Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Mediaboard, česká jednička v oblasti monitoringu médií, expanduje do zahraničí. S cílem rozhýbat rigidní trhy vstupuje do Polska a Chorvatska, kde otevírá nové pobočky vedené zkušenými lokálními managery. Oba trhy mají pomoci k eskalaci růstu firmy, další expanzi a jejímu průniku mezi pět největších poskytovatelů mediálního monitoringu a media intelligence služeb na světě.
Mediaboard vstoupil na český trh před devíti lety pod názvem Monitora Media. Za tu dobu se od monitoringu médií transformoval v komplexní all-in-one media intelligence službu a stal se jedničkou v Česku. V současnosti Mediaboard monitoruje přes 250 tisíc mediálních zdrojů z více jak 200 zemí na světě a každý den je skrze jeho globální monitoring zachyceno přes 3,5 milionu článků. Kromě České republiky působí společnost od roku 2018 také na Slovensku a nyní se dalšími zeměmi s vlastní pobočkou stanou Polsko a Chorvatsko. Rozšiřování na další trhy je součástí expanzní strategie, kterou Mediaboard oznámil v loňském roce.
„Polsko i Chorvatsko skvěle splňují kritéria, která jsou pro nás při vstupu důležitá. Konkurenční prostředí zde není zdravé nebo zde vládne přímo monopol, jako je tomu v Polsku. Zároveň současní hráči nepřinášejí žádné zásadní inovace a vývoj produktů stagnuje. Právě z neustálého posouvání našeho produktu a jeho komplexnosti chceme těžit. Do těchto zemí vstupujeme, stejně jako v minulosti v Česku i na Slovensku, s cílem narušit zaběhlé pořádky a rozhýbat zkostnatělý trh,“ říká Tomáš Berger, zakladatel a CEO Mediaboard.
Nabídka Mediaboardu bude na obou nových trzích stejná, jako je v Česku. Tamní zákazníci tak kromě tradičního monitoringu médií mohou využít i komplexní publikační platformu určenou ke komunikaci s novináři a další funkce. Cesta úspěchu přitom vede podle Tomáše Bergera i jinudy než přes samotný produkt:
„Úspěch neočekáváme jen díky technologickému posunu, který Mediaboard přináší, ale i díky naší firemní filozofii. Nechceme být dalším dodavatelem, ale rovnocenným partnerem, který skrze komunikaci pomáhá budovat silné značky. Věříme, že tento přístup bude pro mnohé příjemnou změnou oproti stávající praxi,“ říká Tomáš Berger.
Oba trhy nebude Mediaboard řídit z mateřské pobočky v Česku, ale budou fungovat jako samostatné společnosti s místním managementem. Polskou pobočku bude řídit Marcin Szczupak, který má za sebou více jak 20letou kariéru v oboru. Kromě zkušeností s sebou přináší i důležitou znalost lokálního trhu a jasně danou vizi toho, jak a kam Mediaboard v Polsku posouvat. CEO chorvatské pobočky se stal Petar Ćuk, mezinárodně uznávaný expert, který sehrál jednu z klíčových rolí ve formování trhu mediálního monitoringu v Chorvatsku.
Polský trh Mediaboard otevřel na začátku září a start v Chorvatsku je plánovaný na polovinu měsíce. Na obou trzích vidí Mediaboard potenciál k zisku nižších tisíců klientů a do 3 let se plánuje stát lokální jedničkou a lídrem ve svém oboru.
„Chtěli bychom zopakovat to, co se nám podařilo v Česku či na Slovensku. Tedy rychle se stát nejsilnějším hráčem na lokálním trhu. Tato lokální prvenství však nevnímáme jako náš cíl, ale jako prostředek k tomu patřit do top 5 největších poskytovatelů mediálního monitoringu a media intelligence služeb na světě,“ říká Tomáš Berger.
Kromě Česka, Polska s Chorvatska působí společnost od roku 2018 také na Slovensku. Firma se zde na chvíli stala dokonce jedničkou na trhu, než došlo k protiopatření dalších dvou hráčů, kteří se spojili v jeden subjekt. Mediaboard je ale i přesto na Slovensku jedinou firmou ve svém oboru, která zaznamenává každoroční růst a její tržby přesahují milion eur ročně.