Evropská legislativa potřebuje očistec
NázoryEkonomický výhled na následující roky není vůbec růžový. To se odráží v očekáváních našich podnikatelů. Hlavními výzvami, před kterými podnikatelé stojí,...
Ekonomický výhled na následující roky není vůbec růžový. To se odráží v očekáváních našich podnikatelů. Hlavními výzvami, před kterými podnikatelé stojí,...
Autonomní technologie mají potenciál změnit veřejnou dopravu. Dovedou minimalizovat lidské chyby, optimalizovat dopravní obslužnost a šetřit finanční prostředky provozovatelů. Téma...
Každoroční největší evropské setkání inkubátorů, inovačních center, akcelerátorů, vědeckých parků a hybatelů inovací pod hlavičkou Evropské sítě inovačních center (EBN)...
Nepříznivé ekonomické vlivy znamenají, že české stavebnictví čeká těžký rok. Stavební firmy očekávají v roce 2023 na trhu stavebních prací...
Sociální sítě, influenceři, nové technologie včetně umělé inteligence, zhýčkanost části zákazníků, vliv ekologie, ale i tlak na peněženku díky inflaci...
Ode dneška začal v Praze fungovat SPoint – první místo pro všechny, kteří se zajímají o sociální podnikání. Pokrývat bude...
Nejprve je důležité vysvětlit pojmy, syndrom vyhoření (Burn out syndrome-BOS) a sezónní afektivní porucha (Seasonal affective disorder-SAD). Tyto dva syndromy...
Rekonstrukce nosného obvodového zdiva představuje významný zásah do statiky celého domu. Ať už se jedná o probourání oken či o...
Nedávno proběhla konference Druhé ekonomické transformace s názvem ReVize Česka, na které diskutovaly špičky českého businessu s vládou (premiér, vicepremiéři...
Úroveň digitalizace stavebnictví se podle projektových firem nezlepšuje. Naděje a očekávání jsou spojeny s letošní novelizací stavebního zákona, se zjednodušením...
Všechny výsledky
Úspěšná třebíčská společnost Altreva má od července 2020 novou jednatelku, do jejího čela se opět postavila žena. I když je Viktória Jochmanová s firmou spjata mnoha lety spolupráce, byl to impulz k rozhovoru o změnách a směřování podniku, který je evropským lídrem mezi výrobci ochranných a pracovních oděvů.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V minulosti vedle mediálních pozic působil u řady projektů také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
Mění pandemie pohled firem na pracovní a ochranné oděvy?
Nezaznamenali jsme žádnou významnější změnu v požadavcích firem na pracovní oděvy. Faktem ale je, že objednávky poklesly v minulém roce asi o 20 %, významný podíl na tom měl pokles zakázek v sektoru HoReCa. Co vnímáme, je opatrnější přístup při objednávání, což zcela jistě souvisí se snahou firem šetřit. Delší je i čas, který firmy potřebují na vyhodnocení nabídek, což patrně souvisí s tím, že se v mnoha firmách mění pracovní modely, řada lidí pracuje z domova. Jednak tak klesají požadavky na pracovní oděvy, jednak konferenční hovory zatím nedokážou plnohodnotně nahradit osobní jednání, ještě jsme si přece jen úplně nezvykli.
Je ve standardu rozdíl mezi slovenskými a českými podniky, pokud jde o nároky na pracovní a ochranné oděvy?
Osobně nevnímám žádný rozdíl, obě země a jejich národy jsou natolik propojené, že je ani jako dvě země nevnímám. Konečně, vyrostla jsem ve společném státě. A i dnes jsou návyky podobné, jak lidské, tak firemní. Podniky se snaží o získání co nejlepších oděvů za co nejrozumnější ceny. Chovají se prostě tržně. Podobná je situace i legislativa. V obou zemích proto vidím podobné tendence, zvyšující se poptávku po ochranných pracovních oděvech s certifikací, což vnímám jako určitý znak vyspělosti trhu, jako posilování péče o zaměstnance.
Od 1. července 2020 jednatelka společnosti Altreva. Pro Alsico pracuje od března 2004, kdy byla ředitelkou a jednatelkou společnosti Betatex, jejíž bylo Alsico většinovým vlastníkem. Firma ukončila své samostatné působení s koncem roku 2008, od roku 2009 pak Viktória Jochmanová pracovala v rámci slovenské pobočky Altrevy, na starost měla obchod na Slovensku, v Polsku, na Ukrajině a v Rusku. Žije na Slovensku v Prešově.
Vidíte nějaké nové trendy či tendence?
V posledních letech je to určitě vpád nápadů, designu, prvků a materiálů z běžného volnočasového a sportovního či funkčního odívání do oblečení pracovního. Elastické materiály, prodyšnost a funkčnost se stávají normou. Každý se prostě rád cítí v oblečení pohodlně a stylově, i když jde o oblečení pracovní. Firmy zase mnohem častěji než dříve kladou důraz na identitu a kultura firemního oblečení je jejím zřejmým odrazem.
Přichází s vámi do Altrevy nějaká výrazná změna?
Na pozici jednatele společnosti Altreva došlo k přirozené generační obměně, která shodou okolností kopíruje obdobnou změnu v Alsico. V rámci skupiny pracuji už více než sedmnáct let, jsem tedy již poměrně dlouho součástí vývoje i směřování firmy, jsem ztotožněná s její filozofií a budu se snažit tyto záměry uvádět do reality. Výzvou je z mého pohledu už sama doba, všechno se velmi dynamicky mění a je potřeba umět reagovat, být flexibilní. Na druhou stranu, zákazník chce jistotu. Osobně se proto snažím o to, aby v rámci nestandardních podmínek, v nichž existujeme, byla Altreva místem stabilním. Pro zákazníky, pro zaměstnance i pro vlastníky společnosti.
Když srovnáte české a slovenské prostředí v čase pandemie, najdete nějaké zásadní rozdíly?
Do funkce jsem původně měla nastoupit již na jaře loňského roku, bohužel pandemie a totálně zavřené hranice byly překážkou. Od té doby v podstatě dennodenně sleduji aktuální situaci v obou zemích a hledám možnosti a podmínky k cestám mezi oběma zeměmi, protože na víkendy se pravidelně vracím domů na Slovensko. Mám pocit, že jsme hlavně po létě byli jako Slováci opatrnější, i opatření u nás byla celkově přísnější a zpravidla začínala platit i dříve než v Česku. U vás byla cítit možná větší potřeba projevovat se, dávat najevo nesouhlas. Ale je to jen můj soukromý názor a nechci určitě paušalizovat.
HDP v EU by podle jarní prognózy Evropské...
Od začátku aktuálního legislativního období Komise (mandát 2019-2024)...
Zajistit předvídatelnost podnikatelského prostředí. Investice trvají 5-10 let...
Nejnovější projekt Škoda Group staví na již existujících...
Vývoj Smart Depa zahrnuje tři fáze. V první...
Škoda Group se dlouhodobě zaměřuje na inovace a...
Systém autonomního řízení ATO automatizuje řízení vlaku, optimalizuje...
Kongres funguje každoročně jako platforma pro evropskou inovační...
Hlavním hostem kongresu je autor knihy Uncertainty Mindset...
Světové zdravotnictví se potýká s nedostatkem krevní plazmy, zejména...
Když se řekne umělá inteligence, hodně lidí si...
Zmínili jsme, že Miroslav Mašata se svými kolegy...
Umělá inteligence výzkumníkům našla nejen vědecké studie, ale...
V případě potřeby bude k developmentu nových zdrojů...
Mezi další vytipované země pro svou zahraniční expanzi...
Pro financování své zahraniční expanze PORTIVA využije jak...
Jeden muž se postaví těsně za papírový karton...
Podařilo se, a tak světlo světa spatřila řada...
Oldřich Pelikán proto věří, že pokud by se...
Další možností využití nátěru jsou venkovní fasády budov,...
Někdo může namítnout, že izolace odrazí teplo i...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)