Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Pražský hotel Marriott navštívilo v roce 2023 téměř 120 tisíc návštěvníků, oproti roku 2022 tak došlo k nárůstu o 12,5 procenta. Nadpoloviční většinu (57 %) tvořily byznysové pobyty, kvalitu služeb a atraktivní polohu hotelu v centru Prahy však ocenili i volnočasoví hosté (43 %).
„Nejvíce návštěvníků k nám letos přicestovalo z USA, jejich počet se v porovnání s předcovidovými lety více než ztrojnásobil,“ říká Robert Grader, generální ředitel pražského hotelu Marriott s tím, že kromě amerických turistů se v loňském roce výrazně navýšil také počet tchajwanských a korejských cestovatelů.
„Návratu turistů z Asie ve velké míře dopomohla obnovená přímá letecká spojení mezi Prahou a Soulem v březnu minulého roku a Tchaj-pejí v červenci 2023. Naopak útlum zaznamenáváme u turistů z Číny, kteří až do srpna minulého roku nemohli do Česka pořádat skupinové zájezdy. Očekáváme, že by se jejich počty mohly postupně navyšovat, nicméně návrat na předcovidová čísla může trvat i několik let. Výraznější pokles byl zaznamenán také u turistů z Izraele, což souvisí s aktuální geopolitickou situací v tomto regionu,“ komentuje situace Robert Grader.
Z hlediska návštěvnosti byly nejvytíženějšími měsíci květen, červen, září a říjen. K slabšímu období naopak patřil začátek roku. Co se hostů týče, 57 % tvořily byznysoví hosté a 43 % volnočasoví turisté. „Díky službám, které nabízíme, a také díky hotelové restauraci a baru The Artisan, se nám daří oslovovat také lokální klientelu. Marriott již dávno není pouze hotelem pro obchodní setkání, nicméně konference a různé podnikové akce jsou stále důležitou součástí našeho byznysu,“ dodává Grader.
V letošním roce Prague Marriott Hotel očekává mírně vyšší poptávku oproti minulému roku, a to i s ohledem, na několik velkých událostí, které Prahu letos čekají: květnového mistrovství světa v ledním hokeji či divácky atraktivní koncerty světových hvězd, jako jsou Rammstein, LP, Depeche Mode či Bruce Springsteen.
I v tomto roce se Prague Marriott Hotel zaměří na posílení své pozice v F&B segmentu.
Moderní česká restaurace The Artisan, vedená šéfkuchařem Davidem Rejhonem, pokračuje v úspěšné tradici vyhledávané obědové nabídky business lunch a večerní nabídky, která se pravidelně obměňuje podle sezóny. Stejně tak nechybí oblíbené tematické týdenní brunche. „Nedělní brunche se již osvědčily během jarních a letních měsíců, kdy jsme se zaměřili na sezónní suroviny jako je chřest, jahody, náš domácí med nebo třeba lesní ovoce. Podzimní období bylo věnováno divokým bylinkám, hubám, rajčatům z naší zahrádky, sladkovodním rybám a vybraným produktům od ověřených dodavatelů. Určitě s nimi budeme pokračovat,“ uvedl David Rejhon, šéfkuchař restaurace The Artisan.