Úterý 18. června 2024
ikona hodiny19. 5. 2023 06:40

Nová generace Google Analytics přináší velké změny

Jak si bez problémů poradit s přechodem na GA4

Přichází nový směr v oblasti webové analytiky, který se jmenuje Google Analytics. Nová generace Google Analytics klade větší důraz na ochranu soukromí uživatelů, což je v dnešní době v marketingu velmi důležité téma. Proto se vyplatí být připraven. V tomto článku se podíváme na hlavní rozdíly mezi Google Analytics Universal a novou verzí Google Analytics 4 a jak na ni přejít.

Vojtěch Šimek autor

digihive, Head of Design & Development

Foto: Shutterstock.com Přichází nový směr v oblasti webové analytiky, který se jmenuje Google Analytics Foto: Shutterstock.com

V posledních letech se digitální marketing stává stále důležitější součástí marketingových strategií, a tak se zvyšuje počet společností, které se zlepšují své online marketingové aktivity. Jedním z klíčových nástrojů pro měření úspěšnosti těchto aktivit je Google Analytics. Dosud bylo pro mnoho lidí v oboru Google Analytics Universal nezbytnou součástí vyhodnocování úspěšnosti kampaní. Nyní však nadešel čas se se starými Google Analytics rozloučit a přesedlat na novou verzi Google Analytics 4.

Co je Google Analytics 4?

Google Analytics 4 (GA4) je nejnovější verze nástroje Google Analytics, který byl uveden na trh v říjnu 2020. GA4 nabízí celou řadu vylepšení oproti předchozí verzi, včetně zlepšeného sledování uživatelů na mobilních zařízeních a aplikacích, zlepšeného uživatelského rozhraní s více možnostmi personalizace a pokročilého měření událostí.

Hlavní rozdíly mezi Google Analytics Universal a Google Analytics 4

Mezi Google Analytics 4 a předchozí verzí Google Analytics Universal je několik hlavních rozdílů.

Sledování událostí

GA4 se zaměřuje na sledování událostí a interakcí uživatelů na webu. Události jsou definovány jako akce, které uživatel na vašem webu provede. Jde například o kliknutí na tlačítko nebo přechod na další stránku. GA4 umožňuje sledovat až 500 různých událostí na webu.

Sledování návštěvnosti

V GA4 se sleduje návštěvnost pomocí měření uživatelů namísto relací, jako je tomu v Universal Analytics. To umožňuje lépe sledovat jednotlivé uživatele, i když přistupují na váš web z různých zařízení.

Možnosti segmentace 

GA4 nabízí větší množství možností segmentace dat než Universal Analytics. Nové segmentační funkce GA4 umožňují například vytvářet segmenty na základě chování uživatele na webu.

Integrace

Zatímco Universal Analytics přijímá data z mnoha zdrojů, jako jsou webové stránky, aplikace a další online kanály, GA4 umožňuje snadnou integraci dat napříč různými kanály. Tato integrace je založena na výše zmíněné nové technologii měření, která se zaměřuje na sledování uživatelských interakcí s vaším obsahem na celé cestě, ať už na vaší webové stránce nebo v aplikaci.

Jak přejít na Google Analytics 4

Přejít na Google Analytics 4 z původní verze Google Analytics Universal je poměrně snadný proces. Doporučujeme postupovat následovně:

  1. Vytvořte si účet v Google Analytics 4.
  2. Získejte trackovací GA4 a přidejte ho na své webové stránky.
  3. Nastavte si cíle a události, které chcete sledovat.
  4. Nastavte si vlastní konverzní akce a sledování uživatelských chování.
  5. Začněte sbírat data a analyzovat výsledky.
  6. Je důležité mít na paměti, že GA4 má odlišnou strukturu dat a způsob sběru dat než starší verze Google Analytics, takže je nutné se s novou verzí seznámit a přizpůsobit analytické procesy novým funkcím.

Kdy začít řešit přechod na Google Analytics 4?

Nejlépe hned, protože Google Analytics Universal dd 1. 7. 2023 nebude sbírat nová data. Okamžitým přechodem tak získáte relevantní meziroční srovnání a lepší propojení GA4 s Google Ads a dalšími službami. Zdá se vám přechod na novou verzi náročný? Nechcete zbytečně trávit čas s nastavení? V digihive víme, jak na to. Neváhejte nás kontaktovat.

Nejnovější články

Cestovní ruch
Češi plánují na dovolené více utrácet

Podíl těch, kteří si chtějí užít letní období...

Jak už bylo uvedeno – Češi preferují odpočinkovou...

V rámci celkových výdajů za dovolenou Češi nejvíce utratí...

Výzkum ukázal, že Čechy stále více zajímá při...

Letní dovolenou v zahraničí plánuje 60 % Čechů,...

Expertní pohled
Vzestup a pád Quick Commerce

Jak to ale někdy bývá, lákává myšlenka začala...

Covidová pandemie světovou ekonomikou řádně zacloumala a kromě...

Problémy hlavních Quick Commerce hráčů, jako je zmíněný...

Pro něco takového je potřeba jak využití moderních...

Cestovní ruch
Pusťte dovolenou k vodě!

Kampaň Pustit k vodě je produkt zaměřený na...

Střední Čechy zaznamenaly v minulém roce nejvyšší návštěvnost...

Střední Čechy mají díky Labsko-Vltavské cestě více splavných...

Po covidu obliba domácích dovolených silně vzrostla. Původně...

Nejnovější Expertní pohled

Cestovní ruch
Češi plánují na dovolené více utrácet

Podíl těch, kteří si chtějí užít letní období...

Jak už bylo uvedeno – Češi preferují odpočinkovou...

V rámci celkových výdajů za dovolenou Češi nejvíce utratí...

Výzkum ukázal, že Čechy stále více zajímá při...

Letní dovolenou v zahraničí plánuje 60 % Čechů,...

Expertní pohled
Vzestup a pád Quick Commerce

Jak to ale někdy bývá, lákává myšlenka začala...

Covidová pandemie světovou ekonomikou řádně zacloumala a kromě...

Problémy hlavních Quick Commerce hráčů, jako je zmíněný...

Pro něco takového je potřeba jak využití moderních...

Expertní pohled
Proběhl globální veletrh New Manufacturing World

Předseda představenstva společnosti Daimler, Ola Källenius, se ve...

Automobilový průmysl byl vždy hnací silou technického pokroku....

V praxi konvenční vývojové metody při řešení složitých...

Partner společnosti Drees & Sommer Florian Langlotz a...

Veletrh New Manufacturing World je začátkem série konferencí,...