Čtvrtek 30. května 2024
ikona hodiny19. 4. 2024 06:56

Jak si stojí cestovní ruch v České republice?

Češi zůstávají v Česku, ve světě touží po tichu

Češi za covidu začali objevovat Česko. A už nepřestali. Post-covidový nárůst hostů dokládají údaje Amazing Places. Cestovatelský projekt letos vstupuje do 10. roku své existence a shrnul aktuální trendy v oblasti cestování a pohostinství. Tuzemské i světové.

Dagmar Tichá autor

Foto: Shuttwerstock.com Jak si stojí cestovní ruch v České republice? Foto: Shuttwerstock.com

Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v České republice oproti 50 procentům v roce 2019. Covid a s ním spojená omezení v nadcházejících letech nás naučil objevovat krásy České republiky a už jsme u nich zůstali. Co by klienti jsme však poskytovatelům ubytovacích služeb věrnější a máme stoupající tendenci se na námi oblíbená místa vracet.

„Zákazníci Amazing Places poměrně často cestují singl, jedná se o tři procenta z naší klientely. Současně jsou v oblibě pet-friendly ubytování, tzn. místa, kam můžou psi, a preferovány jsou také wellness služby. Nejúspěšnějšími kategoriemi ubytování jsou hotely, glamping a boutique hotely. Potenciál je jednoznačně v roubenkách a chalupách,“ přibližuje tuzemské trendy Petr Kotík, zakladatel projektu Amazing Places.

Dobré jídlo s příběhem

Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni. Až 70 procent lidí cestuje mimo jiné za dobrým jídlem a přes 80 procent pak potěší lokální speciality. U těch ocení autentický příběh a kladou čím dál větší důraz na původ ingrediencí. Ruku v ruce s tím logicky narůstá oblíbenost kulinářských akcí a workshopů.

Ve světě touží po tichu, romantice a klidu

Tak zvané silent travel se stává jasným trendem v oblasti zahraničního turistického ruchu. Cestovatelé touží po útěku od shonu a ruchu města, preferují klid a přírodu spolu s digitálním detoxem. „Takové cesty jsou časem na utřídění myšlenek, odpočinek, na kreativnější stránky naší práce nebo nám dají prostor, abychom se více věnovali svým partnerkám či partnerům,“ vysvětluje Petr Kotík, a dodává: „Patrná je touha po času na meditaci a celkově zaměření na mindfulness.“

Odrazem toho je i rozvoj wellness, které se posunuje na čím dál vyšší úroveň. Wellness zážitky na míru, relaxační služby, které prostupují celým pobytem, fyzio i psychoterapie nebo třeba optimalizace vybavení pokojů a kvalitní gastronomie, to vše se pomalu stává v zahraniční automatickou nabídkou míst, které chtějí dostát nastupujícím trendům a naplnit očekávání své klientely.

Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v dalších oblastech. Jednou z nich je také AI, která je využívána v mnoha podobách; slouží pro překlady textů, tvoří marketingový obsah, ale pomáhá třeba i s rozpisy služeb personálu. V některých případech šetří pracovní síly.

Nejnovější články

Expertní pohled
Nefinanční data představují nové bohatství firmy

V oblasti vztahů mezi firmou se svými spotřebiteli...

Veškeré popsané aktivity přitom mají jeden společný cíl...

Cestovní ruch
Prague City Tourism láká na letní dovolenou v Praze

„Všechny marketingové kampaně město financuje z vybraného poplatku...

Kromě výše zmíněných dvou kampaní i letos pokračuje...

Expertní pohled
Bankovní daň opět na stole

V minulých letech se do českého daňového systému...

Konečně, existují jiné způsoby, jak vlády mohou získávat...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Prague City Tourism láká na letní dovolenou v Praze

„Všechny marketingové kampaně město financuje z vybraného poplatku...

Kromě výše zmíněných dvou kampaní i letos pokračuje...

Cestovní ruch
Ekonomický význam cestovního ruchu v regionech vzrostl

V roce 2022 činil celkový objem výdajů za...

Přes pomoc různých subvenčních programů v oblasti zaměstnanosti...

Cestovní ruch
Míra rizika úpadku cestovní kanceláře činí 0,1 %

Míra rizika úpadku CK v ČR je velmi...

Na českém trhu nyní operuje celkem 596 cestovních...