Úterý 28. května 2024
ikona hodiny29. 4. 2024 11:02

Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové právě odstartoval

Do Královehradeckého kraje loni přijelo nejvíce turistů za posledních 11 let. Celkem jich tento region navštívilo více než 1,5 milionu, z toho 80 % tvořili rezidenti a pětinu pak zahraniční cestovatelé. V celorepublikovém srovnání je tento kraj, po Praze, Jihomoravském a Jihočeském kraji, čtvrtým nejnavštěvovanějším. Z aktuálních dat vyplývá, že cestovní ruch nabírá na síle a dostává se na předcovidová čísla. S podporou, zejména zahraniční návštěvnosti, pomáhá největší incomingová akce v Česku – Czechia Travel Trade Day 2024, která právě odstartovala v Hradci Králové. Pořádá ji CzechTourism ve spolupráci s Královéhradeckou krajskou centrálou cestovního ruchu, Královéhradeckým krajem a Statutárním městem Hradec Králové.

Kateřina Beránková autor

mediální zastoupení CzechTourism

Foto: Shutterstock.com Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové právě odstartoval Foto: Shutterstock.com

TTD je jednou z největších tuzemských akcí na podporu incomingu. Má za cíl zpropagovat bohatou turistickou nabídku Česka v regionech a přispět k rozvoji příjezdového cestovního ruchu. Je koncipována jako dvoudenní akce plná předem domluvených schůzek a pracovních jednání, během kterých se setkávají zástupci zahraničních cestovních kanceláří s českými podnikateli v cestovním ruchu. Její součástí jsou i poznávací cesty po Královehradeckém kraji určené zástupcům zahraničních cestovních kanceláří.

„Největší tuzemský workshop na podporu příjezdů do České republiky ukazuje celému světu, že se návštěva naší země určitě vyplatí a že máme turistům co nabídnout. Jsem rád, že se nám podařilo připravit akci, která je veliká a významná nejen počtem účastníků, ale především tím, co mohou jednání mezi těmito aktéry přinést v budoucnu cestovnímu ruchu v Česku. Na letošní ročník TTD dorazilo na osm desítek zahraničních účastníků, 13 zahraničních novinářů a zhruba stovka zástupců českých incomingových cestovních kanceláří, hotelů, destinačních managementů a dalších poskytovatelů služeb v cestovních ruchu,“ shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

Ještě, než účastníci zasedli ke společným jednáním, absolvovali ve dnech 26. – 28. dubna poznávací cesty po regionu. Zamířili například na Kladské pomezí, do Broumovsko-Adršpašských skal, viděli hospitál Kuks, Orlické hory či Vamberk. V Krkonoších navštívili Pec pod Sněžkou, Jánské lázně nebo Špindlerův Mlýn, v Českém ráji a Podkrkonoší pak Jičín, Prachovské skály, Dětenice nebo Lázně Bělohrad. Informace o všech místech jsou k dispozici i na jednom z největších turistických portálů Kudy z nudy.cz.

„Zahraniční nákupčí dostali jedinečnou možnost poznat náš kraj. Připravili jsme pro ně víkendovou poznávací cestu jejíž účastníci si předem mohli vybrat ze čtyř nabízených tras. Velký zájem projevili o region Broumovska, představili jsme jim také fenomén Podorlicka, a to Zámky na řece Orlici příhodně označované jako Česká Loira, Prachovské skály a Český ráj i Krkonoše,“ doplňuje Martin Soukup, ředitel Královéhradecké krajské centrály cestovního ruchu, která pro kraj zajišťuje marketing a destinační management v oblasti rozvoje turismu.

Jednotlivé destinace, v nichž se Czechia Travel Trade Day koná, organizátoři vybírají podle toho, aby představili účastníkům Česko komplexně. V minulosti TTD proběhl v Brně, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Liberci, Plzni a v Olomouci.

Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá i MICE, tedy kongresová turistika. Hraje tak významnou roli v cestovním ruchu. „Její potenciál spočívá hlavně v tom, že udržuje cestovní ruch i mimo sezónu. Navíc kongresový turista utrácí v destinacích min. 2,5x více než běžný cestovatel. Šíří dobré jméno o místě, kde absolvoval jednání, v zahraničí a také se často vrací po pracovní cestě i na volnočasový pobyt​. Česko navíc patří mezi nejpopulárnější kongresové destinace světa. A například v Německu považují tamní firmy tuzemsko za nejatraktivnější evropskou zemi v souvislosti s pořádáním kongresů, konferencí, veletrhů či výstav a motivačních akcí pro zaměstnance,“ uvádí ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková.

Nezanedbatelný je kongresový potenciál také v Královehradeckém kraji. Konferenční kapacita tohoto regionu je téměř 43 tisíc osob, na něž čeká bezmála 55 tisíc lůžek v hromadných ubytovacích zařízeních kategorie 3*–4*. V kraji je k dispozici přes sto unikátních prostor. V každé z nich může ke společným jednáním zasednout 50 a více účastníků MICE akcí.

Články autora Kateřina Beránková

Nejnovější články

Komora.cz
„Flexinovela“ zákoníku práce pomůže i rodičům malých dětí

Skloubit péči o děti, zároveň si udržet kontakt...

„Plánované změny pomohou trhu práce v Česku. Zaměstnanci,...

Cestovní ruch
Nekalé praktiky falešných turistických průvodců skončí

Například tržní řád hlavního města Prahy vymezuje území,...

„Jsem rád, že se podařilo najít formulaci, která...

„Od ledna 2025 si slušní poskytovatelé průvodcovských služeb...

Komora.cz
Zaměstnavatelé novelu zákoníku práce uvítají

Současná praxe, kdy může být výpověď z pracovního...

S tím úzce souvisí další změna zákoníku práce,...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Nekalé praktiky falešných turistických průvodců skončí

Například tržní řád hlavního města Prahy vymezuje území,...

„Jsem rád, že se podařilo najít formulaci, která...

„Od ledna 2025 si slušní poskytovatelé průvodcovských služeb...

Cestovní ruch
Udržitelné cestování: Mladí lidé jdou příkladem

Pojem udržitelné cestování zná pouze každý pátý Čech....

Mezi hlavní bariéry pro udržitelné cestování patří časová...

Z výzkumu vyplynulo, že je třeba pojmout problematiku opravdu...

Cestovní ruch
Hotel není rohlík

O tom na půdě Hospodářské komory v pražském...

Druhým problémem je nedostatek a nízká kvalita personálu....

Poslední část diskuse byla věnována marketingu, v němž stále...