Neděle 28. dubna 2024
ikona hodiny30. 9. 2023 09:34

Uvolňujeme personalistům ruce

Společnost Asiana znají díky portálu Letuška.cz asi všichni jako renomovaného prodejce letenek. Nicméně služby Asiany jsou mnohem širší a řada z nich míří na firemní sektor. Právě o nich jsme si povídali s Pavlou Pulchart, která má na starosti rozvoj obchodu

Petr Karban Petr Karban autor

šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.

Foto: Archiv Asiana Foto: Archiv Asiana

Začneme od cestování? Jaký čas prožívá letecké cestování?

Situace v letecké dopravě je jiná. Připravované změny, které se válkou a pandemií urychlily, odstartovaly novou dobu. Počítali jsme s tím a uměli včas zareagovat. Letuška.cz nedávno například spustila evropsky ojedinělou funkcionalitu. Ta na jedno kliknutí umožňuje ukázat ceny sedadel tří cestovních tříd leteckých společností KLM a Air France, zároveň zobrazí jejich kompletní palubní služby ve vybraném termínu do zvolené destinace. Jde o nové pojetí nabídky letenek, které má učinit z vyhledávání letenek a ze samotného létání ještě komfortnější zážitek. Usadí do pohodlnějších sedadel za příjemné ceny více cestujících, ale také je seznámí s celou produktovou nabídkou.

Co se změnilo pro cestujícího?

Na našem trhu zejména znatelně chybí silný národní dopravce. To samozřejmě ovlivňuje rozložení sil. Low‑cost aerolinie tak nezabraly tržní podíl těm klasickým, ale víceméně vyplnily prostor, který uvolnily ČSA. To s sebou ale paradoxně nenese tlak na snížení cen letenek. Nízkonákladoví dopravci totiž nabízejí za sníženou cenu o něco méně komfortu než klasické aerolinky, ale při zakoupení doprovodných služeb a přepravě větších zavazadel jsou pak ceny mnohdy s klasickými dopravci srovnatelné.

Moderním řešením nákupu letenek, kterou ocení zvláště firmy, je online platforma…

Letuška byla prvním online prodejem letenek ve střední Evropě a i firemní platforma MojeLetuška.cz byla vlaštovkou, která svého času předběhla dobu. Firmy ji využívají již řadu let. Umíme zde zohlednit cestovní politiku klienta, schvalovací proces, fakturaci a další.

Ne každý ví, že Asiana nabízí služby i v oblasti firemních školení…

Zdá se, že s cestováním to nemá mnoho společného. Je to služba, o kterou si řekly samy firmy, pro které jsme zajišťovali cestovní služby. Důvěřovaly nám a je pro ně jednodušší mít jednoho dodavatele. Tak vznikl náš HR Shop, platforma, která usnadňuje řízení lidských zdrojů, a navíc garantuje kvalitu.

Čili máte své prověřené školitele. Ale je i řada akcí, které mají profesní charakter, jako jsou třeba evropské či světové workshopy, semináře, konference… Udržujete si přehled a můžete svým zákazníkům i doporučit, co by rozhodně neměli minout?

Takové služby rovněž nabízíme a zahraniční organizátoři o nás vědí. Díky spolupráci s nimi dokážeme sledovat trendy, najít pro klienta vhodný kongres a samozřejmě také zajistit registraci včetně účastnického poplatku a organizace cesty. Nepřebíráme úkoly personalistů, ale uvolňujeme jim ruce, aby se mohli věnovat strategickému HR.

O co je v segmentu školení největší zájem?

Dlouhodobě vedou hardskills typu Excel, včetně nejrůznějších nadstaveb typu PowerBI či PowerApps. A pokud jde o softskills, tak zvláště v poslední době jsou to komunikační a prezentační dovednosti, vyjednávání, sdělování nepříjemných zpráv.

HR Shop ale nejsou pouze školení…

Je to široká a otevřená platforma, kde umíme firmám nabídnout vedle školení také další služby, benefity, teambuildingy, eventy, zkrátka vše, co firma potřebuje.

To už jsme přímo v oblasti MICE. Jak se daří incentivě?

Dobře. Po pandemii evidujeme enormní nárůst poptávek po incentivních zájezdech. Měli jsme za to, že firmy utrácejí ušetřené budgety, ale zájem neopadá, a zatímco dříve jsme dělali tyto zájezdy povětšinou v rámci Evropy, nyní bere firemní klientela útokem takové destinace, jako je Vietnam, Mauritius, Severní i Jižní Amerika… Současně platí, že firemní incentiva míří stále více dovnitř firem, k vlastním zákazníkům, což je logické nejen kvůli rostoucímu trendu vzdáleného připojení.

Je to bezpochyby odraz toho, jak vypadá tuzemský pracovní trh…

Přesně tak. Motivující zázemí spoluvytváří kvalitního zaměstnance. Péče firem o incentivu je dnes mnohem sofistikovanější. I proto nehledají v nás dodavatele, ale partnera. A to nás těší, je to nejrelevantnější zhodnocení naší práce

Články autora Petr Karban

Nejnovější články

Názory
Česko v pasti NIMBYsmu

Dobrý příkladem je nedávná debata o vysokorychlostní železnici....

To vše ilustruje současné Česko. Chceme být moderní...

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...