Český zdicí robot bodoval v zahraničí
Aktuality 28. 3. 2024 08:08O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během...
O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během...
Přednášky a workshopy s předními odborníky z oblasti cestovního ruchu a marketingu slibuje letošní ročník odborné konference Travelcon. Během dvou...
Twitter (nově X) a WeChat jsou dvě různé platformy se zcela odlišnými funkcemi, cílovými skupinami a geografickým záběrem. Elon Musk...
3D tisk je jednou z nejprogresivnějších technologií, která se v posledních letech začíná prosazovat také ve stavebnictví. Může zcela zásadně...
Na českém IT trhu chybí podle posledních dostupných dat zhruba 20 tisíc specialistů. Z těch stávajících uvažuje o změně zaměstnání...
Skupina Purple, za kterou stojí trojice zakladatelů David Kašper, Jakub Nytra a Filip Řehoř, spouští svůj druhý venture kapitálový fond....
Čtyři země a čtyři evropské metropole na jedné trase. Nově je propojuje prodloužená linka nočního vlaku společnosti European Sleeper vedoucí...
Problémy se zvýšenou fluktuací dnes řeší větší polovina firem. Hlavním důvodem odchodů zaměstnanců je nejčastěji skutečnost, že dostanou od jiného...
Minulý týden skončila dost možná jedna ekonomická éra. Japonská měnová autorita Bank of Japan oficiálně vyhlásila konec dob deflace v...
V českém podnikatelském prostředí je stále velmi často skloňován termín švarcsystém, který se zažil již v 90. letech minulého století,...
Všechny výsledky
Poslední roky ekonomického růstu nedokázala Česká republika ani zdaleka plně využít k rozvoji dopravní infrastruktury a boomu stavebnictví jako klíčového odvětví ekonomiky, a zbrzdila tak svou konkurenceschopnost na evropském trhu. Ani dostatečné finanční prostředky na důležité stavby nedokáží překonat úřední mašinérii v podobě neefektivní stavební legislativy, která ČR řadí do druhé stovky zemí světa z hlediska rychlosti stavebního povolení. Zástupci Hospodářské komory to sdělili reprezentantům politických stran, hnutí a koalic během třetí předvolební debaty z cyklu Volby 2021 věnované stavebnictví a dopravě.
Absolvent Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze (obor Žurnalistika) pracoval od roku 2013 ve zpravodajství České televize. Zde se jako redaktor věnoval převážně ekonomickým tématům, burzovnímu zprávám a tvorbě příspěvků pro pořady Ekonomika ČT24, Byznys ČT24 nebo Události. Od roku 2017 pracuje v Hospodářské komoře, kde se podílí na tvorbě mediální komunikace této instituce. Vedle tvorby tiskových zpráv a organizace tiskových konferencí spolupracuje na obsahu časopisu Komora a je autorem týdenních Newsletterů Hospodářské komory.
Nakolik potřebujeme efektivní stavební legislativu, ukazují statistiky výstavby nových bytů nebo rozšiřování dálniční sítě. „Zejména v pohledu na budování rychlostních komunikací koukáme bohužel několik let okolním zemím na záda. Zatímco se u nás dálniční síť rozrostla od roku 1995 zhruba třikrát, v Maďarsku počet kilometrů rozšířili pětkrát a v Polsku dokonce osmkrát. Státy, na které jsme kvůli silnicím dříve koukali skrz prsty, nám ujíždí o parník, což je ostuda,“ upozornil prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý.
Problém přitom není podle Hospodářské komory v nedostatku finančních prostředků nebo kvalitních projektů. „Vše se zasekává na zkostnatělé legislativě, zdlouhavém povolovacím řízení nebo nejrůznějších, často zbytečných, soudních přezkumech, které stavební projekty neúměrně zdržují. Přitom to jsou právě stavební projekty, které umožní rychlý postcovidový návrat tuzemské ekonomiky do kondice,“ připomíná viceprezident Hospodářské komory Michal Štefl s tím, že jedinou cestou ze současného zoufalého stavu je přijetí úplně nového stavebního zákona.
Právě novou stavební legislativu projednávají poslanci ve třetím čtení a na programu dolní komory je tento bod zařazen na 12. květen. Norma, na jejímž vzniku se od počátku odborně podílela i Hospodářská komora, bude znamenat princip 1 razítko, 1 povolení, 1 úřad. „I přes některé výhrady, které k předloženému zákonu máme, je nezbytné jej co nejrychleji schválit v parlamentu, aby mohl začít platit od roku 2023,“ dodává Dlouhý.
Těžko bychom na světě našli horší stavební legislativu, než je současný stav v ČR. „Neuvěřitelná délka a složitost byrokracie se projevuje také jako jedna z příčin exponenciálního růstu cen nemovitostí. Dlouhodobě převyšuje poptávka po bytech v Praze nabídku o 50 a více procent.,“ říká předsedkyně Sekce územního a regionálního rozvoje Hospodářské komory Hana Landová.
Stavebnictví je přitom obor, který vykazuje silný multiplikační efekt v porovnání s jinými sektory. Přírůstky stavebnictví se pozitivně promítají v dodavatelských odvětvích s příznivým dopadem na zaměstnanost a veřejné finance. 1 Kč vložená do stavebnictví vygeneruje dle výpočtů Komory v celé ekonomice až 3,09 Kč.
Pozvání do třetí předvolební debaty Hospodářské komory, jejímž mediálním partnerem jsou Hospodářské noviny, přijal vicepremiér a ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček za hnutí ANO, Helena Langšádlová z koalice SPOLU, Ondřej Polanský reprezentující koalici Pirátské strana a STAN, Vlastimil Tlustý z uskupení Trikolóry, Soukromníků a Svobodných a zástupce KSČM Jaroslav Komínek. Jako experti během debaty vystoupili viceprezident Hospodářské komory Michal Štefl, předsedkyně Sekce územního a regionálního rozvoje Hospodářské komory Hana Landová a Emanuel Šíp, předseda Dopravní sekce Hospodářské komory.
„Dlouhé období vývoje, testů a příprav jsme zakončili...
Zdicí robot od Wienerbergeru má nejen úspěchy v...
Travelcon je vůbec největší odbornou konferencí cestovního ruchu...
Nedílnou součástí konference je kromě turismu také téma...
Během konference si účastníci vyzkouší také několik technologických...
Co bude znamenat přechod X na platformu podobnou...
WeChat má přes 1,2 miliardy uživatelů, kteří jsou...
Je třeba si uvědomit, že WeChat vznikal před...
I když se v této chvíli zdá přechod...
Další krok, který Elon Musk plánuje, je poskytnout...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)