V oboru zůstává jen čtvrtina absolventů učilišť
Pohled z praxe 1. 5. 2024 05:05Zatímco o místa na gymnáziích se žáci základních škol přetahují, učiliště musí často bojovat o každého zájemce. Přihlášku s nejvyšší...
Češi za covidu začali objevovat Česko. A už nepřestali. Post-covidový nárůst hostů dokládají údaje Amazing Places. Cestovatelský projekt letos vstupuje do 10. roku své existence a shrnul aktuální trendy v oblasti cestování a pohostinství. Tuzemské i světové.
Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v České republice oproti 50 procentům v roce 2019. Covid a s ním spojená omezení v nadcházejících letech nás naučil objevovat krásy České republiky a už jsme u nich zůstali. Co by klienti jsme však poskytovatelům ubytovacích služeb věrnější a máme stoupající tendenci se na námi oblíbená místa vracet.
„Zákazníci Amazing Places poměrně často cestují singl, jedná se o tři procenta z naší klientely. Současně jsou v oblibě pet-friendly ubytování, tzn. místa, kam můžou psi, a preferovány jsou také wellness služby. Nejúspěšnějšími kategoriemi ubytování jsou hotely, glamping a boutique hotely. Potenciál je jednoznačně v roubenkách a chalupách,“ přibližuje tuzemské trendy Petr Kotík, zakladatel projektu Amazing Places.
Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni. Až 70 procent lidí cestuje mimo jiné za dobrým jídlem a přes 80 procent pak potěší lokální speciality. U těch ocení autentický příběh a kladou čím dál větší důraz na původ ingrediencí. Ruku v ruce s tím logicky narůstá oblíbenost kulinářských akcí a workshopů.
Tak zvané silent travel se stává jasným trendem v oblasti zahraničního turistického ruchu. Cestovatelé touží po útěku od shonu a ruchu města, preferují klid a přírodu spolu s digitálním detoxem. „Takové cesty jsou časem na utřídění myšlenek, odpočinek, na kreativnější stránky naší práce nebo nám dají prostor, abychom se více věnovali svým partnerkám či partnerům,“ vysvětluje Petr Kotík, a dodává: „Patrná je touha po času na meditaci a celkově zaměření na mindfulness.“
Odrazem toho je i rozvoj wellness, které se posunuje na čím dál vyšší úroveň. Wellness zážitky na míru, relaxační služby, které prostupují celým pobytem, fyzio i psychoterapie nebo třeba optimalizace vybavení pokojů a kvalitní gastronomie, to vše se pomalu stává v zahraniční automatickou nabídkou míst, které chtějí dostát nastupujícím trendům a naplnit očekávání své klientely.
Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v dalších oblastech. Jednou z nich je také AI, která je využívána v mnoha podobách; slouží pro překlady textů, tvoří marketingový obsah, ale pomáhá třeba i s rozpisy služeb personálu. V některých případech šetří pracovní síly.
V těchto dnech procházejí zájemci o studium na...
„V oblasti plynárenství se dlouhodobě potýkáme s nedostatkem...
Podle ředitele Středního odborného učiliště plynárenského Pardubice Martina...
Dobrou zprávou naopak je, že ti, kteří ve...
„Data z průzkumu naznačují, že výběr oboru opravdu...
Ke konci 1. čtvrtletí 2024 bylo v tomto...
Model Shell & Core se sice v omezeném...
S dokončením Shell & Core projektů developeři obvykle...
Vzhledem k aktuální situaci na trhu a trvale...
„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v...
Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly...
Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil...
„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem...
Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...
Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...
Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...
TTD je jednou z největších tuzemských akcí na...
Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...