Hypotéky očima experta
Analýzy 4. 5. 2024 05:32Zajímá vás, kolik se aktuálně poskytuje hypotečních úvěrů a jaké jsou v současné době úrokové sazby? Zajímá vás historický vývoj...
Jeden z největších evropských maloobchodních řetězců Aldi otevřel ve Velké Británii ve městě Royal Leamington Spa zbrusu nový ekologický supermarket, jehož cílem je snížit průměrné emise CO2 produkované běžnými supermarkety o dvě třetiny. Součástí tohoto obchodu je i modul české firmy Miwa, nabízející bezodpadové nakupování kávy, oříšků, mandlí či semínek do opakovaně použitelných nádob. Odpadá tak drtivá většina jednorázových obalů. Česká firma obdobně spolupracuje například i s největším nizozemským řetězcem Albert Heijn, v Česku pak s řetězcem Albert.
„V Británii jde zatím o pilotní spolupráci. Je pro nás velice důležitá, protože Aldi má jen ve Velké Británii téměř tisícovku obchodů. Úspěch a implementace v dalších tamních obchodech závisí na tom, jak zareagují zákazníci a také jak komfortní a efektivní bude náš systém pro zaměstnance obchodu. Čísla po prvním měsíci provozu zatím vypadají velice dobře,“ říká výkonný ředitel společnosti Miwa Mirek Lizec.
„Velká Británie je v bezobalovém prodeji o kousek dál než například Nizozemsko nebo Česko. Ale ne o moc, celý obor je všude v Evropě pořád v plenkách. Řetězce testují, co jim bude fungovat. Zvětšuje se také tlak veřejnosti na ekologické nakupování, což se postupně projevuje i v legislativních požadavcích. Roste shoda na tom, že hory odpadu spojené s jednorázovými obaly nejsou v pořádku, a výrobci potravin i řetězce na to musejí a často i chtějí reagovat,“ dodává Mirek Lizec.
K prvním kontaktům mezi britskou pobočkou Aldi a firmou Miwa došlo před rokem a půl. Pilotní spolupráce měla začít už na podzim 2021, ale vše posunul covid-19. V Aldi si pak bezodpadové řešení Miwa testovali nějakou dobu interně, a nakonec se jej rozhodli vyzkoušet v novém obchodě nedaleko své britské centrály. Na tyto potraviny prodávané do vlastních nádob zákazníků nebo papírových sáčků poskytuje Aldi slevy, což je pro zákazníky vedle ekologických důvodů také neopominutelný motivátor.
Řešení společnosti Miwa, se kterým uspěla již u několika evropských maloobchodních řetězců, je založeno primárně na opakovaně použitelných standardizovaných kapslích – kolujících mezi obchody, servisním centrem a výrobci – a na maximálním využití chytrých dat. Jedna taková kapsle během svého životního cyklu ušetří téměř 2 000 kusů jednorázových obalů. Důležité pro obchodníky je také fakt, že zmíněný systém nijak nenarušuje jejich dosavadní logisticko-operační procesy, naopak jim přináší ekonomickou a ekologickou výhodu. I proto Miwa právě úspěšně dokončuje jednání o spolupráci i s několika dalšími řetězci supermarketů v různých zemích Evropy.
Aktuální analýza přináší přehled vývoje v oblasti úrokových...
Březen 2024 byl podle statistických údajů České národní...
Úrokové sazby jsou, přinejmenším pro mě osobně, spíše...
Druhým hlavním důvodem je bezesporu fakt, že čím...
Situace okolo zákona o spotřebitelském úvěru a možnost...
Pojem „nevýkonné úvěry“ označuje laicky řečeno úvěry, u...
V den vydání tohoto dokumentu proběhlo měnověpolitické zasedání...
Další zasedání bankovní rady nás čeká za bezmála...
„Jsme nesmírně hrdí na udělení institucionální akreditace, jež...
Panevropská univerzita je první univerzitou vzniklou po novele...
První pojistka se jménem Slavia pojišťovny byla prodána...
Zmínil jste se, že tuto novinku ocení podnikatelé,...
Všichni cizinci pocházející ze zemí mimo EU mají...
Hrdě se hlásíte k partnerství Velké pardubické, která se...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...