Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Společnost Asiana znají díky portálu Letuška.cz asi všichni jako renomovaného prodejce letenek. Nicméně služby Asiany jsou mnohem širší a řada z nich míří na firemní sektor. Právě o nich jsme si povídali s Pavlou Pulchart, která má na starosti rozvoj obchodu
Začneme od cestování? Jaký čas prožívá letecké cestování?
Situace v letecké dopravě je jiná. Připravované změny, které se válkou a pandemií urychlily, odstartovaly novou dobu. Počítali jsme s tím a uměli včas zareagovat. Letuška.cz nedávno například spustila evropsky ojedinělou funkcionalitu. Ta na jedno kliknutí umožňuje ukázat ceny sedadel tří cestovních tříd leteckých společností KLM a Air France, zároveň zobrazí jejich kompletní palubní služby ve vybraném termínu do zvolené destinace. Jde o nové pojetí nabídky letenek, které má učinit z vyhledávání letenek a ze samotného létání ještě komfortnější zážitek. Usadí do pohodlnějších sedadel za příjemné ceny více cestujících, ale také je seznámí s celou produktovou nabídkou.
Co se změnilo pro cestujícího?
Na našem trhu zejména znatelně chybí silný národní dopravce. To samozřejmě ovlivňuje rozložení sil. Low‑cost aerolinie tak nezabraly tržní podíl těm klasickým, ale víceméně vyplnily prostor, který uvolnily ČSA. To s sebou ale paradoxně nenese tlak na snížení cen letenek. Nízkonákladoví dopravci totiž nabízejí za sníženou cenu o něco méně komfortu než klasické aerolinky, ale při zakoupení doprovodných služeb a přepravě větších zavazadel jsou pak ceny mnohdy s klasickými dopravci srovnatelné.
Moderním řešením nákupu letenek, kterou ocení zvláště firmy, je online platforma…
Letuška byla prvním online prodejem letenek ve střední Evropě a i firemní platforma MojeLetuška.cz byla vlaštovkou, která svého času předběhla dobu. Firmy ji využívají již řadu let. Umíme zde zohlednit cestovní politiku klienta, schvalovací proces, fakturaci a další.
Ne každý ví, že Asiana nabízí služby i v oblasti firemních školení…
Zdá se, že s cestováním to nemá mnoho společného. Je to služba, o kterou si řekly samy firmy, pro které jsme zajišťovali cestovní služby. Důvěřovaly nám a je pro ně jednodušší mít jednoho dodavatele. Tak vznikl náš HR Shop, platforma, která usnadňuje řízení lidských zdrojů, a navíc garantuje kvalitu.
Čili máte své prověřené školitele. Ale je i řada akcí, které mají profesní charakter, jako jsou třeba evropské či světové workshopy, semináře, konference… Udržujete si přehled a můžete svým zákazníkům i doporučit, co by rozhodně neměli minout?
Takové služby rovněž nabízíme a zahraniční organizátoři o nás vědí. Díky spolupráci s nimi dokážeme sledovat trendy, najít pro klienta vhodný kongres a samozřejmě také zajistit registraci včetně účastnického poplatku a organizace cesty. Nepřebíráme úkoly personalistů, ale uvolňujeme jim ruce, aby se mohli věnovat strategickému HR.
O co je v segmentu školení největší zájem?
Dlouhodobě vedou hardskills typu Excel, včetně nejrůznějších nadstaveb typu PowerBI či PowerApps. A pokud jde o softskills, tak zvláště v poslední době jsou to komunikační a prezentační dovednosti, vyjednávání, sdělování nepříjemných zpráv.
HR Shop ale nejsou pouze školení…
Je to široká a otevřená platforma, kde umíme firmám nabídnout vedle školení také další služby, benefity, teambuildingy, eventy, zkrátka vše, co firma potřebuje.
To už jsme přímo v oblasti MICE. Jak se daří incentivě?
Dobře. Po pandemii evidujeme enormní nárůst poptávek po incentivních zájezdech. Měli jsme za to, že firmy utrácejí ušetřené budgety, ale zájem neopadá, a zatímco dříve jsme dělali tyto zájezdy povětšinou v rámci Evropy, nyní bere firemní klientela útokem takové destinace, jako je Vietnam, Mauritius, Severní i Jižní Amerika… Současně platí, že firemní incentiva míří stále více dovnitř firem, k vlastním zákazníkům, což je logické nejen kvůli rostoucímu trendu vzdáleného připojení.
Je to bezpochyby odraz toho, jak vypadá tuzemský pracovní trh…
Přesně tak. Motivující zázemí spoluvytváří kvalitního zaměstnance. Péče firem o incentivu je dnes mnohem sofistikovanější. I proto nehledají v nás dodavatele, ale partnera. A to nás těší, je to nejrelevantnější zhodnocení naší práce