Recyklaci stavebního odpadu využívá osm z deseti stavebních firem
AnalýzyStavební a demoliční odpady představují téměř polovinu všech odpadů produkovaných v České republice. Stavební společnosti jsou schopny recyklovat stále větší...
Dobré jídlo a pití patří k Brnu a jižní Moravě jako vila Tugendhat nebo Lednicko-valtický areál. Kde se dobře najíte i napijete? To vám poradí nezávislé hodnocení brněnských a jihomoravských gastronomických podniků. Nový ročník Gourmet Brno 2023 i jeho mladšího bratra Gourmet Jižní Morava 2023 se vyhlašoval v pátek 20. října na brněnském výstavišti, kde představil ta nejlepší místa letošního roku.
Gourmet Brno je po sedmi letech své existence zavedenou značkou kvality. Za zážitkem a skvělou gastronomií mohou lidé už pět let cestovat také podle průvodce Gourmet Jižní Morava, který na Gourmet Brno navázal a od roku 2019 fungují oba projekty vedle sebe.
„Mám radost, že značka Gourmet Brno nadále roste a nabývá na známosti. Letos jsme zaznamenali rekordní počet podniků, v Brně se jich zapojilo hned 61. O spolupráci je zájem a my podnikům poskytujeme řadu možností prezentace, ať již v rámci významného prostoru na oficiálním turistickém webu gotobrno.cz či v rámci námi organizovaných press tripů nebo akcí. Také letos Gourmet Brno najdete například na Brněnských Vánocích, ale v úplně nové podobě, těšte se!” říká Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO, tvůrce konceptu Gourmet Brno.
Ze značky Gourmet Brno postupně vyrostla značka Gourmet Jižní Morava, která láká na gastronomické výletní cíle po celém Jihomoravském kraji. „Gastroturistika se stala naprosto přirozenou součástí cestování. Na jižní Moravě máme jedinečná výletní místa, která se dají propojit s návštěvou vybraného bistra, kavárny, restaurace nebo food trucku a průvodce Gourmet Jižní Morava je takové vodítko, kde rozhodně stojí za to se zastavit,“ doplňuje k projektu ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Martina Grůzová.
Pro nové brožury v českém, anglickém i německém jazyce si můžete zajít do infocenter TIC Brno nebo si ji stáhnout přímo zde, případně na webových stránkách Gourmet Brno a Gourmet Jižní Morava, kde najdete nejen také podrobné informace o těch nejlepších podnicích i profily vítězů letošního ročníku.
Tipy na svá oblíbená místa mohli pro oba gurmánské bedekry dávat lidé ze široké veřejnosti. V případě Gourmet Brno nominovali své oblíbené podniky brněnští patrioté a také lidé na sociálních sítích TIC BRNO a Gourmet Brno. Nominace do Gourmet Jižní Morava posílali lidé přes speciální formulář. Dohromady se sešlo více jak 700 návrhů na skvělé podniky z Brna i kraje. Podniky, které byly jmenovány vícekrát, se zařadily do finálního hodnocení nezávislou porotou.
Oba letošní Gourmety se oproti minulému ročníku trochu proměnily. Gourmet Brno v průvodci nastavil nové kategorie hodnocených podniků. „Celoročně se s účastníky bavíme a připomínky reflektujeme do našeho průvodce. Jedním z těchto výstupů je změna rozdělení kategorií. Sloučili jsme totiž restaurace a bistra do jedné, kterou jsme zároveň rozdělili do dvou cenových hladin – dle toho, zda si večeři i s dezertem a sklenicí vína užijete pod nebo nad 500 Kč. Cílem je neustálé zvyšování uživatelské přívětivosti průvodce pro jeho uživatele,” vysvětluje novinky Jana Janulíková. Orientaci usnadní série piktogramů.
Grafický design brněnskému průvodci připravili grafická designérka Barbara Zemčík a fotograf Vladimír Kiva Novotný. „Letošní ročník jsem pojal s volným odkazem na tvorbu Viléma Reichmanna, fotografa, který mě v počátcích fotografování výrazně zasáhl svou tvorbou spjatou se surrealismem. Základní prvek, který propojuje letošní ročník, je tělo – odhalené, téměř bez příkras, stavební kámen, ve kterém je symbolicky otištěn smysl každé kategorie. Úvodní fotografie symbolizuje rozmanitost chutí a druhů gastronomie. Další motivy jsou jen fragmenty snu, kde rameno ženy je vlna, která vyústí ve vlnobití v šálku kávy, krabička na sojovou omáčku dává lidskému tělu podobu chobotnice,“ přibližuje fotograf.
Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava dala pátému průvodci Gourmet Jižní Morava samostatnou vizuální podobu. „Naznali jsme, že po pěti letech už Gourmet Jižní Morava trochu dospěl, aby se od svého staršího sourozence mohl vizuálně odpoutat. Nové ilustrace podle nás lépe korespondují s tím, jak barvitá a různorodá je gastronomie jižní Moravy,” vysvětluje ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Martina Grůzová. Letošní vizuální podobu si vzala na starost grafička a animátorka Petra Sekerková. „Gourmet Jižní Morava nevnímám jen jako soutěž gastro podniků, ale především jako možnost objevovat nová místa a příběhy. Rozhodla jsem se proto radost z poznávání tradičních i zcela nových chutí jižní Moravy zpracovat zábavným způsobem koláží. Mnohovrstevnatost obrazů u každé kategorie láká k bližšímu prozkoumání našich zaběhlých asociací spojených s jídlem,” doplňuje výtvarnice.
Profesionálové i influenceři se zkušenostmi od nás i ze zahraničí hodnotili brněnské podniky v šesti kategoriích – Restaurace a bistra, Cukrárny, Kavárny, Pivnice, Bary, Vinárny. Sedmá kategorie S sebou zůstala pro svou různorodost bez hodnocení. Do finálního výběru se dostalo 61 podniků. Gourmet Jižní Morava prezentuje 45 podniků v pěti kategoriích – Restaurace, Bistra, Kavárny a cukrárny, Vinařství a vinné galerie, Pivnice a pivovary. Doplňkem bez pořadí jsou podniky na kolečkách a jeden speciální tip na závěr. Hodnotitelé jihomoravských gastro provozů byli především nezávislí odborníci, kteří dali zástupcům oceněných podniků také jedinečný feedback před samotným slavnostním vyhlašováním.
Při realizaci výstavby hraje klíčovou roli, zda stavební...
„Ministerstvo životního prostředí se dlouhodobě věnuje náhradě nového...
Kolik procent z celkového stavebního odpadu lze obvykle...
Z celkového množství stavebního odpadu se většině dotázaných stavebních...
Některé stavební společnosti (23 %) mají měřitelné cíle...
Snížení uhlíkové stopy, energetická účinnost, zlepšená kvalita vzduchu...
Třídění dřevěného odpadu nejenže pomáhá snížit zátěž skládek...
Podle názoru ředitelů stavebních společností bývá největší překážkou...
Vyšší náklady na pořízení čistších materiálů nebo technologií...
„Řada zaměstnavatelů pomáhala zaměstnancům zmírňovat dopady zdražování, a...
Hospodářská komora předpokládá, že po sezónních odměnách a...
Hospodářská komora upozorňuje, že se Česko se ocitlo...
„Budoucnost oboru vidím ve využití AI, nových technologií...
Společnost Euregnia oslavila v těchto dnech 18 let...
Vnést jasno je cílem projektu ACK ČR Strategické...
Přímo zjevením byla úvodní prezentace Jana Strakoše, ředitele...
V dikci předpisů nic nového pod sluncem, cestovní...
Některá cestovní agentura či jiná organizace by se...
Školní zájezdy, pobyty a výlety pod regule zákona...
Ale je tu ještě jeden pádný důvod, proč...
I tato konference ACK ČR byla zdařilá. Přinesla...
Nová publikace, jejímiž autory jsou Gert-Jan Hospers z...
Kapitola o Praze, pod názvem Tourist City Prague...
Nízkouhlíkový cestovní ruch, známý také jako udržitelný nebo...
Abychom se k nízkouhlíkovému cestovnímu ruchu přiblížili, musíme zvýšit...
Projekt Vinci byl financován s podporou Evropské komise...