Výrazná změna v chování hostů
Analýzy 5. 5. 2024 05:38Společnost HotelTime Solutions provozuje cloudové systémy v oboru hotelnictví, gastronomie, wellness a konferencí pro více než 400 hotelů napříč Českou...
V době krize jsou populárním investičním nástrojem právě nemovitosti. Podle developerů se spekulativní nákupy nemovitostí zvýšily o 23 %. V průměru je každá čtvrtá nemovitost koupena z investičních důvodů a je opět prodána za čtyři roky. Osm z deseti takových zákazníků jsou Češi. Vyplývá to ze Studie developerských společností H1/2021 zpracované analytickou společností CEEC Research.V době krize jsou populárním investičním nástrojem právě nemovitosti. Podle developerů se spekulativní nákupy nemovitostí zvýšily o 23 %. V průměru je každá čtvrtá nemovitost koupena z investičních důvodů a je opět prodána za čtyři roky. Osm z deseti takových zákazníků jsou Češi. Vyplývá to ze Studie developerských společností H1/2021 zpracované analytickou společností CEEC Research.
Vliv koronakrize na spekulativní či investiční nákupy nemovitostí vnímá více než třetina dotázaných developerů (37 %). Částečný vliv pociťuje další třetina oslovených (30 %). Zbylých 33 % vliv koronakrize na investiční nákupy nemovitostí nevnímá. Devět z deseti dotázaných developerů (90 %) uvádí, že se spekulativní nákupy jejich nemovitostí zvýšily, a to v průměru o 23 %. Zbylých 10 % uvádí, že se tyto nákupy naopak snížily, a to v průměru o 63 %. Vyšší zájem o investici do nemovitostí potvrzuje také Jan Řežáb, zakladatel a majitel společnosti JRD Development s.r.o.: „Záleží na tom, co považujete za spekulativní nákup. Pokud je řeč o investičních nemovitostech, pak je pravdou, že koronakrize zvýšila podíl nákupů nemovitostí právě za účelem investice. Např. u projektů typu Bohdalecké kvarteto se podíl investičních bytů aktuálně pohybuje mezi 25 až 30 %. Evidujeme rovněž zvýšený zájem institucionálních investorů, kteří umí vhodně zkombinovat nízkou míru rizika s vysokým zhodnocením investice.“
Dle oslovených developerů je v průměru 24 % vše jejich nemovitostí nakupováno s investičním či spekulativním záměrem. Z těchto zákazníků tvoří většinu Češi (79 %), zbylých 21 % tvoří zahraniční zákazníci. V průměru jsou tyto nemovitosti majiteli prodávány po čtyřech letech.
Jak vypadal cestovní ruch v Česku na začátku...
Začátek roku znamenal úbytek českých hostů, ovšem stále...
Data se pochopitelně velmi liší pro jednotlivé kraje....
Velkým tématem byly v posledních letech platby kartou...
Dalším globálním trendem je využívání aplikací a velkých...
HotelTime PMS a další systémy jsou aktuálně používány...
Aktuální analýza přináší přehled vývoje v oblasti úrokových...
Březen 2024 byl podle statistických údajů České národní...
Úrokové sazby jsou, přinejmenším pro mě osobně, spíše...
Druhým hlavním důvodem je bezesporu fakt, že čím...
Situace okolo zákona o spotřebitelském úvěru a možnost...
Pojem „nevýkonné úvěry“ označuje laicky řečeno úvěry, u...
V den vydání tohoto dokumentu proběhlo měnověpolitické zasedání...
Další zasedání bankovní rady nás čeká za bezmála...
„Jsme nesmírně hrdí na udělení institucionální akreditace, jež...
Panevropská univerzita je první univerzitou vzniklou po novele...
Jak vypadal cestovní ruch v Česku na začátku...
Začátek roku znamenal úbytek českých hostů, ovšem stále...
Data se pochopitelně velmi liší pro jednotlivé kraje....
Velkým tématem byly v posledních letech platby kartou...
Dalším globálním trendem je využívání aplikací a velkých...
HotelTime PMS a další systémy jsou aktuálně používány...
Aktuální analýza přináší přehled vývoje v oblasti úrokových...
Březen 2024 byl podle statistických údajů České národní...
Úrokové sazby jsou, přinejmenším pro mě osobně, spíše...
Druhým hlavním důvodem je bezesporu fakt, že čím...
Situace okolo zákona o spotřebitelském úvěru a možnost...
Pojem „nevýkonné úvěry“ označuje laicky řečeno úvěry, u...
V den vydání tohoto dokumentu proběhlo měnověpolitické zasedání...
Další zasedání bankovní rady nás čeká za bezmála...
Nalezení lepší práce v dohledné době do konce...
Pokud pomineme základní parametry pracovní nabídky, jako je...
Třetím nejčastěji sledovaným kritériem u pracovních nabídek je,...
Trend většího významu dobrých pracovních podmínek a celé...
Všechna tato kritéria přitom při hodnocení pracovní nabídky...