Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Jaký vliv mají malé a střední firmy, ale i velké korporace na životní a sociální prostředí? Co vše může Česko nabídnout hostům v rámci sektoru lázeňství? A jak jsme připraveni na milovníky aktivního turismu? Nejen na tyto otázky odpoví už 12. ročník Fóra cestovního ruchu, který pořádá Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Proběhne v pátek 15. března 2024 na výstavišti v pražských Letňanech jako součást jednoho z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu Holiday World a Region World.
Letošní ročník se uskuteční ve vstupní hale č. 1 v sále č. 7 na PVA EXPO Letňany v rámci mezinárodního veletrhu Holiday World a Region World. Zájemci se mohou na akci registrovat nebo se jí zúčastnit prostřednictvím on-line přenosu z pohodlí domova. Aktuálně CzechTourism eviduje na 250 přihlášených účastníků.
Fórum cestovního ruchu je tradiční vzdělávací platforma určená zejména všem, kteří působí v oblasti turismu. Díky svému srozumitelnému pojetí se jí ale mohou zúčastnit i laici. Cílem je otevřít témata, která právě v rámci cestovního ruchu rezonují napříč společností a mimo jiné ukázat, jak se můžeme inspirovat příklady dobré praxe. S ohledem na výše zmíněné, asi nikoho nepřekvapí, že jedním ze zásadních témat je udržitelnost.
„Každý ročník Fóra cestovního ruchu probíhá v duchu hned několika témat. Během panelových debat otevíráme diskusi zabývající se aktuálními i budoucími výzvami turismu, které zásadně ovlivňují zahraniční i tuzemské návštěvníky Česka. Od loňské myšlenky udržitelnosti se letos posouváme k ESG, což je metoda, díky níž firmy formulují své udržitelné obchodní strategie a efektivně naplňují stanovené cíle,“ přibližuje ředitel České centrály cestovního ruchu František Reismüller a dodává: „Jde o téma, jež se prolíná napříč všemi cestovatelskými aktivitami. To, jak se chováme k životnímu prostředí a bereme ohled na budoucí generace, se týká života každého z nás.“
„Pro Fórum cestovního ruchu jsme vybrali velmi inspirativní příspěvky. Vystoupí třeba Ondřej Mirovský, který se bude věnovat dopadům klimatických změn na proměny v turismu, rizikům a novým příležitostem a také tomu, jak ESG reporting a strategie udržitelnosti mohou pomoci s adaptací turismu na nové výzvy budoucnosti,“ říká vedoucí Institutu turismu CzechTourismu Petr Janeček.
Jak už bylo uvedeno, součástí programu Fóra bude i panelová diskuse týkající se aktivního a lázeňského turismu a jejich aktuálních trendů. Právě na tyto dvě klíčové oblasti se zaměřuje i největší letošní kampaň CzechTourismu Unexpected Wellbeing, jejíž hlavní myšlenkou je aktivní turismus v Česku, který nabízí možnost sportování, relaxace i odpočinku během cestování.
První panel na téma lázeňství otevře ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková: „Složení vystupujících v rámci této části Fóra cestovního ruchu je velmi pestré. Jde o odborníky, kteří znají problematiku lázeňství nejen teoreticky, ale hlavně z praxe. Posluchači se tak mohou těšit na řadu zásadních informací týkajících se například nabídky služeb, trendů, ale také preferencí ze strany zahraničních i domácích hostů. To vše může pomoci v nastavení nabídky, a tím pádem zajištění zájmu a posílení cestovního ruchu v konkrétním regionu.“
Druhá panelová diskuse se zaměří na aktivní turismus. Kromě ředitele České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Františka Reismüllera v ní vystoupí třeba zástupce Asociace horských středisek, Asociace lanové dopravy, České Mountainbikové asociace nebo Centrály cestovního ruchu jižní Moravy. Záběr tak bude skutečně komplexní.
Součástí Fóra bude i vyhlášení vítěze soutěže Velká cena cestovního ruchu 2024, kterou ve spolupráci s agenturou CzechTourism organizuje komunikační agentura COT group. Cena zviditelňuje výjimečné počiny v oblasti cestovního ruchu.