Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Do Prahy od ledna do září dorazilo podle dat Českého statistického úřadu 5 876 170 domácích i zahraničních turistů, což je o 8 % více než minulý rok. Nejvíce zahraničních turistů dorazilo z Německa, Spojených států a Velké Británie. Domácí hosté tvoří již stabilně 20 % z celkového počtu návštěvníků. Nejvyšší meziroční nárůst Praha pocítila u turistů z Asie, a to i díky obnoveným pravidelných linkám.
„Praha je podle dat stále atraktivnější a žádanější destinací z pohledu turistů. Mám velkou radost z toho, že domácí návštěvníci tvoří z celkového počtu celou pětinu. Budeme nadále představovat Prahu jako významnou evropskou kulturní destinaci, která má mnoho co nabídnout domácím i zahraničním hostům,” říká náměstek pražského primátora pro kulturu a cestovní ruch JUDr. Jiří Pospíšil.
Do Prahy do konce září přijelo nejvíce turistů z Německa (778 932 návštěvníků), Spojených států (361 347 návštěvníků) a také Velké Británie (320 323 návštěvníků). Do Prahy ve velké míře také začali opět cestovat turisté z Asie, kterých do metropole tento rok zavítalo již 632 078, a za první tři čtvrtletí tohoto roku jich meziročně přijelo až o 25 % více. Tento nárůst je zejména kvůli obnoveným pravidelným leteckým linkám.
Podle dat ČSÚ také stabilně do metropole míří domácí hosté. Těch do Prahy dorazilo letos již 1 143 591. Nejvíce jich do Prahy přijelo v prázdninových měsících, kdy jich do hlavního města dorazilo celkem 241 088, což je přibližně stejný počet jako ve stejném období loňského roku.
„To, že je Praha populární u domácích turistů je velmi dobrá zpráva pro město, protože to jsou návštěvníci, kteří znají místní kulturu a do města se opakovaně vrací. Jsem rád, že tvoří již stabilně 20 % ze všech návštěvníků metropole,“ popisuje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro a zároveň dodává: „Domácí i příjezdový cestovní ruch podporujeme systematicky každý rok marketingovými kampaněmi, které cílíme na vybrané zdrojové trhy, ale i domácí klientelu.“