Pátek 21. června 2024
ikona hodiny12. 2. 2021 14:16

Hospodářská komora žádá zachování protiepidemických opatření

Pokud se podnikatelé rozhodnou při neprodloužení nouzového stavu znovu otevřít, Hospodářská komora na ně apeluje, aby sami zajistili bezpečné podmínky jak pro zákazníky, tak pro zaměstnance. Využít mohou pravidla proti šíření onemocnění covid-19, která pro ně sestavily podnikatelské svazy, unie a asociace, jež Hospodářská komora zastřešuje.

Miroslav Diro Miroslav Diro autor

HK ČR

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Podnikatelé musí sami zvážit, zda v současné situaci povolají zpět své zaměstnance a zákazníkům budou znovu poskytovat služby. Zároveň jsou si vědomi své odpovědnosti provozovat své provozovny tak, aby byly pro zaměstnance i zákazníky bezpečné, tedy aby v prostorech byl minimalizován přenos nákazy.

Hospodářská komora proto v souvislosti se situací, kdy nebude prodloužen nouzový stav, dnes projednávala s desítkami svazů, unií a asociací nastavení pravidel pro zvýšení prevence před šířením onemocnění covid-19 v provozovnách podnikatelů.

Z jednání vyplynulo, že pokud jim to situace umožní, většina podniků je připravena v následujících dnech otevřít své provozovny, a to dokonce za nadstandardních podmínek doporučených podnikatelskými svazy podle oborů.

Pravidla provozů jednotlivé asociace v současnosti aktualizují, aby je podniky mohly co nejdříve využít. Například Česká komora fitness vydala manuál pro provoz vnitřních sportovišť, bazénů, solárií a saun a dnes jej doplnila o 5+5 základních pravidel pro bezpečný provoz jak pro provozovatele, tak i pro zákazníky. Zajištění bezpečného prodejního prostředí pro své zákazníky i zaměstnance dnes garantoval i Svaz obchodu a cestovního ruchu. Základní desatero bezpečného provozu pro ubytovací zařízení a gastropodniky sestavila Asociace hotelů a restaurací. Také Český svaz pivovarů a sladoven připomněl, že už na podzim vznikl program Bezpečná restaurace, který umožní otevřít hospody a restaurace, aniž by se staly zdravotním rizikem pro návštěvníky nebo obsluhu.

Hospodářská komora vyzvala podnikatele, aby využili všech dostupných možností, kterými můžou přispět k tomu, aby se nezvyšovaly stavy nemocných a hospitalizovaných. Kromě toho, aby důrazně vymáhali dodržování základních pravidel u zaměstnanců i na zákaznících, jako jsou rozestupy, správné nošení roušek a dezinfekce rukou, mají zvýšit dezinfekci prostor, zintenzivnit větrání a použít moderní technologie, kupříkladu na vytrasování zaměstnanců nebo vyčištění vzduchu. Rovněž mají nadále zabránit zvýšené koncentraci zákazníků.

Hospodářská komora zároveň konstatovala, že ukončení nouzového stavu bude mít vážné dopady do kompenzací pro podnikatele. Proto vyzývá vládu, aby zahájila s podnikatelskými svazy jednání o tom, jak by měla vypadat státní podpora, kdy činnost podnikatelů bude nadále omezena třeba zákonem o ochraně veřejného zdraví.

Články autora Miroslav Diro

Nejnovější články

Cestovní ruch
Pražské zastupitelstvo schválilo novou strategii cestovní ruchu

Součástí strategie na roky 2024–2027 jsou i konkrétní...

Vyhodnocení Koncepce příjezdového cestovního ruchu Zájmy Prahy na...

Pohled z praxe
Digitalizace HR: Trend, který mění svět podnikání

Firmy se primárně zaměřují na digitalizaci výroby a...

„Pokud personální oddělení stále využívá převážně papírové dokumenty,...

Nové technologie se v HR aktuálně využívají v rámci...

Analýzy
Stavby se prodražují kvůli neočekávaným nákladům

Z průzkumu společnosti CEEC Research vyplývá, že 26...

Klíčovou roli v regulaci stavebního procesu, a tedy...

Dobré i špatné zkušenosti s řešením neočekávaných nákladů u...

Údaje vycházejí z Kvartální analýzy českého stavebnictví Q2/2024 zpracované...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...