Sobota 27. dubna 2024
ikona hodiny10. 11. 2021 19:57

Francouzsko-česká obchodní komora přivedla na Strojírák 15 firem

Francouzsko-česká obchodní komora (FČOK) představuje svou expozici na Strojírenském veletrhu BVV. Rozhodla se pokračovat v tradiční účasti na veletrhu i přes nepříznivou situaci na trhu v důsledku pandemie. Oficiální zahájení se konalo včera formou koktejlu za účasti francouzského velvyslance a ministra průmyslu a obchodu. 

Milan Matyáš Deutsch autor

Foto: ˇČFOK French Pavilion, MSV 2019 Foto: ˇČFOK

Francouzský pavilon na veletrhu představuje špičkovou francouzskou kvalitu a francouzské know-how. Každoročně zde své nejnovější inovace představuje patnáct firem, které jsou ztělesněním francouzské kvality v oblasti průmyslu 4.0 a inovací.

FČOK nedávno provedla průzkum mezi českými a francouzskými členskými firmami, kterých se zeptala na dopady pandemie na jejich podnikání. Výsledky ukázaly, že většina respondentů se dívá do budoucna s optimismem a dokonce příští rok plánují investovat a nabírat zaměstnance. Potvrzuje to také fakt, že 15 firem se přidá k FČOK a bude se prezentovat na stánku v rámci Strojírenského veletrhu na BVV.

„Náš průzkum potvrdil, že pandemie měla negativní dopad na velkou část firem v České republice. Firmy však přesto zůstávají optimistické – většina z nich zachovala nebo navýšila investice a téměř polovina dokonce plánuje nábor nových zaměstnanců. Překážkou podnikání je však vedle možného návratu epidemiologických restrikcí také nedostatek kvalifikované pracovní síly, se kterým se firmy potýkají dlouhodobě,“ uvedl Roland Bourgeois, předseda FČOK.

Třetina firem zaznamenala nárůst nebo zachování stejného obratu. 65 % firem však obrat poklesl, přičemž téměř čtvrtině o více než 20 %. Propouštět zaměstnance muselo 40 % firem, zatímco 43 % udrželo jejich počet. Pandemie také  ve většině firem urychlila změny. 61 % z nich zavedlo digitalizaci procesů, 60 % firem  práci z domova a 62 % řízení na dálku. Co se týká digitalizace procesů, nejvíce se dotklo těchto oblastí: týmové schůzky, setkání s partnery a klienty. Přesto většina firem stále preferuje tradiční formáty firemních a networkingových akcí, výstav a veletrhů.

62 % firem uvedlo, že pandemie na investice neměla vliv. Pouze 18 % investice zastavilo nebo snížilo, ale stejný počet dokonce investiční výdaje navýšil. Ke snižování výdajů došlo především v oblasti marketingu, nemovitostí a lidských zdrojů. Většina firem se rozhodla investovat do technologií, např. do digitalizace nástrojů, automatizace procesů, analýzy a správy dat nebo do kybernetické bezpečnosti. Třetina firem také zmínila, že plánuje investice do lidských zdrojů, kde dominuje vzdělávání, nábor nových zaměstnanců, interní komunikace a teambuilding. Téměř polovina firem dokonce plánuje nábor nových zaměstnanců a pouze 9 % bude propouštět.

Články autora Milan Matyáš Deutsch

Nejnovější články

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...