Transformace energetiky nesmí znevýhodnit podnikatele
Expertní pohledTransformace české energetiky zahrnující postupný útlum těžby i využívání uhlí je stejně jako transformace uhelných regionů obrovskou výzvou, kterou je...
Transformace české energetiky zahrnující postupný útlum těžby i využívání uhlí je stejně jako transformace uhelných regionů obrovskou výzvou, kterou je...
Už patnáct let chodí pořadatelům soutěže E.ON Energy Globe v prvních měsících roku přihlášky do prestižní tuzemské ekologické soutěže. Ani...
Udržitelnost není jen módní trend, ale také jediná smysluplná cesta, jak rozvíjet cestovní ruch. A Turecko je jednou ze zemí,...
Rychlost doručení zůstává jedním z hlavních argumentů pro výběr e-shopu, kde zákazník nakoupí. Očekávání nakupujících jsou přitom stále daleko před realitou...
Podnikatelé na celostátním sněmu konaném v pražském kongresovém centru O2 universum zvolili za prezidenta Hospodářské komory na další tři roky...
Projev odcházejícího prezidenta Hospodářské komory Vladimíra Dlouhého na 35. sněmu Hospodářské komory, který dnes volí nové vedení.
Společnost Prague City Tourism odpovídá sérií nových vycházek na aktuální trend zájmu o architekturu brutalismu. Spolupracovala na nich s umělcem...
Technický dozor staveb je činnost natolik přínosná, že bez ní si efektivní realizaci udržitelných staveb nejde představit. Dvě třetiny projektových...
Pardubický veletrh pořádaný firmou Stäubli už potřetí nabídne pohled na budoucnost robotiky. Ve výstavním centru Ideon proběhnou od 6. do...
Obal je nepostradatelnou součástí každého produktu a plní mnoho funkcí. Základní je pochopitelně ochrana zboží pro účely distribuce a skladování....
Všechny výsledky
Důvěra v ekonomiku se nelepší, index se opět snížil a to v obou složkách. Důvěra podnikatelů je oproti prosinci nižší o 0,7 bodu, ještě skeptičtější jsou pak zákazníci, jejichž indikátor klesl o 3,5 bodu. Výrazně nižší jsou oba indikátory i v meziročním srovnání. Vyplývá to z nejnovějších, dnes publikovaných údajů Českého statistického úřadu.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V minulosti vedle mediálních pozic působil u řady projektů také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
Zvyšuje se počet průmyslových podniků, kteří jako nedostatečnou hodnotí aktuální poptávku. Právě slabá poptávka je podle majitelů a manažerů firem hlavní bariérou růstu a příčinou skepse. Významně pak vzrostl i počet firem, které v růstu limituje nedostatek materiálu či zařízení.
Výrazněji poklesla důvěra ve stavebnictví, nejhůře je na tom vcelku pochopitelně obchod. Nejnižší hodnotu indexu důvěry vykazuje segment služeb, nicméně pokles oproti prosinci není tak výrazný, když dosáhl hodnoty 0,7 bodu. Právě sektor služeb je tím, kde v uplynulých třech měsících došlo ke snížení počtu zaměstnanců. Roste však podíl podnikatelů, kteří ve službách očekávají citelné zvýšení poptávky do tří měsíců. Mezi spotřebiteli klesá chuť spořit, přestože viditelně rostou obavy z růstu nezaměstnanosti i cen.
Česká nálada víceméně odpovídá skepsi v Evropě, například v Německu v lednu klesla na nejnižší hodnotu za posledního půl roku, když pokles byl ještě výraznější, než analytici očekávali.