Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Pandemie značně ovlivnila zájem o pořádání firemních akcí všeho druhu. Těsně po jejím konci byla návštěvnost z řad firem nízká a stoupala pouze pomalu. Až v loňském a letošním roce se opět Aquapalace Hotel Prague dostal na čísla z předcovidových let i díky tomu, že úspěšně reaguje na nové požadavky klientů.
Zrychlování a zjednodušování, dva významné trendy, které se propisují do konferenční turistiky stejně jako do dalších oblastí života. Klienti nechtějí čekat a přejí si profesionální řešení bez zbytečných improvizací. „Jedním z trendů, kterým se hotel po covidu přizpůsobil, je, že se klienti rozhodují na posledních chvíli a často se na nás obrací s poptávkou pouhý den před realizací. I proto jsme nově zavedli možnost okamžité platby Pay by link, kdy lze pomocí kreditní karty uhradit zálohovou platbu okamžitě. Zákazník má jistotu, že se akce řádně uskuteční a my se můžeme ihned pustit do příprav,“ popisuje Ing. Miroslav Bukva, MBA, generální ředitel Aquapalace Hotel Prague.
Kongresové centrum nedávno prošlo významnou renovací, jejíž součástí bylo i posílení internetového připojení, jež má nyní rychlost 2,5 Gbps. Požadavky organizátorů se ale posouvají také v nárocích na atraktivitu místa a jeho variabilitu. Speciální nasvícení nebo promítání loga na stěny či podlahu bylo dříve výsadou jen velmi nákladných projektů. Ale i to se mění. „Díky technickému vývoji nám teď naše vybavení umožňuje nasvícení sálu kdykoli a v libovolných barevných kombinacích. To vyhovuje společnostem, které mají definovanou vlastní korporátní barvu, kterou chtějí dekorovat prostor konference,“ uvádí Miroslav Bukva.
Aquapalce Hotel Prague je vyhlášený také svou vynikající gastronomií, která jej činí vyhledávaným místem pro firemní akce všeho druhu. Nároky ale stoupají, a to především s ohledem na potravinové alergie a intolerance. „Ještě před 15 lety se mezi účastníky občas tu a tam objevil nějaký vegetarián. Nyní se ale přizpůsobujeme narůstajícím počtům alergiků a pro každou akci musíme připravovat nejen vegetariánskou alternativu občerstvení, ale také jídla bez lepku, bez laktózy a další,“ komentuje Miroslav Bukva.
Trendem je také netradiční doprovodný program, pro nějž musí kongresoví organizátoři hledat ty správné partnery. „Příkladem může být akce jedné významné mezinárodní společnosti, která u nás uspořádala velkou konferenci s následnou zábavou v aquaparku a výukou i soutěží v plavání s monoploutví. Plavání s monoploutví neboli Mermaiding je fyzicky docela náročná, ale také velmi zábavná disciplína. Všichni si to u nás skvěle užili a vím, že ještě dlouho velebili svého šéfa, který pro účastníky tuto zábavu objednal. Rádi se na nás obrací organizátoři mladšího věku s chutí vymýšlet pro ostatní unikátní program. A to přesně nás baví,“ ilustruje možnosti Miroslav Bukva.
Čestlický hotel dokáže zajistit adrenalinovou zábavu v přilehlém aquaparku či fitness i odpočinkový program v saunovém světě nebo zdravotně relaxační procedury ve wellness centru. Patří v tuzemsku mezi nejlepší hotely s takto bohatou nabídkou doplňkových služeb pro firemní klientelu, která má zájem především o incentivní akce pořádané pro zaměstnance. „Incentivní turistika nabývá na významu a Česká republika pro ni může nabídnout ideální zázemí. Velmi populární je mezi IT firmami, které bývají také naším častým zákazníkem. Jedním z důvodů je i fakt, že v těchto kolektivech pracují mladí aktivní lidé s neotřelým uvažováním, kteří rádi zkouší nové věci. Tento směr je stále využívanější, do rozličných regionů v tuzemsku by mohl přilákat návštěvníky, kteří se budou vracet a přinášet tolik potřebné finance. Proto mne mrzí, že se v tomto ohledu na rozumné propagaci České republiky ze strany Ministerstva pro místní rozvoj velmi šetří,“ upozorňuje Miroslav Bukva.
Relativně populární je také Bleisure čili kombinace pracovní cesty se soukromou. Někdy s sebou zaměstnanec bere též rodinné příslušníky. Hosté obvykle přijedou o den dříve, nebo naopak zůstávají déle. Zatímco se jeden z rodičů účastní konference, druhý si dětmi užívá volnočasové aktivity. „Model je jednoduchý – firma platí za pracovníka dohodnutou cenu a host si obvykle rozdíl v ubytování uhradí sám. Setkáváme se s tím i u nás v Aquapalace Hotel Prague a není to zase až tak vzácné, ačkoli bych řekl, že v zahraničí je tento trend o něco víc na vzestupu,“ hodnotí Miroslav Bukva.
Hotel disponuje konferenční kapacitou až pro 700 hostů. I proto je vyhledávaným místem pro konání řady velkých akcí s bohatou výpravou. Pro tento typ událostí je potřeba rezervovat prostory více dopředu. Během letošního podzimu je již řada termínů obsazena. Disponuje však menšími salonky a dostatečnou personální kapacitou, což je dobrou zprávou pro klienty, kteří se chystají uspořádat menší setkání či komorní seminář. „Firemní klientela Aquapalce Hotel Prague celkově činí zhruba 30 % návštěvnosti. Ale v průběhu roku je zde jisté kolísání. Typické je to o prázdninách, kdy převažují mezi našimi hosty rodiny s dětmi. Firmy naopak nejvíce své akce soustředí do podzimních měsíců a na jaro,“ přibližuje Miroslav Bukva.