Část firem benefity omezila nebo zrušila
Analýzy 6. 5. 2024 17:33Po zavedení nových pravidel pro zdanění zaměstnanecké benefity zachovalo v nezměněné podobě jen 60 % firem. Zaměstnavatelé počet benefitů zredukovali...
Březnová data poradenské společnosti STR ukazují mimořádně turisticky příznivý začátek jara pro české (pražské) hotely. Česká republika se svým 44,8% meziročním růstem tržeb je potom (po Turecku a Rusku) evropským premiantem.
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř 45 %, což dělá z ČR premianta Evropy. Vyšší nárůst zaznamenali jen Turecko (67 %) a Rusko (47 %), naopak ostatní evropské země se na nás dívají, z hlediska nárůstu, s velkým odstupem. Růst celoevropský byl 4,9 %.
Začátek jara tak ještě pro hotely překonal úspěšnou zimu. „Jde o dobrou zprávu, ale výsledky je třeba číst realisticky,“ vysvětluje Jaroslav Svoboda, majitel největší české hotelové skupiny Czech Inn Hotels, která v roce 2023 ubytovala 1,5 milionů hostů, a dodává: „Letos březnu hodně pomohly Velikonoce a teplé počasí. Potvrzuje se také, že lidé jezdí tam, kde se něco děje. Jenom památky už nestačí. Táhnou například trhy a koncerty, dělejme víc akcí a nebudeme mít o turisty nouzi.“
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud se však podíváme na absolutní čísla tržeb na pokoj, žádným premiantem Česká republika není. V březnu však trh skutečně akceleroval, ještě za únor jsme patřili do evropského podpalubí, teď už se dereme „do peletonu“ – byť k turistickým velmocem (Itálie, Francie …) máme stále „nekonečně“ daleko. „Startovali jsme z nízkého základu, minulý rok Česká republika dost zaostávala, a i teď jsme v tržbách o víc jak 20 % pod EU průměrem. Pozitivní je, že jsme se konečně odpoutali od Slovenska, Polska a podobných zemí, a začali jsme se ve výkonu přibližovat Rakousku a vůbec pozicím, které jsme dosahovali před covidem,“ doplňuje Jaroslav Svoboda.
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý pro turistiku a cestování. To data poněkud vychyluje. Druhou (pozitivní) odchylkou tohoto března jsou Velikonoce, které letos byly brzy (v březnu) a znamenají vždy výrazný turistický vrchol a vůbec začátek hlavní sezóny.
Graf jinak dobře ukazuje vývoj turismu během uplynulého roku.
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako STR, poskytuje tržní údaje o hotelovém průmyslu po celém světě. V současné době sleduje více než 60 000 hotelů s více než 8 miliony pokojů. Mezi českými hoteliéry jde o nejznámější nástroj pro porovnávání výsledků. V České republice STR sleduje 19,5 tisíce hotelových pokojů (tedy zhruba třetinu celkové kapacity), ovšem v segmentu lepších hotelů podíl výrazně roste. Například v Praze se již blíž polovině. Výhodou je také především měsíční báze vyhodnocení, což je třikrát aktuálnější než ČSÚ, a relevantní data o cenách pokoje a obsazenosti opřená o celosvětově prověřenou metodiku.
Poskytování benefitů mimo mzdu omezily nejčastěji podniky menších...
Tyto kategorie benefitů, kam spadají například preventivní vyšetření,...
„Revoluce v zásadě nastala před třemi lety, kdy se...
„Kvalita automatických překladačů má dopad nejen na úspěšnost...
„Podle našich dat jdou očekávání zaměstnanců v pomyslné...
Důležitost firemní kultury je pro image firmy a...
Inovativní firmy se snaží vytvářet inspirativní pracovní prostředí....
Z oblasti benefitů již zaměstnancům nestačí běžná multisportkarta,...
Stejně tak je, zejména pro mladší generaci, dnes...
„Atmoskop.cz poskytuje lidem mimo jiné také takzvaný Company...
Seznamovací akce zahrnovala simulaci procesů odbavení i samotný...
Přes 29 000 členů palubního personálu Emirates je...
DPNA je kód využívaný leteckými společnostmi pro speciální...
Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...
Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...
Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...
TTD je jednou z největších tuzemských akcí na...
Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá...