Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Bonami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie. Svůj provoz tak spouští na svém zatím prvním západním trhu a oslovuje náročnou zákaznickou skupinu. V první fázi společnost spouští e-shop, který italským zákazníkům nabídne nejširší sortiment, ale i možnost vrácení jakéhokoliv zboží během celého roku.
„Itálie je pro nás prvním krokem na západ a současně do jiného kulturního i ekonomického prostředí. Zákazníci jsou tu zvyklí nakupovat online a zejména v našem segmentu i více a častěji než u nás v České republice. Služby, které nabízíme, jsou pro italské zákazníky klíčové, zejména co se týče bezpečných plateb, záruky na zboží či rychlého dodání,” komentuje expanzi Pavel Vopařil, CEO Bonami.
V šedesátimilionové Itálii je na 37 milionů lidí nakupujících online a jejich počet i celkové tržby e-commerce neustále rostou. Relativně malý počet e-shopů a současně nejrychleji rostoucí e-commerce v Evropě i obliba segmentu vybavení do domácnost jsou pak pro Bonami dobrou startovní pozicí na novém trhu.
V Itálii bude Bonami následovat svůj klasický model, tedy obsluhu zákazníků z centrálního skladu v Jenči u Prahy za využití lokálních přepravců včetně BRT, Invio a dalších partnerů pro odlehlejší části Itálie, se kterými zásilku doručí už od dvou dnů. Dalším krokem bude rozšíření distribuční sítě o odběrná místa, boxy BRT nebo doručení na adresu prostřednictvím dopravce GLS. Kamenné prodejny či vlastní doprava budou následovat v závislosti na poptávce.
Aktuálně Bonami provozuje své služby v České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Chorvatsku, Slovinsku, Litvě, Lotyšsku, Estonsku a nejnověji také v Itálii.