Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Do Královehradeckého kraje loni přijelo nejvíce turistů za posledních 11 let. Celkem jich tento region navštívilo více než 1,5 milionu, z toho 80 % tvořili rezidenti a pětinu pak zahraniční cestovatelé. V celorepublikovém srovnání je tento kraj, po Praze, Jihomoravském a Jihočeském kraji, čtvrtým nejnavštěvovanějším. Z aktuálních dat vyplývá, že cestovní ruch nabírá na síle a dostává se na předcovidová čísla. S podporou, zejména zahraniční návštěvnosti, pomáhá největší incomingová akce v Česku – Czechia Travel Trade Day 2024, která právě odstartovala v Hradci Králové. Pořádá ji CzechTourism ve spolupráci s Královéhradeckou krajskou centrálou cestovního ruchu, Královéhradeckým krajem a Statutárním městem Hradec Králové.
TTD je jednou z největších tuzemských akcí na podporu incomingu. Má za cíl zpropagovat bohatou turistickou nabídku Česka v regionech a přispět k rozvoji příjezdového cestovního ruchu. Je koncipována jako dvoudenní akce plná předem domluvených schůzek a pracovních jednání, během kterých se setkávají zástupci zahraničních cestovních kanceláří s českými podnikateli v cestovním ruchu. Její součástí jsou i poznávací cesty po Královehradeckém kraji určené zástupcům zahraničních cestovních kanceláří.
„Největší tuzemský workshop na podporu příjezdů do České republiky ukazuje celému světu, že se návštěva naší země určitě vyplatí a že máme turistům co nabídnout. Jsem rád, že se nám podařilo připravit akci, která je veliká a významná nejen počtem účastníků, ale především tím, co mohou jednání mezi těmito aktéry přinést v budoucnu cestovnímu ruchu v Česku. Na letošní ročník TTD dorazilo na osm desítek zahraničních účastníků, 13 zahraničních novinářů a zhruba stovka zástupců českých incomingových cestovních kanceláří, hotelů, destinačních managementů a dalších poskytovatelů služeb v cestovních ruchu,“ shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Ještě, než účastníci zasedli ke společným jednáním, absolvovali ve dnech 26. – 28. dubna poznávací cesty po regionu. Zamířili například na Kladské pomezí, do Broumovsko-Adršpašských skal, viděli hospitál Kuks, Orlické hory či Vamberk. V Krkonoších navštívili Pec pod Sněžkou, Jánské lázně nebo Špindlerův Mlýn, v Českém ráji a Podkrkonoší pak Jičín, Prachovské skály, Dětenice nebo Lázně Bělohrad. Informace o všech místech jsou k dispozici i na jednom z největších turistických portálů Kudy z nudy.cz.
„Zahraniční nákupčí dostali jedinečnou možnost poznat náš kraj. Připravili jsme pro ně víkendovou poznávací cestu jejíž účastníci si předem mohli vybrat ze čtyř nabízených tras. Velký zájem projevili o region Broumovska, představili jsme jim také fenomén Podorlicka, a to Zámky na řece Orlici příhodně označované jako Česká Loira, Prachovské skály a Český ráj i Krkonoše,“ doplňuje Martin Soukup, ředitel Královéhradecké krajské centrály cestovního ruchu, která pro kraj zajišťuje marketing a destinační management v oblasti rozvoje turismu.
Jednotlivé destinace, v nichž se Czechia Travel Trade Day koná, organizátoři vybírají podle toho, aby představili účastníkům Česko komplexně. V minulosti TTD proběhl v Brně, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Liberci, Plzni a v Olomouci.
Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá i MICE, tedy kongresová turistika. Hraje tak významnou roli v cestovním ruchu. „Její potenciál spočívá hlavně v tom, že udržuje cestovní ruch i mimo sezónu. Navíc kongresový turista utrácí v destinacích min. 2,5x více než běžný cestovatel. Šíří dobré jméno o místě, kde absolvoval jednání, v zahraničí a také se často vrací po pracovní cestě i na volnočasový pobyt. Česko navíc patří mezi nejpopulárnější kongresové destinace světa. A například v Německu považují tamní firmy tuzemsko za nejatraktivnější evropskou zemi v souvislosti s pořádáním kongresů, konferencí, veletrhů či výstav a motivačních akcí pro zaměstnance,“ uvádí ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková.
Nezanedbatelný je kongresový potenciál také v Královehradeckém kraji. Konferenční kapacita tohoto regionu je téměř 43 tisíc osob, na něž čeká bezmála 55 tisíc lůžek v hromadných ubytovacích zařízeních kategorie 3*–4*. V kraji je k dispozici přes sto unikátních prostor. V každé z nich může ke společným jednáním zasednout 50 a více účastníků MICE akcí.