Úterý 23. dubna 2024
ikona hodiny14. 3. 2024 08:31

Udržitelnost turismu, lázeňství a aktivní turismus

To jsou hlavní témata letošního Fóra cestovního ruchu

Jaký vliv mají malé a střední firmy, ale i velké korporace na životní a sociální prostředí? Co vše může Česko nabídnout hostům v rámci sektoru lázeňství? A jak jsme připraveni na milovníky aktivního turismu? Nejen na tyto otázky odpoví už 12. ročník Fóra cestovního ruchu, který pořádá Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Proběhne v pátek 15. března 2024 na výstavišti v pražských Letňanech jako součást jednoho z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu Holiday World a Region World.

Kateřina Beránková autor

mediální zastoupení CzechTourism

Foto: Shutterstock.com Udržitelnost turismu, lázeňství a aktivní turismus jsou hlavní témata letošního Fóra cestovního ruchu Foto: Shutterstock.com

Letošní ročník se uskuteční ve vstupní hale č. 1 v sále č. 7 na PVA EXPO Letňany v rámci mezinárodního veletrhu Holiday World a Region World. Zájemci se mohou na akci registrovat nebo se jí zúčastnit prostřednictvím on-line přenosu z pohodlí domova. Aktuálně CzechTourism eviduje na 250 přihlášených účastníků.

Fórum cestovního ruchu je tradiční vzdělávací platforma určená zejména všem, kteří působí v oblasti turismu. Díky svému srozumitelnému pojetí se jí ale mohou zúčastnit i laici. Cílem je otevřít témata, která právě v rámci cestovního ruchu rezonují napříč společností a mimo jiné ukázat, jak se můžeme inspirovat příklady dobré praxe. S ohledem na výše zmíněné, asi nikoho nepřekvapí, že jedním ze zásadních témat je udržitelnost.

„Každý ročník Fóra cestovního ruchu probíhá v duchu hned několika témat. Během panelových debat otevíráme diskusi zabývající se aktuálními i budoucími výzvami turismu, které zásadně ovlivňují zahraniční i tuzemské návštěvníky Česka. Od loňské myšlenky udržitelnosti se letos posouváme k ESG, což je metoda, díky níž firmy formulují své udržitelné obchodní strategie a efektivně naplňují stanovené cíle,“ přibližuje ředitel České centrály cestovního ruchu František Reismüller a dodává: „Jde o téma, jež se prolíná napříč všemi cestovatelskými aktivitami. To, jak se chováme k životnímu prostředí a bereme ohled na budoucí generace, se týká života každého z nás.“

Trendy udržitelnosti a aktuální dění představí na Fóru cestovního ruchu experti z České republiky

„Pro Fórum cestovního ruchu jsme vybrali velmi inspirativní příspěvky. Vystoupí třeba Ondřej Mirovský, který se bude věnovat dopadům klimatických změn na proměny v turismu, rizikům a novým příležitostem a také tomu, jak ESG reporting a strategie udržitelnosti mohou pomoci s adaptací turismu na nové výzvy budoucnosti,“ říká vedoucí Institutu turismu CzechTourismu Petr Janeček.

Jak už bylo uvedeno, součástí programu Fóra bude i panelová diskuse týkající se aktivního a lázeňského turismu a jejich aktuálních trendů. Právě na tyto dvě klíčové oblasti se zaměřuje i největší letošní kampaň CzechTourismu Unexpected Wellbeing, jejíž hlavní myšlenkou je aktivní turismus v Česku, který nabízí možnost sportování, relaxace i odpočinku během cestování.

První panel na téma lázeňství otevře ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková: „Složení vystupujících v rámci této části Fóra cestovního ruchu je velmi pestré. Jde o odborníky, kteří znají problematiku lázeňství nejen teoreticky, ale hlavně z praxe. Posluchači se tak mohou těšit na řadu zásadních informací týkajících se například nabídky služeb, trendů, ale také preferencí ze strany zahraničních i domácích hostů. To vše může pomoci v nastavení nabídky, a tím pádem zajištění zájmu a posílení cestovního ruchu v konkrétním regionu.“

Druhá panelová diskuse se zaměří na aktivní turismus. Kromě ředitele České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Františka Reismüllera v ní vystoupí třeba zástupce Asociace horských středisek, Asociace lanové dopravy, České Mountainbikové asociace nebo Centrály cestovního ruchu jižní Moravy. Záběr tak bude skutečně komplexní.

Součástí Fóra bude i vyhlášení vítěze soutěže Velká cena cestovního ruchu 2024, kterou ve spolupráci s agenturou CzechTourism organizuje komunikační agentura COT group. Cena zviditelňuje výjimečné počiny v oblasti cestovního ruchu.

Nejnovější články

Expertní pohled
Rok 2027 narovná mzdy mezi muži a ženami

Novinka počítá s transparentností už během náborového pohovoru....

Ačkoli Eurostat uvádí rozdíl ve mzdách mužů a...

Povinné reportování čeká od června roku 2027 firmy...

Změnám šel i bez regulace naproti sektor IT...

Náskok mají také společnosti se sídlem v USA,...

Trendy
Rozmar moderního člověka, nebo udržitelnější způsob nakupování?

Stále více zákazníků si zvyklo pravidelně nakupovat potraviny...

Prvním z důvodů, proč může být rozvoz potravin šetrnější...

K udržitelnosti celého nákupního procesu velkou měrou přispívají také...

Počet automobilů na 1 000 obyvatel v České republice neustále...

Trendy
Revoluční služba Office as a service

Program je platformou pro pronájem zcela kompletní kanceláře...

V roce 2024 je společnost U1 odhodlána i...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...

Expertní pohled
Češi zůstávají v Česku, ve světě touží po tichu

Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...

Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....

Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...

Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...

Cestovní ruch
Kongresoví ambasadoři byli oceněni

Ambassador Awards Evening se uskutečnil pod záštitou primátora...

„Celý profesní život se snažím posouvat českou onkologii...

Hlavními partnery večera byly: Hlavní město Praha, Ministerstvo...