Neděle 28. dubna 2024
ikona hodiny25. 1. 2024 16:31

COTakhle snídani na téma...

… MICE na vlně udržitelnosti

Další ze série odborných snídaní komunikační agentury COT group byla v úterý 23. ledna věnována stále viditelnějšímu trendu udržitelnosti, který významně mění mantinely současného byznysu. Navazovala tak živou platformou na speciál v prosincovém čísle časopisu Komora.

Petr Karban Petr Karban autor

šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.

Foto: Petr Manuel Ulrych MICE na vlně udržitelnosti – panelisté Foto: Petr Manuel Ulrych

V panelové diskuzi, kterou moderoval Milan Pavelka, se sešli odborníci z obou stran. MICE segment v debatě reprezentovali Daniel Nedvěd (Asiana MICE) s Lenkou Žlebkovou (Kongresové centrum Praha), kteří zastupovali i Prague Convention Bureau, s nimi pak Veronika Janečková (CzechTourism). Za druhou stranu, tedy za firmy, které MICE služeb využívají, do debaty přispěli Libor Kytýr (Sanofi) a Radka Svobodová (Foxconn).

Dvouhodinová debata, do níž se aktivně zapojovali i hosté z řad hoteliérů, destinačního managementu, neziskových organizací a dalších subjektů, kteří se podílejí na organizování a nabídce MICE aktivit v Česku, přinesla jednoznačné závěry: udržitelnost a společenská odpovědnost ve všech významech jsou nedílnou součástí dnešního podnikání. Není to už jen ono někdejší nice to have, ale stává se to nutností. „ESG parametry ještě nejsou v top trojce rozhodovacích faktorů zákazníků, ale posouvají se nahoru a nabývají na významu,“ poznamenala například Lenka Žlebková. To potvrdila z pléna například i ředitelka „zeleného hotelu“ Best Western Hotel Moran Gabriela Prachařová, která potvrdila, že jejich hotelu sázka na udržitelnost generuje novou klientelu.

Diskuze zdůrazňovala, že ESG se netýká jen ekologie, na kterou bývá udržitelnost často redukována, ale že otevírá velký prostor pro širokou paletu aktivit od bezbariérovosti přes sociální, věkovou či genderovou spravedlnost až po férovost podnikání třeba ve vztahu k místním komunitám. Jak konstatoval moderátor Milan Pavelka a shodli se na tom i účastníci panelu, model user friendly je přežitý, dnes je aktuální model life friendly.

To byl moment, který debatu nasměroval i ke snaze pojmenovat faktory, které rychlejší nástup udržitelnosti brzdí. Abychom je překonali, je nutná změna ve třech aspektech. Je potřeba vnímat nejen krátkodobý zisk, ale i dlouhodobější efekty podnikatelských aktivit. Jejich úspěch, jakkoliv podnikání musí dávat ekonomický smysl, by také neměl být měřitelný pouze penězi, ale i hodnotami jako sou smysl, prospěch či užitek v širším, celospolečenském kontextu. A konečně: Není možné chovat se udržitelně, aniž bychom v určité fázi zvládli jistou míru osobního nepohodlí. Nicméně, jak debata prokázala, udržitelnost umí generovat nejen úspory, ale i zisk. Společensky odpovědný MICE se zkrátka vyplatí!

Články autora Petr Karban

Nejnovější články

Názory
Česko v pasti NIMBYsmu

Dobrý příkladem je nedávná debata o vysokorychlostní železnici....

To vše ilustruje současné Česko. Chceme být moderní...

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...