Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Rozvinout nebo nastartovat zajímavý technologický projekt se společenským přesahem – to je cílem Laboratoře Nadace Vodafone, jejíž jedenáctý ročník je aktuálně v plném proudu. Mezi projekty se v letošním ročníku představily VR CPR, OMG Robotics, Vyslovuj a Théseus. Projektům se za dobu v akceleračním programu podařilo distribuovat své produkty k testování v zahraničí, rozšiřovat portfolio funkcí a posilovat marketingové aktivity.
„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v Laboratoři přivítáme, a ani jedenáctý ročník nezklamal naše očekávání. Vidíme, že se týmy snaží maximálně využít možnosti akceleračního programu k rozvoji svých produktů,“ komentuje Jan Fencl, projektový manažer Laboratoře Nadace Vodafone.
Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly celkem čtyři projekty, které se snaží prostřednictvím moderních technologií pomáhat různým skupinám, například lidem se zdravotním postižením, studentům a mnoha dalším.
Prvním z projektů je VR CPR, který vyvíjí aplikaci pro trénink resuscitace. Tu v současné době testují jeho němečtí partneři ASB, Maltester, Charité – Best, MKT a další. Projekt také aktuálně pracuje na doplnění některých funkcí, jako AED trénink pro veřejnost či resuscitace pomocí klasického a plicního defibrilátoru pro odborníky. Autoři mimo jiné implementovali i funkci automatického volání záchranné služby prostřednictvím aplikace Záchranka.
Projekt OMG Robotics, který usiluje o edukaci veřejnosti v oblasti robotiky a měření, se v rámci Laboratoře zaměřuje na nastavení cílů kampaně a správné zacílení publika, zejména pedagogické pracovníky. V současnosti připravuje i moduly pro využití IoT.
Unikátní akcelerační program pro projekty, které rozvíjejí společenské inovace s využitím informačních a komunikačních technologií. Laboratoř se zaměřuje jak na existující startupy, tak na neziskové organizace, sociální podniky či univerzitní projekty. Cílem Laboratoře je nastartovat projekty a dostat je k desítkám tisíc uživatelů, kteří z nich budou mít přímý užitek a reálně lepší život. Takto pomohla už více než 100 projektům, kterým rozdělila přes 37 milionů korun. Mezi podpořenými projekty byly například telefony pro nevidomé Blindshell, aplikace Včelka, aplikace CF Hero či mobilní hra pro nevidomé herního studia Kikiriki Games. Partnerem projektu je platforma Vodafone Nápad roku.
Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil novou verzi webového rozhraní, včetně ukrajinské jazykové mutace. V rámci odborného mentoringu se jeho tvůrci zaměřili na prezentaci projektu a marketing, který cílí zejména na rodiče. Projekt na své platformě také spustil nové funkce jako úkoly, notifikace či pochvaly a rozšířil výuková videa a cvičební listy. Svou aplikaci rovněž přizpůsobil různým věkovým skupinám či dětem se speciálními potřebami.
Čtvrtý projekt, Théseus, zpřístupňuje pomocí technologií digitální obsah nevidomým. Společně s mentory se zaměřil na marketing a komunikaci projektu, a to i s ohledem na blížící se novou legislativu ve veřejném i soukromém sektoru. Autoři projektu se také zaměřují na vývoj prototypu online nástroje pro testování přístupnosti. Ten bude všem zájemcům o přístupnost sloužit jako nízkoprahový vstupní bod, prostřednictvím kterého mohou začít přístupnost svého webu řešit.
„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem úsilí a inovativní technologické projekty s přesahem nadále podporovat. Velice se těším na pokroky, které jejich tvůrci odprezentují na červnovém Demo day,“ dodává Fencl.