Sobota 27. dubna 2024
ikona hodiny2. 2. 2024 06:06

Česká firma tiskne z plastů vylovených z oceánu

Nyní nejčastěji medaile, reklamní předměty, miniatury a nábytek

Společnost 3DDen vsadila na 3D tisk, ale nejen ten klasický. Díky tomu, že vyvinula vlastní pokročilé tiskárny a řešení, dokáže vytisknout nejen běžné věci známé v oblasti v 3D tisku, ale i specifické produkty, jako jsou například merchandising figurky s přesností na setiny milimetru. Zaměřuje se také na dekorace do domácností a firem či designový nábytek.

Petr Jarkovský autor

Foto: 3DDen Jan Hřebabecký Foto: 3DDen

V pražských Horních Počernicích v Xaverově v prostorách bývalé velkofarmy drůbeže nyní funguje unikátní velkofarma 3D tiskáren. Zde téměř nonstop pracuje téměř tři stovky 3D tiskáren různých druhů. „Lze říci, že navazujeme na úspěchy největšího světového výrobce 3D tiskáren, české firmy Prusa Research, od které také část strojů máme. Ty nám ale již nestačily na složitější a propracovanější produkty, a proto jsme začali vyvíjet své vlastní 3D tiskárny,“ říká Jan Hřebabecký, zakladatel a CEO společnosti 3DDen a dodává: „V ČR, Evropě ani USA jsem nenašel takhle velkou 3D tiskovou farmu, jako je ta naše. Odlišujeme se i zaměřením – specializujeme se na vícebarevný tisk z kombinovaného materiálu a jsme na zakázku schopni ve 3D vymodelovat a vytisknout prakticky cokoli. To navíc velmi rychle, prakticky do druhého dne.“

Část strojů je na míru sestrojena odborníky z 3DDen. Ty jsou pak světově unikátní, protože vyrábějí specifické kompletní předměty z unikátního ekologického filamentu, suroviny pro 3D tisk v podobě vlákna na cívkách, která je vyrobena z recyklovaného plastu z plastových lahví a dalšího odpadu vyloveného ze světových oceánů. Navíc za cenu nižší, než je cena nového filamentu z plastu z prvovýroby.

3DDen segment 3D tisku vývojově posunuje. Na svých tiskárnách totiž vyrábí stovky druhů různých výrobků od malých figurek postaviček z filmů, merchandising světových hudebních skupin, medailí a pohárů pro sportovní týmy z celého světa, až po designový nábytek pro firmy a domácnosti. Umí zkrátka vytisknout téměř cokoli.

„Naše specifikum a originalita je v tom, že dokážeme vyrobit téměř vše představitelné, a to na míru. Například do naší kanceláře jsme si vytiskli obří designovou stěnu, jež je přesnou replikou povrchu Marsu,“ říká Hřebabecký a dodává: „Důležité je, že našimi výrobky vytištěnými v Praze úspěšně konkurujeme výrobkům dováženým tisíce kilometrů z Číny. Jsem konkurenceschopní jak cenově, tak provedením a designem. A navíc díky kapacitě jsme schopni dodat výrobky téměř hned a z ekologického materiálu.“

Firmu 3DDen založil a řídí Jan Hřebabecký, úspěšný investor zejména v oblasti e-commerce a retailu. Spoluvybudoval například firmy RONDOgo, Hellspy či I&Q GROUP.

Články autora Petr Jarkovský

Nejnovější články

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Nejnovější Trendy

Trendy
Saudské fondy, české startupy, mezinárodní investoři

Nebudou chybět zástupci globálně úspěšných fondů Hustle fund,...

Foundeři zde budou mít možnost oslovit širokou škálu...

Na Reflect přiletí podnikatelé a zakladatelé několika úspěšných...

Díky pozitivnímu ohlasu, kterému se minulý rok těšila...

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Trendy
Rozmar moderního člověka, nebo udržitelnější způsob nakupování?

Stále více zákazníků si zvyklo pravidelně nakupovat potraviny...

Prvním z důvodů, proč může být rozvoz potravin šetrnější...

K udržitelnosti celého nákupního procesu velkou měrou přispívají také...

Počet automobilů na 1 000 obyvatel v České republice neustále...