Úterý 16. dubna 2024
ikona hodiny17. 9. 2022 08:05

Rada experta: Řešte budoucnost, ne minulost

Přichází těžká doba, to všichni víme. Musíme se na ni připravit a učinit jistá opatření, to také všichni víme. Moc se mi ale nelíbí způsob, kterým se některé firmy snaží najít směr, jak dál. Často své lidi trápí na poradách, kde je ždímou, řeší minulost, rozebírají, proč se nepovedlo to či ono, a snaží se zjistit, co přesně je ten důvod, proč je teď firma v nezáviděníhodné pozici. Čemu ale tohle pomůže? Najít a označit viníky přešlapů z minulosti nevyřeší vůbec nic.

Jiří Jemelka autor

J.I.P. pro firmy

Foto: Shutterstock.com Nasměrujte tým k budoucnosti Foto: Shutterstock.com

Z  minulosti je určitě dobré se poučit a vzít si, co  lze, teď je ale klíčové hledět do budoucnosti a pracovat v přítomnosti. Mluvit se svými klíčovými lidmi je určitě skvělý postup, lze to ale dělat i jinak. Zkusím vám nabídnout řešení, které používáme my v JPF. Když děláme velkou strategickou poradu, sejdeme se s kolegy, zavřeme se do jedné místnosti na 8 hodin a neodejdeme dřív, dokud nevymyslíme, jak se posunout.

Jiří Jemelka a J.I.P. pro firmy

Jiří Jemelka je jednatelem společnosti, která díky týmu interim manažerů pomáhá budovat prosperující a stabilní české a slovenské firmy střední velikosti a přispívá tak v ČR a SR k obnově podnikatelského ducha založeného na hodnotách, jako jsou charakter, etika, pracovitost, služba a kvalitní řešení problémů zákazníka. Každý člen JIP týmu je osobnost s mnohaletými zkušenostmi. Know -how vychází z mnohaleté praxe, neustálého vzdělávání i z charakterových rysů jednotlivých manažerů. Ti do firem vnášejí nejen pevný řád a jasný směr, ale především svou zkušenost a také plnou odpovědnost za každý krok a rozhodnutí. Také proto Jednotka intenzivní péče pro firmy jako jediný subjekt svého druhu na trhu nabízí všem klientům Risk Free Garanci: pokud nesplní předem dané měřitelné cíle, klient za jejich služby neplatí.

Z nebe to nepřijde

Začínáme otázkami typu: „Teď máme obrat 80 milionů, jak to uděláme, aby byl do dvou let 180?“ Těžká otázka, na kterou ze začátku nikdo nemá jasnou odpověď. Ale pokud vytrváte, garantuji vám, že diskuze se postupně rozběhne, myšlenková energie začne vířit a vy budete na konci dne odcházet s deseti nápady, které stojí za zkoušku, a minimálně s jednou průlomovou ideou, která dokáže váš byznys posunout dál. Všechno je to o pozornosti. Na co ji zaměříte, to se stane. Pokud se danými otázkami nebudete zabývat, pokud se s nimi nebudete trápit, pokud vás nebudou budit ze spaní, myslíte, že řešení spadne samo z nebe?

Od nápadu k realizaci

Brainstorming sám o sobě ale nestačí. Znám spoustu firem, které mají dobře vedené porady, přijdou na zajímavé nápady, odsouhlasí si jejich realizaci, domluví časový plán a nestane se vůbec nic. Exekuce. To je to magické slovo, které odděluje úspěšné firmy od těch neúspěšných. Začínající podnikatelé se často bojí říct svůj nápad nahlas, aby jim ho náhodou někdo neukradl. Nápad sám o sobě je ale k ničemu. Špičkové firmy jsou ty, které jsou schopny excelentní exekuce. Často nemají převratný nápad, ale dělají to prostě lépe. Pokud tedy najdete jeden směr, na kterém se shodnete a který vám dává smysl, dbejte na to, ať se naplánované opravdu stane.

Vyhrává akce, ne reakce

Současná doba ještě více přinutí firmy nejednat reaktivně, ale proaktivně. Protože právě proaktivní strategie dávají firmám svobodu činit vlastní rozhodnutí než reagovat z nutnosti na situaci, která již může být mimo jejich kontrolu. Nikdo samozřejmě nemůže předvídat všechny skutečnosti, a nelze tak být proaktivní v každé situaci. Nicméně firmy, které kladou důraz na proaktivní strategii, jsou v řešení problémů jednoznačně efektivnější. Myslete tedy dopředu. Co můžeme udělat, abychom se dostali z bodu A do bodu B? Jak to uděláme? V jakém čase? Kdo bude zodpovědný za tuto a kdo za tamtu část? Jak budeme měřit náš progres? Co vyhodnotíme na příští poradě? A pak to udělejte. Ať se to stane.

Nejnovější články

Názory
Investiční horečka v prvním čtvrtletí roku

Globální akciové trhy zaznamenaly v prvním čtvrtletí nejlepší...

Na začátku dubna se prostředí inflace a úrokových...

Cestovní ruch
Výročí Franze Kafky: Příležitost i pro cestovní ruch?

Kdo navštíví Prahu, resp. její webové stránky a...

Hlavní město ve spolupráci s Prague City Tourism...

Během roku Franze Kafky se uskuteční také projekt...

Otáčející se hlava Franze Kafky patří k nejvyhledávanějším...

Trendy
Český startup krmí firmám AI modely kvalitními daty

„Poslední investici jsme získali v roce 2019 a...

Zakladatelé společnosti Jan Čurn a Jakub Balada se...

„Chceme Apify dostat k většímu množství vývojářů a...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Firemní benefity v roce 2024: Včerejšek neplatí!

Ke změně náhledu dochází po téměř 30 letech...

Zatímco výše prvních dvou se bude každoročně měnit,...

V této oblasti se nově zavádí pojem daňově...

Zaměstnavatel má tři možnosti, jak svým zaměstnancům přispívat...

„Na straně zaměstnavatele je příspěvek na stravování v...

„Právě tato oblast budí největší vášně a je...

„Všechno plnění je potřeba načítat průběžně na mzdovém...

„Pokud jde o zaměstnavatele a třeba výše uváděný...

Expertní pohled
OSINT: Klíč k ochraně před hackery!

Může přinášet cenné informace i chránit organizace před...

„Největší výhody využití těchto technik vidím v odhalování...

Expertní pohled
Trendy v grafickém designu: Animace, gradienty a samozřejmě AI

Rok 2023 se ukázal být rokem dynamických změn...

Experimentální typografie V roce 2023 jsme byli svědky...