Pondělí 6. května 2024
ikona hodiny14. 3. 2024 08:31

Udržitelnost turismu, lázeňství a aktivní turismus

To jsou hlavní témata letošního Fóra cestovního ruchu

Jaký vliv mají malé a střední firmy, ale i velké korporace na životní a sociální prostředí? Co vše může Česko nabídnout hostům v rámci sektoru lázeňství? A jak jsme připraveni na milovníky aktivního turismu? Nejen na tyto otázky odpoví už 12. ročník Fóra cestovního ruchu, který pořádá Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Proběhne v pátek 15. března 2024 na výstavišti v pražských Letňanech jako součást jednoho z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu Holiday World a Region World.

Kateřina Beránková autor

mediální zastoupení CzechTourism

Foto: Shutterstock.com Udržitelnost turismu, lázeňství a aktivní turismus jsou hlavní témata letošního Fóra cestovního ruchu Foto: Shutterstock.com

Letošní ročník se uskuteční ve vstupní hale č. 1 v sále č. 7 na PVA EXPO Letňany v rámci mezinárodního veletrhu Holiday World a Region World. Zájemci se mohou na akci registrovat nebo se jí zúčastnit prostřednictvím on-line přenosu z pohodlí domova. Aktuálně CzechTourism eviduje na 250 přihlášených účastníků.

Fórum cestovního ruchu je tradiční vzdělávací platforma určená zejména všem, kteří působí v oblasti turismu. Díky svému srozumitelnému pojetí se jí ale mohou zúčastnit i laici. Cílem je otevřít témata, která právě v rámci cestovního ruchu rezonují napříč společností a mimo jiné ukázat, jak se můžeme inspirovat příklady dobré praxe. S ohledem na výše zmíněné, asi nikoho nepřekvapí, že jedním ze zásadních témat je udržitelnost.

„Každý ročník Fóra cestovního ruchu probíhá v duchu hned několika témat. Během panelových debat otevíráme diskusi zabývající se aktuálními i budoucími výzvami turismu, které zásadně ovlivňují zahraniční i tuzemské návštěvníky Česka. Od loňské myšlenky udržitelnosti se letos posouváme k ESG, což je metoda, díky níž firmy formulují své udržitelné obchodní strategie a efektivně naplňují stanovené cíle,“ přibližuje ředitel České centrály cestovního ruchu František Reismüller a dodává: „Jde o téma, jež se prolíná napříč všemi cestovatelskými aktivitami. To, jak se chováme k životnímu prostředí a bereme ohled na budoucí generace, se týká života každého z nás.“

Trendy udržitelnosti a aktuální dění představí na Fóru cestovního ruchu experti z České republiky

„Pro Fórum cestovního ruchu jsme vybrali velmi inspirativní příspěvky. Vystoupí třeba Ondřej Mirovský, který se bude věnovat dopadům klimatických změn na proměny v turismu, rizikům a novým příležitostem a také tomu, jak ESG reporting a strategie udržitelnosti mohou pomoci s adaptací turismu na nové výzvy budoucnosti,“ říká vedoucí Institutu turismu CzechTourismu Petr Janeček.

Jak už bylo uvedeno, součástí programu Fóra bude i panelová diskuse týkající se aktivního a lázeňského turismu a jejich aktuálních trendů. Právě na tyto dvě klíčové oblasti se zaměřuje i největší letošní kampaň CzechTourismu Unexpected Wellbeing, jejíž hlavní myšlenkou je aktivní turismus v Česku, který nabízí možnost sportování, relaxace i odpočinku během cestování.

První panel na téma lázeňství otevře ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková: „Složení vystupujících v rámci této části Fóra cestovního ruchu je velmi pestré. Jde o odborníky, kteří znají problematiku lázeňství nejen teoreticky, ale hlavně z praxe. Posluchači se tak mohou těšit na řadu zásadních informací týkajících se například nabídky služeb, trendů, ale také preferencí ze strany zahraničních i domácích hostů. To vše může pomoci v nastavení nabídky, a tím pádem zajištění zájmu a posílení cestovního ruchu v konkrétním regionu.“

Druhá panelová diskuse se zaměří na aktivní turismus. Kromě ředitele České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Františka Reismüllera v ní vystoupí třeba zástupce Asociace horských středisek, Asociace lanové dopravy, České Mountainbikové asociace nebo Centrály cestovního ruchu jižní Moravy. Záběr tak bude skutečně komplexní.

Součástí Fóra bude i vyhlášení vítěze soutěže Velká cena cestovního ruchu 2024, kterou ve spolupráci s agenturou CzechTourism organizuje komunikační agentura COT group. Cena zviditelňuje výjimečné počiny v oblasti cestovního ruchu.

Nejnovější články

Analýzy
Část firem benefity omezila nebo zrušila

Poskytování benefitů mimo mzdu omezily nejčastěji podniky menších...

Tyto kategorie benefitů, kam spadají například preventivní vyšetření,...

Expertní pohled
Stále lepší překladače znásobily úspěšnost kybernetických útoků

„Revoluce v zásadě nastala před třemi lety, kdy se...

„Kvalita automatických překladačů má dopad nejen na úspěšnost...

Analýzy
Důležité jsou vztahy na pracovišti a firemní kultura

„Podle našich dat jdou očekávání zaměstnanců v pomyslné...

Důležitost firemní kultury je pro image firmy a...

Inovativní firmy se snaží vytvářet inspirativní pracovní prostředí....

Z oblasti benefitů již zaměstnancům nestačí běžná multisportkarta,...

Stejně tak je, zejména pro mladší generaci, dnes...

„Atmoskop.cz poskytuje lidem mimo jiné také takzvaný Company...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Emirates představují řešení pro neurodivergentní cestovatele

Seznamovací akce zahrnovala simulaci procesů odbavení i samotný...

Přes 29 000 členů palubního personálu Emirates je...

DPNA je kód využívaný leteckými společnostmi pro speciální...

Cestovní ruch
Praha má přímé letecké spojení s Azorskými ostrovy

Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...

Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...

Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...

Cestovní ruch
Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové právě odstartoval

TTD je jednou z největších tuzemských akcí na...

Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá...