Skupina ČEZ zintenzivní aktivity při úsporách vody
TrendySkupina ČEZ se jako první česká společnost přihlásila k CEO Water Mandate, zvláštní iniciativě generálního tajemníka OSN a podnikové platformy...
Z důvodu šíření koronaviru mezi zaměstnanci jednoho z nejrušnějších kontejnerových přístavů na světě, Yantian International Container Terminal (YICT) v Číně, byla v květnu na přístav uvalena karanténní opatření. To bude mít podle nejnovější studie Dun & Bradstreet dominový efekt pro globální dodavatelské řetězce. Dun & Bradstreet předpokládá, že s ohledem na délku trvání budou dopady větší než v případě několikadenního zablokování Suezského průplavu počátkem letošního roku.
Jakákoliv mimořádná událost, která ovlivní některý z článků globálního dodavatelského řetězce, posiluje realitu vzájemné propojenosti firem po celém světě a jejich závislost na spolehlivosti dodavatelů a třetích stran z jiných zemí. Na rozdíl od Suezského průplavu, který zůstal zablokován šest dní, yantianský přístav se sníženou kapacitou pracoval zhruba měsíc, což způsobilo zpoždění v dodavatelských řetězcích. „Paralyzovaný přístav v Číně připomíná firmám, aby investovaly do dat a technologií, které jim pomohou vytvořit agilní a geograficky rozptýlený dodavatelský řetězec, který může rychle nahradit nezrealizované dodávky během neočekávaných událostí,“ uvedl Brian Alster, ředitel pro rizika a dodržování předpisů třetích stran Dun & Bradstreet.
Analytický tým Dun & Bradstreet sledoval roční přepravní data kontejnerového přístavu Yantian International Container Terminal a přišel s těmito závěry: Snížená kapacita YICT v Evropě nejvíc ovlivnila Spojené království, Nizozemí, Německo, Španělsko, Francii, Belgii, Itálii, Polsko, Švédsko a Dánsko. Mezi deset typů nejčastěji přepravovaného zboží z YICT do Evropy patří audiovizuální zařízení, nábytek a ložní prádlo, hračky a hry, mechanická zařízení, obuv, oděvy, ocel, keramika, kovy a související kovové výrobky. K nejvíce zasaženým průmyslovým odvětvím patří maloobchod, maloobchod s potravinami, velkoobchod, oděvy, elektrická zařízení a komponenty, nábytek, stavební materiály, hardware a stavebnictví.
V rámci identifikace dopadů na globální dodavatelské řetězce byl využíván Dun & Bradstreet Data Cloud, který obsahuje informace o 420 milionech firmám po celém světě. Data odráží objednávky přepravy společnostmi přes YICT během sledovaného období. Společnosti zahrnuté v této analýze byly identifikovány na základě SIC kódu (obor činnosti) a identifikace odesílatele a příjemce, které jsou rovněž propojeny na D-U-N-S číslo.
„V následujících týdnech a případně měsících výpadek čínského přístavu YICT bude mít velký vliv na globální dodavatelské řetězce,“ uzavírá zpráva Dun & Bradstreet.
Zúčastněné společnosti se zavazují k zavedení účinných opatření...
Jednou z priorit je například úspora pitné vody....
Kvůli pandemii se proměnily také preference cestujících a...
Současně se změnou cestovního chování se objevily i...
Rok 2023 tak podle nás bude ve znamení...
Roadshow byla načasována na období těsně před obnovením...
Návrat turistů do Česka podpoří také kampaň Bohemian...
Investice bez přidané hodnoty budou nově podporovány pouze...
Vláda také schválila úpravu podmínek pro získání investiční...
Prioritou Vladimíra Dlouhého bude v tomto krizovém období...
Eurochambres, Evropská asociace obchodních a průmyslových komor, je...
Studenti 3. ročníků mohou své návrhy přihlásit do...
Soutěž opět probíhá ve dvou kolech. V prvním,...
Spolupráce s architektonickým studiem LOXIA, která začala v...
Pro přihlášené, jejichž práce budou v rámci soutěže...