Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Poslední léta jsou pro svět turismu těžkým obdobím, jak kvůli pandemii covid-19, tak i kvůli současné energetické krizi. Ale i uprostřed této globální krize existují příležitosti pro plánovitý a cílený rozvoj odborných dovedností, které mohou pomoci turismu tuto těžkou dobu překonat. Projekt DEMINA, který nyní po dvouleté práci končí, zaměřil své ambice na jednu z nejdůležitějších věcí – zkvalitnění řízení turismu přímo v destinacích
Projekt, který je jednou z nejambicióznějších a nejrozsáhlejších iniciativ v této oblasti, byl realizován a spolufinancován v rámci programu Erasmus+ Evropské unie a jeho klíčovou myšlenkou bylo doplnit současné mezery ve vzdělávacích materiálech a metodikách pro destinační management, destinační audit a strategický rozvoj cestovního ruchu.
Mezinárodní partnerství projektu zajistilo sedm odborných institucí ze šesti zemí. Zapojenými zeměmi jsou Česká republika, Bulharsko, Chorvatsko, Lotyšsko, Polsko a Turecko. Koordinátorem činností je Vysoká škola hotelová a ekonomická v Praze, mezi další partnerské instituce patří jak univerzity, tak i vzdělávací organizace a instituce z oblasti veřejné správy.
Hotové projektové výstupy dostupné pro širokou odbornou veřejnost je možné nalézt na webové stránce www.demina.cz společně s online dotazníkem pro získání zpětné vazby odborné veřejnosti.
Základním cílem projektu bylo vytvoření inovativních vzdělávacích a metodických materiálů pro zvýšení odborných znalostí a kompetencí především pracovníků destinačních organizací, které jsou základem pro dosažení udržitelného a konkurenceschopného rozvoje turistických destinací a regionů.
V rámci spolupráce byla vytvořena jednak metodická publikace s názvem Evropský model a metodika pro řízení a audit destinací, a dále byl vytvořen modulární vzdělávací program pro destinační management a destinační audit. Tyto nové vzdělávací a metodické nástroje tak posílí nabídku odborného vzdělávání v této oblasti a naplní hlavní cíl projektu – zvýšit kvalifikaci destinačních organizací a naučit je pracovat s efektivními nástroji ke zvýšení jejich znalostí a dovedností. V neposlední řadě projekt přispěl k vytvoření sítě odborníků na destinační management na úrovni Evropské unie, což umožní průběžně zvyšovat odborné znalosti a dovednosti výměnou praktických odborných zkušeností.