Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Na základě nejčastějších požadavků uplynulého roku jsme odkryli čtyři kritická místa logistického řetězce, která v této době zasluhují zvláštní pozornost.
První vlna opatření proti šíření Covid-19 představovala sama o sobě zkoušku nastavení podnikových procesů. Sotva kdo tušil, že o rok později budou firmy čelit dalším uzavírkám a opatřením přicházejících doslova ze dne na den.
V loňském roce jsme zaznamenali zvyšující se poptávku po skladovacích prostorách. Oslovily nás především výrobní podniky, které nechtěly zastavit výrobu. Varianta krátkodobého skladování znamená formu ochrany nepřetržité produkce bez nutnosti dalších nákladů za pronájem skladovacích prostor, protože zákazník platí pouze za paletové místo. Kombinace skladování s následnou distribucí umožňuje navíc rychlou reakční dobu na případné rozvolňování. Zboží může přepravce okamžitě odbavit a doručit na místo další potřeby.
Když Německo zpřísnilo v uplynulých týdnech podmínky pro vstup do země, znamenalo to pro mnohé podniky na obou stranách citelnou ránu. Doprava zboží se zastavila na hranicích a bez potřebné dokumentace a platného testu neumožnili celníci řidičům přejet hranice. Řešením je v tomto případě výběr flexibilního dopravce, jehož dopravní síť umožňuje přestup hranic v nejméně frekventovanou dobu. Nutnou podmínkou je pravidelné testování řidičů a rychlá reakce na požadavek přepravy.
Respirátory, dezinfekční prostředky a antigenní testy na pracovišti. Nutnost, které ještě přitížilo uzavření jednotlivých okresů. Zajistěte si stabilní zásobování mezi pobočkami, ať už jsou v kterékoliv části České republiky nebo třeba Evropy. Vybírejte spolehlivého přepravce, který nenechá vaše zaměstnance bez ochrany kvůli čekání na dodávku nutného vybavení.
Zboží čekající ve frontách na hranicích, skryté poplatky za služby či nemožnost plnění závazků vůči přepravci. To jsou nejčastější otázky zákazníků, kteří se rozhodli změnit přepravce. Opatření se dotkla i dopravců, a ti na ně musejí reagovat. Často se objevují nové skryté poplatky, jako poplatky za hygienickou bezpečnost, „covidový příplatek“ či rušení garance vrácení peněz za zpoždění doručení zásilky. Dbejte na obsah smluvních podmínek a vybírejte takového přepravce, který je transparentní a optimalizuje své služby na míru zákazníkovým aktuálním potřebám.
„V současné době zaznamenáváme změnu poptávky po našich službách. Primárním požadavkem posledního roku už není jen rychlost, ale je to především pružnost. Nacházíme se v nepředvídatelném období a flexibilní reakce na aktuální potřeby zákazníka je cestou, jak ušetřit klientův čas a náklady a maximálně zefektivnit jeho logistiku. Proto doručujeme o víkendech, nabízíme ekonomickou variantu expresní přepravy a rozšířili jsme portfolio doplňkových služeb,“ říká Pavla Eretová, Managing Director společnosti GO! Express & Logistics.