Úterý 30. dubna 2024
ikona hodiny8. 9. 2021 13:18

První ročník MBM TOURISM PRAGUE se vydařil, druhý se blíží a bude online

Turismus a služby s ním spojené byly pandemií zdecimovány a nyní se znovu rozbíhají. V mnoha státech představují významný zdroj příjmu, proto se i v rámci Evropské unie řadí mezi prioritní. Stejně tak je tomu i v rámci původně evropské, nyní již světové, sítě na podporu podnikání, Enterprise Europe Network (EEN). Tomuto trendu odpovídá i novinka – obchodní jednání MBM TOURISM PRAGUE, která se poprvé uskutečnila v polovině února při loňském veletrhu Holiday World v PVA Expo Letňany v Praze. Ujala se a již se blíží její druhý ročník.

Anna Měrková autor

Foto: CRR ČR Foto: CRR ČR

Náhradou za neuskutečněný podzimní veletrh HODIDAY WORLD připravilo ABF ve spolupráci s Centrem pro regionální rozvoj České republiky on-line náhradu obchodních jednání a to druhý ročník MBM TOURISM PRAGUE 2021. MBM, to je matchmaking business meetings, obchodní jednání předem připravené podle požadavků. Partnery na jednání si přitom lze vybírat z přihlášených firem, jejichž seznam je k dispozici v katalogu na webové stránce projektu před akcí. Registrace je možná zde, uzávěrka přihlášek je 15.9.2021.

EEN při Centru pro regionální rozvoj České republiky (Centrum) zorganizovalo společně s kolegy ze sítě EEN a společností ABF, a.s. první ročník b2b kontraktačních jednání pro firmy, organizace a instituce z cestovního ruchu MBM TOURISM PRAGUE 2020. Obchodních jednání se zúčastnili majitelé cestovních kanceláří, zástupci hotelů, restaurací, lázeňských a wellness resortů, zdravotní turistiky, zastoupena byla regionální turistika – vinné stezky, cyklostezky, agroturistika, své služby nabízely i firmy, které se zaměřují na využití moderních technologií v turistice – digitální řešení a aplikace.

Akce se zúčastnily i stavební a řemeslné firmy z oboru ochrany památek a kulturního dědictví, které navštívily i druhý paralelně pořádaný veletrh Památky- Muzea-Řemesla. O tuto část měly zájem zejména německé řemeslné firmy.

Do prvního ročníku MBM TOURISM PRAGUE 2020 se přihlásilo 120 firem a institucí z Česka, evropských i vzdálených exotických zemí z celého světa. Partnery pro jednání si našlo téměř 100 účastníků z 26 zemí, kteří uskutečnili více než 220 dvoustranných oficiálních jednání a desítky neformálních schůzek.

Maximální podporu prvnímu ročníku MBM TOURISM PRAGUE 2020 poskytl hlavní organizátor obou veletrhů, společnost ABF a.s. Díky vstřícnému přístupu, poskytnutí zázemí pro b2b jednání a bezplatných vstupenek pro účastníky, propagaci akce a skvělé spolupráci byla organizace MBM TOURISM PRAGUE 2020 mnohem snazší.

B2B jednání se zúčastnili i partneři sítě EEN z mnoha evropských zemí, kteří se aktivně zapojili do MBM TOURISM PRAGUE 2020. V rámci doprovodného programu veletrhu se konalo také setkání odborné sektorové skupiny EEN – Sector Group Tourism and Cultural Heritage. Do Prahy přijelo 21 členů této odborné sektorové skupiny, kteří ocenili též úroveň obou veletrhů a byli překvapeni jejich rozsahem.

Po celou dobu Holiday World mohli návštěvníci veletrhu navštívit stánek Centra pro regionální rozvoj České republiky – Enterprise Europe Network. Zájemci zde obdrželi informace o činnosti Centra a EEN, např. i informační materiály o zajímavých projektech z oblasti turismu a kulturních památek realizovaných v jednotlivých krajích díky evropským fondům.

První ročník MBM TOURISM PRAGUE se vydařil. Z dotazníkového šetření uskutečněného bezprostředně po jednáních vyplývá, že navázané kontakty jsou velmi perspektivní, dvě třetiny b2b jednání jsou hodnoceny jako „budoucí spolupráce je možná“ a dokonce 12 schůzek je ohodnoceno jako „spolupráce již dohodnuta“. Zbývající schůzky přinesly výměnu informací a jen minimální počet jednání je označen jako nezajímavý. Vysoce byla ceněna i organizace a zajištění akce a asistence účastníkům před i během akce.

Někteří účastníci se s tímto typem obchodních jednání setkali poprvé. I oni ocenili výhody, které jim B2B jednání organizovaná sítí EEN přináší: s minimálními finančními náklady – registrace je zdarma – možnost uskutečnit až 10 schůzek s partnery dle vlastního výběru, a to vše v rámci dvou zajímavých veletrhů. Návštěvníci měli určitě dostatek času k prohlídce expozic, vystavovatelé zase využili příležitost pozvat partnery na svůj stánek. Tento typ b2b jednání organizovaných při významných veletrzích je mezi podnikateli stále oblíbenější.

Nejnovější články

Analýzy
Developeři v Česku si oblíbili strategii Shell & Core

Ke konci 1. čtvrtletí 2024 bylo v tomto...

Model Shell & Core se sice v omezeném...

S dokončením Shell & Core projektů developeři obvykle...

Vzhledem k aktuální situaci na trhu a trvale...

Trendy
Jedenáctý ročník Laboratoře Nadace Vodafone je v plném proudu

„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v...

Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly...

Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil...

„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem...

Aktuality
Virtuální vodárna. K čemu se hodí digitální dvojče úpravny vody?

Partneři oslovili město Železná Ruda, zda by se...

„Digitální dvojče představuje počítačový model, který dokonale kopíruje...

Součástí digitálního dvojčete úpravny vody je i systém...

JUDr. Tomáš Koníček z Mezinárodního bezpečnostního institutu, který se...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...