Sobota 18. května 2024
ikona hodiny20. 3. 2021 12:22

Současnost klade důraz na zdravé pracovní prostředí

Víc než jen úklid

Hygienické a zdravé pracovní prostředí, to zdaleka není jen úklid, jak dosvědčuje v rozhovoru Jakub Jiroušek, obchodní, marketingový a energy ředitel společnosti Atalian. Právě úklidové služby tak dnes v rámci facility managementu získávají přívlastek služby s vysokou přidanou hodnotou.

Aneta Malinová autor

Foto: Atalian Jakub Jiroušek, Atalian Foto: Atalian

Facility management zastřešuje mnoho činností, která z nich je základem společnosti Atalian?

Základním pilířem služeb naší společnosti je stále úklid, nicméně se více soustředíme na komplexnější službu klientovi, takzvaný integrovaný facility management, který zastřešuje více služeb jedním manažerem zakázky, což klientovi usnadňuje správu celé nemovitosti, aby měl jeden kontakt, na který se může spolehnout, ať už se jedná o úklid, odvoz odpadu nebo servis klimatizace. Podíl IFM zakázek již dosahuje téměř 50 procent a mezi naše nejvýznamnější zákazníky s komplexním řešením služeb patří například Česká spořitelna, ČSOB, UnicreditBank a O2.

Co si představujete pod pojmem zdravé pracovní prostředí? Na co všechno si dát pozor při zajištění kvalitního úklidu a dezinfekci prostor?

V souvislosti s probíhající pandemií nemoci covid-19 všechny společnosti se více soustředí na zdravé pracovní prostředí pro své pracovníky. Většina klientů přistupuje k dezinfekci povrchů, nicméně je třeba nezapomínat nato, že viry se usazují všude, a proto není v lidských silách s nimi bojovat pouze otíráním viditelných povrchů. Je třeba alespoň jednou týdně celý prostor hloubkově vydezinfikovat například použitím fogace (rozprašováním dezinfekčního aerosolu), nebo použitím generátoru ozónu apod. Dále je třeba se zabývat dezinfekcí vzduchotechniky, klimatizace a všech prostor v zázemí. Atalian již v široké míře používá a svým zákazníkům doporučuje prostředky, které obsahují složky rostlinného původu z obnovitelných zdrojů z produktů ze zemědělsko-potravinářského průmyslu. Produkty bez parfemace, barviv, kvarterních sloučenin, chloru, fosfátu nebo oxidačních sloučenin. Významná je jejich stoprocentní biologická odbouratelnost.

Za více než 10 let působení na tuzemském trhu jistě máte know-how v komunikaci s klienty. Jakým způsobem třeba probíhá zajištění nadstandardních požadavků?

V první řadě je třeba zmínit, že ke každému klientovi máme individuální přístup a službu dimenzujeme a zajišťujeme na základě jeho požadavku. Vnitřní procesy a systémy musíme upravit tak, aby to klientovi v maximální míře vyhovovalo a navazovalo na jeho požadavky a procesy, na které je zvyklý – upravujeme na míru standardně používané softwary pro správu majetku a vytváříme „bridge“ tak, aby byly kompatibilní s naším systémem. Zajistí se tak stoprocentní transfer všech požadavků k našim zaměstnancům a jeho vyřešení ke spokojenosti klienta. Pro zajištění urgentních nebo havarijních požadavků klienta služby 365 dní v roce v režimu 24/7 a držíme pohotovostní týmy po celé republice tak, aby nejpozději do dvou hodin byly k dispozici na jakémkoliv místě v republice.

Vaše společnost disponuje velkým množstvím automatizovaných a robotických zařízení, znamená to, že se snažíte dlouhodobě minimalizovat lidský faktor?

Automatizace v každém podnikání hraje čím dál větší roli, samozřejmě i pro úklid se používají roboty. Výhody jsou ve snižování potřeby lidské práce, nicméně použití robotů je stále velmi omezené vzhledem ke specifičnosti provozu, kam je lze nasadit. Nicméně i když se daří je nasazovat ve stále větším počtu, i ty nejdokonalejší potřebují kvalifikovanou obsluhu. Automatizací a robotizací se nezbavujeme našich pracovníků, ale pomáháme jim práci ulehčit a zvýšit jejich produktivitu.

Majitel budovy si v dnešní době dokáže pořídit úklidovou techniku či dezinfekční zařízení. Proč by se i přesto měl svěřit do rukou odborníků na facility management?

Vlastní řešení je vhodné pro skutečně malé a málo frekventované budovy. Je dobré rozhodnutí o tom, kde a jakou techniku použít, nechat na odborné firmě s bohatými zkušenostmi. Občas zjistíme, že technologii, kterou jsme měli v plánu použít pro danou lokalitu, nelze použít z důvodů, které jsme nepředpokládali. Výhodou velké odborné firmy je však to, že v nemalém počtu zakázek najde pro danou techniku uplatnění, což by majitel jednoho objektu těžko hledal. Dále je potřeba zmínit, že náklady spojené s údržbou a s úklidem lze optimálně rozložit na více objektů a tím pádem je snížit pro daný objekt.

Nejnovější články

Cestovní ruch
Inspirace pro svatbu na zámku Nelahozeves

Co zámek nabídne? Dopoledne od 10 hodin je...

V roce 2022 se v ČR uskutečnilo na padesát pět...

Zámek Nelahozeves má konkurenční výhodu v relativní blízkosti Prahy...

Akce Inspirace ke svatbě na zámku se samozřejmě...

Analýzy
Kyberzločinci zneužívají nové zranitelnosti o 43 % rychleji

Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti...

Útoky začaly v průměru 4,76 dní poté, co...

Útoky se týkaly méně než 9 % všech...

Botnety prokázaly neuvěřitelnou odolnost – v průměru trvalo...

Pohled z praxe
Bonami se rozšiřuje poprvé na západ a oslovuje italské zákazníky 

„Itálie je pro nás prvním krokem na západ...

Aktuálně Bonami provozuje své služby v České republice,...

Nejnovější Pohled z praxe

Pohled z praxe
Bonami se rozšiřuje poprvé na západ a oslovuje italské zákazníky 

„Itálie je pro nás prvním krokem na západ...

Aktuálně Bonami provozuje své služby v České republice,...

Pohled z praxe
Pietro Filipi se vrací na český trh

Značka Pietro Filipi byla založena v roce 1993...

I tento důvod vstupu SPM do Trenýrkárna.cz dokresluje...

Pohled z praxe
Centrum lidských zdrojů pomáhá v Plzeňském kraji s integrací cizinců

„Podnikání v Plzeňském kraji čelí řadě výzev, které...

Tento nedostatek pracovníků firmy částečně řeší zapojením cizinců,...

Plzeňský kraj se nepotýká jen s problémy, ale...

V centru vznikají rovněž nové generace pohonů pro vozy...