Pondělí 15. července 2024
ikona hodiny26. 5. 2023 07:01

Praha se připravuje na letní sezonu a spouští marketingové kampaně

Tvářemi Prahy se pro letošní rok stali Tatabojs

Cílí na cestovatele 35+ a rodiny s dětmi

Prague City Tourism spouští letní marketingové kampaně. Město na ně vyčlenilo 15,4 milionu korun. Již podruhé je město financuje z výběru poplatku z pobytu, který platí turisté v rámci svého ubytování. Kampaně Enjoy Respect Prague a Stay in Prague cílí primárně na zahraniční publikum, individuální cestovatele 35+ nebo rodiny s dětmi. Domácí cestovní ruch, který je poslední dva roky v metropoli na vzestupu, podpoří kampaň V Praze jako doma. Domácí turisté podle aktuálních dat tvoří čtvrtinu všech návštěvníků metropole, která minulý rok patřila k nejoblíbenějším domácím destinacím, kam Češi mířili. 

Klára Janderová autor

tisková mluvčí Prague City Tourism

Foto: Prague City Tourism Tatabojs zvou turisty do Prahy Foto: Prague City Tourism

„Letní sezóna patří z pohledu cestovního ruchu k nejsilnějším obdobím v roce. Díky nově spuštěným marketingovým kampaním přivítáme v Praze tuzemské i zahraniční návštěvníky, jejichž počet se daří neustále zvyšovat. Současně dodávám, že jsme se zavázali vracet část vybraného poplatku z jejich pobytu zpět do cestovního ruchu, takže peníze vynaložené na tyto kampaně pramení z prostředků turistů a místní nestojí ani korunu,“ uvedl náměstek pro kulturu a cestovní ruch Jiří Pospíšil.

„Naše systematické marketingové kampaně ovlivňují to, jakou podobu cestovní ruch v metropoli má a bude mít, abychom ho mohli kontrolovaně řídit. V kampaní jasně motivujeme k návštěvě Prahy turisty, kteří zde utratí více peněz, objevují i místa mimo centrum a mají hlubší zájem o město. To, že se tak již děje, mimochodem dokládají i dostupná data společnosti Mastercard,” doplňuje František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism.

Další důležité informace naleznete na Twitteru @PrgCityTourism nebo LinkedIn Prague City Tourism.

Kampaně jsou pro tento rok připravené tři. Ve spolupráci s Letištěm Praha a agenturou CzechTourism společnost Prague City Tourism spouští digitální kampaň Stay in Prague, která cílí na evropský, americký a asijský trh. Jedná se o online kampaň na vybraných digitálních platformách a k co nejlepšímu zacílení využívá behaviorální data Mastercardu, výsledky humanitního výzkumu AV ČR a poptávky od průvodcovských služeb. Reklama tak díky tomu bude personalizovaná a efektivní.

Kampaň V Praze jako doma se zaměřuje na domácí cestovní ruch, který je poslední dva roky na vzestupu a Češi z celkového počtu návštěvníků tvoří celou čtvrtinu. Tento trend potvrzují i nejaktuálnější data Českého statistického úřadu za první tři měsíce roku 2023, kdy do metropole přijelo více než 350 tisíc českých cestovatelů. Hlavní tváří kampaně je skupina Tatabojs, která se promítne do všech vizuálů a představuje bohémskou duši města prostřednictvím lokálních umělců a lidí, kteří v Praze žijí. Přispívá tak k deskanzenizaci města. Kampaň doplňují i videa, která představují jednotlivé pražské čtvrti.

Vedle podpory domácího cestovního ruchu Prague City Tourism bude i v letošním roce pokračovat v edukativní kampani Enjoy Respect Prague, která vkusnou formou informuje o pravidlech a kultuře chování ve městě. „Je důležité, hlavně s ohledem na občany, aby přijíždějící turisté respektovali a dodržovali místní pravidla,“ popisuje záměr kampaně místopředsedkyně představenstva Jana Adamcová a dodává: „Kampaň navazuje na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) podporující udržitelný cestovní ruch a přistoupilo k ní mnoho evropských metropolí.” Jedná se o venkovní a tištěnou reklamu, která má turisty informovat například o tom, že od deseti hodin večer platí zákaz rušení nočního klidu nebo kde se parkují sdílené koloběžky. Kampaň běží ve spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy a městskou částí Praha 1.

Nejnovější články

Aktuality
Originalita v kultuře: Symfonie zednářů, Mozart i Ellington

Každý zná osm tónů stupnice, ale jen genius...

Téma LVHF 2024 se odráží i v programu...

Na svůj osobní seznam výjimečných zážitků 2024 si...

Hudba a zednářství mají silné pouto. Jak silné...

Aktuality
Průzkum v Českém Švýcarsku: Národní park je dobrý soused

„Jsou to dva roky, co Národní park České...

„Jak ukazuje hned několik výsledků z reprezentativního šetření,...

Z dotazování vyplynulo, že většina obyvatel obcí národního...

Aktuality
Jak vypadá zaměstnavatel snů podle Čechů?

Pro někoho to může být samozřejmost, ale výplata...

Samotné peníze, ať už jakkoli vysoké, ale nestačí....

Ve vlastním zájmu zaměstnavatelů by mělo rozhodně být...

Role skvělého zaměstnavatele ale tímto nekončí. 87 %...

Pátým pilířem super zaměstnavatele je péče o firemní...

Nejnovější Cestovní ruch

Aktuality
Originalita v kultuře: Symfonie zednářů, Mozart i Ellington

Každý zná osm tónů stupnice, ale jen genius...

Téma LVHF 2024 se odráží i v programu...

Na svůj osobní seznam výjimečných zážitků 2024 si...

Hudba a zednářství mají silné pouto. Jak silné...

Aktuality
Průzkum v Českém Švýcarsku: Národní park je dobrý soused

„Jsou to dva roky, co Národní park České...

„Jak ukazuje hned několik výsledků z reprezentativního šetření,...

Z dotazování vyplynulo, že většina obyvatel obcí národního...

Cestovní ruch
Základní tipy pro kyberbezpečnost na cestách

Kybernetická hygiena je jako ta osobní – základem...

Nejdůležitějším bodem v ochraně proti kybernetickým útokům je „záplatovat“...

Připojení k veřejné Wi-Fi s sebou nese rizika, zejména...