×

MICE – speciální příloha časopisu KOMORA

Pondělí 25. září 2023
Přihlásit se / Zaregistrovat se
ikona hodiny11. 4. 2023 10:16

Velikonoční začátek turistické sezóny předčil očekávání

Zatímco v horských střediscích Velikonocemi hlavní sezóna definitivně končí, v českých městech, venkovu, hradech a zámcích začíná.

Vanesa Jeřábková autor

Foto: Shutterstock.com Z Velikonoc hlásí slušnou obsazenost české i moravské hotely Foto: Shutterstock.com

Po několika špatných zprávách během zimy, kdy český turistický průmysl (vždy tažený hlavním městem) začal viditelně zaostávat nejen za Vídní, ale i Budapeští, Varšavou a dalšími srovnatelnými městy – znamenal letošní prodloužený víkend vítanou vzpruhu, která předčila veškerá očekávání.

„Na našich hotelích máme tradičně vynikající obsazenost, ale po dlouhé době hlásí většina našich hotelů za Velikonoce vyprodáno – tedy 100 %. I nově převzatý hotel International překonal 90%. Přitom se pokoje prodávaly za zhruba trojnásobek březnových cen. To je pochopitelně vynikající obchodní výsledek,” uvedl Marek Boura, ředitel obchodního oddělení největší české hotelové sítě Czech Inn Hotels.

Zdroj: CIH Velikonoční start turistické sezóny se vydařil Zdroj: CIH

Velikonoční návštěvníci se v Praze zdrží nejčastěji 3 noci a zajímají je především památky a dobrá gastronomie. Od hotelu proto vyžadují především umístění dobře dostupné centru metropole a široký rozsah služeb.

Letošní Velikonoce jsou první od roku 2019, během kterých neplatí žádná covidová opatření, což se logicky projevuje na chuti lidí cestovat a to i přes vysokou inflaci a zpomalení ekonomiky, které ve větší či menší míře zasáhlo celou Evropu i USA.

„Úspěšné Velikonoce jistě potěšily všechny,” komentuje svátky majitel skupiny Czech Inn Hotels Jaroslav Svoboda. „Nicméně jeden víkend sezónu nedělá. Probíhá velká selekce trhu a ještě v celém roce 2023 probíhat bude. Pocovidové oživení turismu probíhá v České republice výrazně pomaleji než jinde, naopak v celkově nezdravé situaci hospodářství jsme spíše na špici. Čeká nás jistě období rychlých změn, na které bude nutné rychle reagovat a přijímat správná rozhodnutí,” uzavírá.

Nejnovější články

Aktuality
Do Prahy míří investiční hvězdy

K hlavním zahraničním hvězdám patří americký investor a...

Adam Kočík i Přemysl Rubeš doplní v panelových...

Expertní pohled
Kdo jsou Granfluencers a co od nich čekat?

Marketéři a média poslední roky píší primárně o...

Podle článku v CNN Business se začínají z...

Problém většiny briefů značek pro digitální kampaně je,...

Názory
Úsudek, invence, zkušenost a odbornost zůstanou doménou lidí

Každý si mohl vyzkoušet, že umělá inteligence umí...

Jsem toho názoru, že revoluce nepřijde za rok...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Na podzim chtějí Češi cestovat hlavně po Česku

Podle srpnového šetření, kterého se zúčastnilo 1 000...

Celkem přitom v Česku ve 2. letošním čtvrtletí...

Podle analýzy DataRhymes z Booking je průměrná obsazenost...

Analýzy
O procento vyšší tržby, o 30 procent větší náklady

Na první pohled vypadá standardní meziroční srovnání pro...

 „Nám v Czech Inn Hotels se daří, zvyšujeme...

Srpnová čísla jsou z hlediska obsazenosti lehce atypická....

Ze srpnových čísel českých hotelů vynikají v obsazenosti...

Cestovní ruch
Maďarsko láká české cestovky na MICE

Do Maďarska od nás jezdí 52 % mužů...

Budapešť známe i neznáme, protože je tam stále...

Pokud jde o termální lázně, Maďarsko je velmocí...

Gastronomie se představila spíš jako samozřejmý vysoce kvalitní...

Českým cestovním kancelářím se představilo a věnovalo 14...