U1 odhodlána i...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)