Čtvrtek 2. května 2024
ikona hodiny24. 10. 2022 07:16

Šest zemí společně posiluje destinační management

Poslední léta jsou pro svět turismu těžkým obdobím, jak kvůli pandemii covid-19, tak i kvůli současné energetické krizi. Ale i uprostřed této globální krize existují příležitosti pro plánovitý a cílený rozvoj odborných dovedností, které mohou pomoci turismu tuto těžkou dobu překonat. Projekt DEMINA, který nyní po dvouleté práci končí, zaměřil své ambice na jednu z nejdůležitějších věcí – zkvalitnění řízení turismu přímo v destinacích

Julie Válková autor

Foto: Shutterstock.com Spolupráce v destinacích je pro turistický ruch klíčová Foto: Shutterstock.com

Projekt, který je jednou z nejambicióznějších a nejrozsáhlejších iniciativ v této oblasti, byl realizován a spolufinancován v rámci programu Erasmus+ Evropské unie a jeho klíčovou myšlenkou bylo doplnit současné mezery ve vzdělávacích materiálech a metodikách pro destinační management, destinační audit a strategický rozvoj cestovního ruchu.

Mezinárodní partnerství projektu zajistilo sedm odborných institucí ze šesti zemí. Zapojenými zeměmi jsou Česká republika, Bulharsko, Chorvatsko, Lotyšsko, Polsko a Turecko. Koordinátorem činností je Vysoká škola hotelová a ekonomická v Praze, mezi další partnerské instituce patří jak univerzity, tak i vzdělávací organizace a instituce z oblasti veřejné správy.

Informace pro zájemce

Hotové projektové výstupy dostupné pro širokou odbornou veřejnost je možné nalézt na webové stránce www.demina.cz společně s online dotazníkem pro získání zpětné vazby odborné veřejnosti.

Grafika: VŠHE Grafika: VŠHE
Grafika: VŠHE Grafika: VŠHE
Grafika: EU Grafika: EU

Ke zvýšení kvalifikace pomohou metodické nástroje

Základním cílem projektu bylo vytvoření inovativních vzdělávacích a metodických materiálů pro zvýšení odborných znalostí a kompetencí především pracovníků destinačních organizací, které jsou základem pro dosažení udržitelného a konkurenceschopného rozvoje turistických destinací a regionů.

 

 

 

V rámci spolupráce byla vytvořena jednak metodická publikace s názvem Evropský model a metodika pro řízení a audit destinací, a dále byl vytvořen modulární vzdělávací program pro destinační management a destinační audit. Tyto nové vzdělávací a metodické nástroje tak posílí nabídku odborného vzdělávání v této oblasti a naplní hlavní cíl projektu – zvýšit kvalifikaci destinačních organizací a naučit je pracovat s efektivními nástroji ke zvýšení jejich znalostí a dovedností. V neposlední řadě projekt přispěl k vytvoření sítě odborníků na destinační management na úrovni Evropské unie, což umožní průběžně zvyšovat odborné znalosti a dovednosti výměnou praktických odborných zkušeností.

Nejnovější články

Pohled z praxe
V oboru zůstává jen čtvrtina absolventů učilišť

V těchto dnech procházejí zájemci o studium na...

„V oblasti plynárenství se dlouhodobě potýkáme s nedostatkem...

Podle ředitele Středního odborného učiliště plynárenského Pardubice Martina...

Dobrou zprávou naopak je, že ti, kteří ve...

„Data z průzkumu naznačují, že výběr oboru opravdu...

Analýzy
Developeři v Česku si oblíbili strategii Shell & Core

Ke konci 1. čtvrtletí 2024 bylo v tomto...

Model Shell & Core se sice v omezeném...

S dokončením Shell & Core projektů developeři obvykle...

Vzhledem k aktuální situaci na trhu a trvale...

Trendy
Jedenáctý ročník Laboratoře Nadace Vodafone je v plném proudu

„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v...

Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly...

Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil...

„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Praha má přímé letecké spojení s Azorskými ostrovy

Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...

Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...

Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...

Cestovní ruch
Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové právě odstartoval

TTD je jednou z největších tuzemských akcí na...

Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá...

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...